האם תנועת הקבלה הפופולרית 'בני ברוך' נכנסת לפוליטיקה הארצית?

בידיעה מרתקת של זאב קם במעריב מסופר על דאגה בקרב פעילי ליכוד מהתפקדות המונית של אנשי תנועת ה(נאו-)קבלה למרכז הליכוד, אגן הניקוז הכללי של כל מי שמעוניין לקבל דריסת רגל במוקדי ההשפעה בישראל.

2014-01-21_083018

בבחירות המונציפליות האחרונות רצו בני ברוך (הידועים גם כ'תנועת הערבות' וכ'מתחברים') בפתח תקווה וגרפו כמפלגת 'ביחד' 4 חברי מועצה, מה שהפך אותם למפלגה הגדולה במועצה, גדולים ממפלגתו של ראש העיר. המטרה: תיק החינוך. על פי הכתבה

הם אומרים שבבחירות הבאות הם יקחו את ראשות העיר פתח תקווה. הם גם רוצים לשנות את שיטת החינוך הארצית. יש הרבה מהפכות שנמצאות על סדר יומה של התנועה. הם הגיעו למסקנה שכדי להשפיע הם צריכים להיכנס למפלגת השלטון.

והנה הסיפור שמאחורי הסיפור: בתחילת 2011 הבינו בב"ב שהתנועה הגיעה לסוג של תקרת זכוכית מבחינת היכולת לגייס חברים. הם מונים עשרות אלפי חברים, אבל כבר לא גדלים בקצב שבעבר גדלו. מצד שני, הצורך להפיץ את חכמת הקבלה הוא מבחינתם אקוטי, שכן קץ הימים בדרך, ואם לא נלמד את סודות הבריאה על פי תורתם צפויים לנו אסונות גדולים. הפתרון שהוצע הוא פנייה אל הציבור הרחב ללא שימוש בשפה קבלית. ביולי פרצה המחאה החברתית, ואנשי התנועה השתמשו בה כשדה ניסוי ראשון לתוכניתם, תוך הקמת תנועת הערבות. כתבתי על זה אז כאן. השלב הבא היה הקמת 'מתחברים' ועריכת מעגלי דיון ברשויות מוניציפליות שונות, תוך ניסיון להכניס את התכנים של התנועה לבתי הספר. ראו כאן מלפני שנה. השלב השלישי היה כאמור כניסה לפוליטיקה המוניציפלית בפתח תקווה, תוך הצהרה ברורה ברצון לקבל את תיק החינוך.

וכך הגענו עד הלום. כמו שנאמר (רק הפוך), אם זה הצליח במוניציפלי, אין סיבה שזה לא יצליח בארצי.

רק שאין לאנשי הליכוד הרבה ממה לחשוש, לפחות מבחינה מדינית. ב"ב מחזיקים בהשקפות ימניות נוסח "אף שעל", הם נגד חלוקת הארץ ובעד בנייתו של בית המקדש. כפי שאמר הרב מיכאל לייטמן, מנהיג התנועה, בראיון בשנת 2000:

אנחנו זקוקים לא רק לעוצמה צבאית, אלא גם לתחיית הכוח הרוחני, שהושמד לחלוטין על ידי "תהליך השלום". האלטרנטיבה לזה היא הכחדה של ישראל ומוות נוראי. אנחנו צריכים להבהיר לכל העולם שאנחנו נשארים על האדמה הזאת ובונים כאן את בית המקדש השלישי עבור כל האנושות.

עדכון 22.1.14: דיברתי על זה באותו ערב בתוכנית 'לונדון את קירשנבאום':

3 תגובות

  1. אגב בית המקדש, מענין שהרב לייטמן מדבר על העניין בצורה מאוד תקיפה (הציטוט לעיל, ועוד) רק ברוסית, למשל בראיון ל'וסטי' שממנו הציטוט. או שהעניין פחות מעניין את הרב לייטמן והוא דיבר ככה לעיתון הרוסי מסיבות שאנחנו לא מבינים, או שהעניין מעניין אותו, אבל בעברית הוא לא רוצה לדבר עליו יותר מדי, כי הוא לא רוצה להרחיק ישראלים שזה נראה להם מוזר.

