שי פירון והמפגש בין ההלכה לטכנולוגיית המידע

ספי רכלסבקי כותב בארסיות על פרשת שי פירון והפסיקה שלא למכור דירה לערבים, והוא צודק כשהוא טוען שלא היה כאן שום דבר "הלכתי תיאורטי", ולכן דבר שהוא לא גזעני ומסוכן, כפי שאין שום דבר הלכתי תיאורטי בספר 'תורת המלך' או במכתבי רבנים חרד"ליים למיניהם.

אבל נראה לי שמה שנחשף בפרשה הזאת הוא פחות גזענותו של פירון – אני לא מכיר אותו, אבל ממה שהבנתי ממי שכן לא זה האיש – ויותר המלכודות שטומן לרבנים בזמננו השילוב הנבזי של ההלכה האורתודוקסית וטכנולוגיית המידע. פסיקה קיצונית ומנותקת מהמציאות שפסקת לפני עשור באינטרנט תרדוף אותך שנים לאחר מכן, כשתהיה במקום אחר, עם שדה אחריות שונה לחלוטין. סרטון בו הוקלטת באטימותך כלפי להט"בים ירדוף אותך עד אחרי מותך. שרתי הרשת לא שוכחים, גולשיה לא סולחים.

נקודת המפגש בין ההלכה, המסורת, העבר – לבין ההייטק העכשווי שמוזן בידי הלכי רוח פלורליסטים ובתורו מזין הלכי רוח פלורליסטים היא קוטלת מוניטין לא קטנה. יש בזה משהו מעודד: ידע כל רב שכל גסות רוח או דעה חשוכה שהוא מפיץ היום תרדוף אותו בעתיד אם אי פעם ירצה לפנות לציבור הרחב, כלומר לצאת מד' אמות של מגזר. מצד שני, צריכה לדעתי להיות גם מידה של סלחנות (מידה, לא צ'ק פתוח) מצד הציבור להבלים שאמרו אנשים שונים בעבר, לא פחות מאמורה להיות לנו סלחנות לתמונות מביכות שאפשר למצוא בטיימליין של כולנו.

תגובה אחת

  1. במקום אחר הסברת איך עודף המידע פוגע בממזרים ועגונות. אז לא נורא שיפגע גם ברבנים.

    אהבתי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s