למה השטן של הייגי חצי יהודי?

סרטון התגובה של 'שוברים שתיקה' לסרטון ההסתה של תנועת 'אם תרצו' מוצלח למדי. אולי שאלתם את עצמכם מדוע ג'ון הייגי מצביע לעבר השטן (סביב 0:40) ואומר שהוא חצי יהודי.

ובכן, הייגי שייך לאוונגליסטים שמנויים על תורתו של אוונגליסט אנגלי-אירי בשם ג'ון נלסון דרבי (1800-1882). על פי דרבי, ביאתו השנייה של ישו תתחיל כאשר הוא יופיע בשמיים, וימשוך אליו את מאמיניו. זוהי ה"התעלות" (rapture) שמתרחשת בפתאומיות, ותגרום למיליוני נוצרים הגונים להעלם בבת אחת מעל פני האדמה.

ואז מתחיל השלב השני. בעוד אותם נוצרים מבלים בשמיים שבע שנים טובות, על פני האדמה מתחילות להתרחש תלאות ופורענויות. מאסונות טבע ועד מלחמות, החיים יהפכו לגיהנום עבור כל מי שלא עלה לעולמות העליונים. ליהודים באופן ספציפי התקופה הזאת תהיה קשה. הם אמנם יחיו בארצם ותחת ריבונותם, אך לא ישכילו לקבל אל לבם את ישו. במקומו הם יעדיפו להחשיב אחד משלהם כמשיח. לצערנו הרב, למעשה יהיה מדובר באנטיכריסט. אליו מתכוון הייגי.

משיח-שקר זה יסחוף את היהודים אחריו, יבנה את בית המקדש ויחדש את עבודת הקורבנות. שאר העולם לא יאלם דום: צבאות עוינים יפלשו אל ארץ ישראל (למעשה פחות או יותר כל אסיה, אפריקה ואירופה), ובמלחמות האדירות שתתרחשנה יושמדו שני שלישים מהעם היהודי. השליש הנותר יחליט (סוף סוף) להתנצר. בתום שבע השנים יירד ישו יחד עם מאמיניו מהשמיים, יגרש את משיח השקר וישלוט למשך אלף שנים מבירתו, ירושלים.

התסריט האפוקליפטי זה מחייב את חסידיו להאמין שכדי שתבוא הגאולה על היהודים להקים מדינה (ולכן קבע המטיף האוונגליסטי הידוע ג'רי פלוול כי "התאריך החשוב ביותר הוא ה-14 למאי, 1948" משום שהקמתה של מדינת ישראל מהווה "את הסימן המובהק ביותר לחזרתו המתקרבת של ישו המשיח"), לשלוט בירושלים ובהר הבית (1967), ולבנות את בית המקדש (טרם). הקמתו של בית המקדש היא קריטית, משום שעל פי תורתו של דרבי אותו משיח שקר יהודי יהיה חייב לטמא אותו.

לטובת הצעידה במסלול הזה תרם ג'ון הייגי מיליון שקלים לאם תרצו. אבל הבעיה היא שאירופה מעוניינת בהגנה על זכויות אדם בישראל.

 

וכאן כתבתי על האוונגליזם הזה ביתר פירוט.

2 תגובות

  1. סרטון התגובה של שוברים שתיקה, הוא בזבוז לא יעיל של כסף אנטישמי.
    מעבר לזה, אילו במדינת ישראלההיה רב ראשי ולא בובת נחום תקום של ש"ס, גם אותו רב ראשי היה מסכים עם האב הייגי שהיטלר עשה את רצון האל.

    אהבתי

    1. בצלאל,
      לענ"ד, אתה מבזבז בחוסר יעילות את הביטוי "אנטישמי", מה גם שמדברי תומר כאן עולה, שממש לא ברור מי יותר אנטישמי (לשיטתך) – התורמים של "שוברים שתיקה" או של "אם תרצו"…

      אהבתי

כתיבת תגובה