    ראו הקישורים הבאים שבהם לייטמן אומר מפורשות שהוא בעד בניית בית המקדש השלישי:
    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/18481?/heb/content/view/full/18481&main

    http://laitman.co.il/%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%A9-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%A9%D7%99/

    למען התיעוד אשמור את תוכן הקישורים כאן:

    הראשון מתוך הספר "קבלה כדרך חיים", פרק ח':

    "בית המקדש" הוא מושג רוחני טהור, שמהותו החיבור בין הנשמות על ידי מטרה אחת ויחידה, על ידי כוונה רוחנית אחת. כאשר התנאים האלה אינם מתקיימים, "פורצת" בין הנשמות שנאת חינם והמבנה הרוחני הזה נחרב, ונשבר לבסוף לחלקים. בהתאמה למצב הרוחני הזה, חרבו בעולם שלנו בית המקדש הראשון והשני, ויצאנו לגלות.
    בית המקדש הראשון היה ברמה רוחנית גבוהה מאוד, שנקראת "מוֹחִין דְחַיָה", ובתקופתו היו מקובלים גדולים מאוד. בזמן בית המקדש השני, מספרם כבר פחת מאוד, בהתאם לתהליך של ירידת הנשמות.
    המקובלים שפעלו קרוב לתקופת בית המקדש הראשון והשני, היו ברמה גבוהה בהרבה מאתנו. אבל עכשיו, כשיצאנו מהגלות האחרונה, ואנחנו מתחילים בדרך של עליה רוחנית "מלמטה למעלה", ולא "מלמעלה למטה" כפי שהיה עד היום, אנחנו חייבים לעלות לרמות גבוהות בהרבה מאלו שבהן היו אבותינו.
    לאחר חורבן בית המקדש השני הכל נעלם, גם מושג הקבלה נעלם מהעם. מחורבן בית המקדש השני ועד ימינו היתה חוכמת הקבלה סגורה בפני כולם. רק עכשיו, עם החזרה לארץ ישראל, מתחילה הקבלה לקום לתחייה בקרב כל העם.
    וכולנו הננו אותן נשמות שחיו בכל הדורות הקודמים ועברו את כל המצבים האלה. אלא שבדורות הקודמים עברנו את המצבים האלה בתהליך שנקרא "מלמעלה למטה", ועכשיו אנחנו מתחילים לעלות בעצמנו מלמטה.
    אם כיום, נשחזר בינינו, בפנימיותנו, את הכלי המשותף שלנו, את בית המקדש הרוחני שבעולם העליון, נוכל לבנות גם את בית המקדש השלישי בעולם שלנו. אבל אם נבנה אותו ללא תיקון פנימי בתוכנו, הוא יהיה בנין יפה סתם שיבקרו בו תיירים. אז לשם מה לבנות אותו? קודם כל אנחנו חייבים לבנות אותו רוחנית, לבנות את החיבור בין הנשמות שלנו.
    תלמידי רבי עקיבא היו בדרגה רוחנית גבוהה מאוד. אך לפני אלפיים שנה תלמידיו ירדו רוחנית, ובמקום אהבת הזולת החלה ביניהם "שנאת חינם", עד "חורבן בית המקדש". בזה הם הפסיקו להשתוות רוחנית עם הארץ הזאת ולכן הוגלו ממנה מיד. עכשיו, כשהגלות הזו הסתיימה, הוחזרנו לכאן בכוח, ועלינו להשיג את ההשתוות הרוחנית עם ארץ ישראל; להשיג את המדרגה שבה יהיה בינינו קשר משותף. אחרת, מצבנו יהיה גרוע כמו בעת חורבן בית המקדש, אבל לפי סדר הפוך. כלומר, לא ניזרק שוב לגלות, משום שכל ארבע הגלויות כבר הסתיימו, אלא לפי מידת אי-השתוות שלנו עם ארץ ישראל, נרגיש יסורים. מכאן שעלינו לגדול רוחנית. ואם לא נעשה זאת, היסורים הם שידחפו אותנו לכך.
    כל זמן שלא נמלאה סאת היסורים, אין אנו מבינים למה ולאיזה צורך הם נועדו. אבל כאשר סאת היסורים תימלא, תתחדד בנו האבחנה, ואז נבין את משמעותם ואת הסיבה להם. אם נשכיל ללכת בנתיב של חוכמת הקבלה, יתברר לנו שהקבלה מגלה את הסיבות למתרחש, בלי צורך לעבור דרך של יסורים.
    את בית המקדש השלישי יבנו אנשים שישיגו את הדרגה הרוחנית שנקראת "בית המקדש השלישי".
    עכשיו, אחרי שהחזירו אותנו לארץ ישראל הגשמית, אנחנו חייבים להשיג את הדרגה הרוחנית שלה, את דרגת התיקון הרוחנית שאבדה לנו בעבר. כלומר, אנחנו צריכים קודם כל להשיג בינינו הבנה משותפת. אבל איך זה אפשרי, הרי אלו לכאורה מילים יפות בלבד. מילים שיותר מפעם ניסו ללמד אותנו בעזרתן אלו שלא האמינו בהן כלל. אלא שאם האדם מתחיל להרגיש את העולם העליון, הוא רואה מה מתרחש שם, ובאיזה אופן כל הנשמות קשורות זו לזו, ושבסופו של דבר הוא אינו מסוגל לעשות שום מעשה טוב לעצמו בלי שתצמח טובה לכך גם לכל האחרים. מתוך הראייה הזאת, האדם מתחיל להתייחס לאחרים בצורה שונה לגמרי. כלומר, ללא חוכמת הקבלה וללא התגלות העולם העליון, הדברים האלה אינם אפשריים.

