הרב רונן לוביץ מועמד להיות הרב הראשי לחיפה

מעריב בכתבה וראיון על פיהם הרב לוביץ מועמד מרכזי לרשת את הרב שאר-ישוב כהן כרב הראשי לחיפה. כתושב האזור וכחיפאי במקור, זה משמח אותי, כי הרב לוביץ, שאני מכיר אישית ושטחית, הוא אדם טוב ונעים ופתוח בדעותיו, וראוי שאדם כזה (עד כמה שזה נדיר במחוזותינו) יקבל הכרה וגם יכולת להשפיע.

חיפה עוברת בשנים האחרונות תהליך שבו שכונות שונות הופכות לדתיות, ואף חרדיות. נוה שאנן, השכונה (הענקית) בה גדלתי כבר מיושבת בחלקים גדולים שלה באורתודוקסים למיניהם, והמצב היה שונה מאוד כשגדלתי בה כילד. אני לא יודע מה התהליכים הללו מסמנים: האם את התרחקותם של חילונים אמידים פשוט מפני שהם יכולים ורוצים לעבור למקומות אחרים, או דווקא את בריחתם משום מה שהם תופסים כהשתלטות חרדית על האזור. חיפה תמיד היתה עיר בעלת צביון מאוד חילוני (אוטובוסים בשבת וכל זה), ואני מקווה שזה לא ישתנה. לא רק כי אווירה של חופש ופתיחות מעודדת דתיות אמיתית, אלא גם כי שכונות, ואף ערים, חרדיות ו/או ציוניות-דתיות יש מספיק, וחיפה יש רק אחת.

את דבר העניין ראיתי לראשונה בבלוג של אלן בריל, שגם כותב עליו.

רחוב העצמאות בחיפה, אני מנחש בשנות השלושים

רחוב העצמאות בחיפה, אני מנחש בשנות השלושים

כתיבת תגובה