כ-7% מאזרחי ישראל רפורמים או קונסרבטיבים

בסקר גוטמן אבי-חי משנת 2009 התגלה ש-7.6% מהאוכלוסייה היהודית בארץ מגדירה עצמה כשייכת לזרם הרפורמי או הקונסרבטיבי (להשוואה, יש אחוז דומה המגדירים עצמם חרדים). הממצאים האלה התקבלו אז בהפתעה, שלא לומר תדהמה, ורבים התקשו להאמין שאכן כצעקתה.

המרכז הישראלי לדמוקרטיה פרסם אתמול ממצאים של סקר משלו, שמהם עולה תמונה דומה: 7.1% מאזרחי ישראל היהודים המגדירים עצמם רפורמים או קונסרבטיבים. מדובר בהחלט במיעוט, אבל מיעוט לא קטן – ביחד הם כמו החרדים כאמור. ויש לשים לב שזרמים אלה פועלים כמעט ללא כל תמיכה ממשלתית, להבדיל מהחרדים או מהציונים-דתיים כמובן.

באותו סקר נשאל הציבור האם "תומכים או מתנגדים כיום להשוואת מעמדם החוקי במדינה של הזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי עם המעמד של הזרם האורתודוקסי." 59% ענו שהם בעד. ואכן, הגיע הזמן. היהדות לא שייכת לאף זרם אחד, ובטח שהמדינה אסור לה לבחור זרם ספציפי ולתמוך (כספית, חקיקתית, משפטית) רק בו. קדימה, תנו לנו חופש דת.

2013-06-20_172407

11 תגובות

  1. לדעתי יש אחוז לא קטן, שמתנגד לכל עיניין הסכסוכים בין הזרמים. לא סתם יש תמיכה בהקטנת התמיכה בזרם החרדי.

    אהבתי

  2. גם אם יביאו 400 סקרים אפשר בבירור לראות שזה שטויות..שכל אחד יחשוב לעצמו כמה חרדים הוא מכיר לעומת כמה קונסרבטיבים/רפורמים הוא מכיר..אם אני בודק על עצמי אז אני מכיר בטח איזה 40 חרדים ולעומת זאת 0 מהשניים…יכול להיות שיש אנשים שאמרו שהם קונסרבטיבים כי הם חשבו שזה אומר שהם פשוט לא ממש חזקים בדת..אני יודע שזה קורה כי לפני איזה עשור הייתי בטיול עם אמריקאים וששאלו אותנו אם אנחנו אורתודוקסים היינו בטוחים שמדובר על חרדים ואמרנו שלא…

    אהבתי

    1. הקונסרבטיבים/רפורמים לא הולכים עם "שלטים עליהם" ואי אפשר לזהות אותם. חרדים לעומת זאת זה קל לזהות לפי הלבוש. לכן אתה לא יודע מי קונסרבטיבי/רפורמי וכמה באמת יש… כמו שאני לא יודע כמה נוצרים יש כאשר אלך ברחובות אנגליה (למשל)- כאלו שהם "באמת" נוצרים לא כאלו שרק מגדירים עצמם נוצרים בשביל הכותרת אבל עושים דברים בניגוד לתנ"ך.

      אהבתי

  3. האם יש הצדקה לכריכת הרפורמים והקונסרבטיבים ביחד?
    חלק מהקונסרבטיבים הרבה יותר קרובים לחלקים הליברלים של הציונות הדתית מאשר לרפורמים

    אהבתי

כתיבת תגובה