    השני מתוך הבלוג של הרב לייטמן:

    שאלה: שמעתי שמתכננים לבנות את בית המקדש השלישי וכבר מכינים את הכוהנים והלויים שישרתו בו. למי אפשר לפנות כדי לברר את תנאי הקבלה, ומתי הבנייה מתחילה?

    תשובה: אני חושב שצריך למהר בסדר אחר. תחילה אנו צריכים לתקן את היחס של שנאת חינם אחד לשני, שזו הייתה הסיבה לחורבן הבית השני, ולהפוך אותו ליחס של אהבת חינם (ללא תועלת עצמית) לכולם. כך ניצור מעצמנו כלי רוחני שבו, לפי חוק השתוות הצורה (הוא רחום, אף אתה רחום, הוא חנון, אף אתה חנון), יתגלה הבורא. מתוך הגילוי שלו בנו, נהיה "חכמי לב" (דרגת בצלאל, בונה בית המקדש) ונוכל מתוך ההשגה הרוחנית, לבנות את בית המקדש שבתוכנו, וגם בחומר. לכך הכוונה כשאומרים שבית המקדש השלישי צריך לרדת מלמעלה.

    אם אנחנו מנסים לבנות את בית המקדש בחומר, ללא תיקון עצמי, אז אנחנו כמו ילדים שמשחקים, ואפילו לא יודעים במה. אגב, גם זה טוב, אבל רק אם אנו יודעים שאנו חייבים לחיות לפי חוקי בית המקדש – "ואהבת לרעך כמוך", כי בית המקדש זה איחוד הנשמות לנשמה אחת, והוא נחרב כי במקום "ואהבת לרעך כמוך", נפלנו לשנאת חינם – שנאת חינם, שאין לה סיבה, ולא בגלל שעשינו רע זה לזה, אלא כתוצאה מקנאה ורצון לשלוט על אחרים.

    אם אתה רוצה להכין את עצמך לעבודה בבית המקדש, תלמד את חוכמת הקבלה, תתקן את עצמך עד רמת בית המקדש ואז תגלה אותו כבר קיים בתוך ההשגה הרוחנית שלך (ראה דברי בעל הסולם על מצב הג' ב"הקדמה לספר הזהר").

    נאמר שבית המקדש השלישי יהיה יותר טוב משני הקודמים, כיוון ש"אור החיה" שבבית המקדש הראשון ו"אור הנשמה" שבבית המקדש השני, פחותים מ"אור היחידה" שבבית המקדש השלישי. השלישי יהיה יותר טוב כיוון שבו תתאספנה כל הנשמות של האנשים בעולם, ולא רק נשמות ישראל כפי שהיו בבית המקדש הראשון או כפי שהיו חלק משני השבטים בבית המקדש השני (מסיבה זו האור בבית המקדש השני היה פחות מאשר בבית המקדש הראשון).

    על בית המקדש השלישי. נאמר: "ביתי, בית תפילה יקרא לכל העמים" (ישעיהו נ"ו ז), כיוון שעל ידי הפצת חוכמת הקבלה, נגיע לחיבור של כולם באהבה, לנשמת אדם הראשון. קורסים ללימוד חוכמת הקבלה צריכים אנו לפתוח!

    אהבתי

  2. תומר פריסקו מי שמשוכנע בדרך שלו לא צריך כזה צורך להוכיח

    אהבתי

    1. אחיין שלי היה בתנועת הערבות

      פרצה ביניהם מריבה ומאז הם אומרים כך:

      יש לי ילדים והם קוראים להם "נכדים" ו-"יש להם סבא וסבתא" ולמשפחה שלו "שקולה".

      כלומר כאילו כביכול גורלו נקבע והוא מת/ימות בקרוב.

      אני יודע שזה נשמע הזוי ביותר אלא שזה לייטמן. לייטמן טוען על עצמו שיש לו יכולות (כלומר למקבולים שהוא כמובן "מקובל אמיתי" היחיד בדור) להשפיע על "נשמות בגופים" מעבר למרחק פיזי. הוא לא מכניס כאן את המושג "בורא" שהוא משתמש בו אלא כאילו למקובלים עצמם יכולות רוחניים כאלו.

      ראו הוזהרתם מהארגון האלים הזה!

      אהבתי

כתיבת תגובה