קורס שלי על משיחיות יהודית מודרנית

בשנת הלימודים הקרובה אעביר קורס בבית המדרש של בינה ברמת אפעל על משיחיות יהודית מודרנית. הנה הפרטים:

2012-08-05_082952

אוי, כמה שזה מעניין! הקורס יערך בכל יום שני בשבוע. אפשר ליצור קשר עם בינה בטלפון 03-5301214, או דרך המייל  beit.midrash@bina.org.il . הנה גם דף הפייסבוק של הקורס. אשמח להשיב על שאלות בנוגע לקורס בשדה התגובות להלן.

19 תגובות

  1. לאחר המאמר המביך ב"מקור ראשון" בו סילפת לחלוטין את דבריו של משה פייגלין, ואפילו לא התנצלת, בושה וחרפה שאתה מעז ללמד על "משיחיות מודרנית".

    אהבתי

      1. יש הרבה דברים שאינני מבין בהם. אבל את משנתו של פייגלין אני מכיר. מכאן, ברורה לי טעותך הקשה. ייחסת לפייגלין דברים שהוא מתנגד להם בכל ליבו. כשהוכיחו אותך על טעותך בחרת לא להתנצל.

        מי שזו דרכו ללמוד וללמד אינו ראוי להוראה. אני עוקב אחרי הדברים שאתה כותב. חלקם יפים וטובים, וחלקם נגועים ביהירות ובחוסר הבנה תהומי. כדאי לך ללמוד קצת ענווה, ולא, למשל, לכנות חכמים בשמות גנאי.

        מי שבא ללמוד מתוך תחושת עליונות, מתוך מחשבה שמעולם לא נוצר אדם מבריק וחכם כמותו, יגיע להבלים כמו רחלבסקי ב"חמורו של משיח".

        לעצם העניין, פייגלין חזר רבות על כך שהוא בא להיות מנהיג שהעם איתו ולא אדם המנסה לשנות את מהלך ההיסטוריה נגד רצון העם. אם היית קורא לפחות את ספריו ואת מאמריו היית מבין. אבל אתה נחפזת להשמיץ. אין לי מושג איך העורך הכניס מאמר ברמה ירודה כל כך. הרי העורך, אלחנן ניר, הוא אדם משכיל, ומן הסתם מכיר גם את החומר הזה. אינני בא לקפח את זכותך, חלילה, להביע את דעתך בכל עניין, אלא רק את זכות הסילוף והעיוות. הדבר הזה אינו מכבד את "מקור ראשון", וודאי שלא אותך.

        את קורא לעצמך "חוקר דתות". אבל אתה בא ממקום כוחני של נסיון להפוך את הרעיונות למה שאתה מאמין שהם ולא למה שהם באמת. ראיתי את זה בכמה מהדברים שכתבת.

        עליך עוד ללמוד הרבה לפני שתוכל להיות מורה.

        אהבתי

        1. יואב,
          ראשית, לא השמצתי איש.
          שנית, אני עומד לחלוטין מאחורי דברי על פייגלין.
          שלישית, העורך הוא אכן אדם משכיל ורציני. חזקה עליו, על כן, שלא פרסם מאמר שחשב שעושה עוול למישהו, או מעוות אמת כלשהי.
          לבסוף, אל תסתפק בתגובה קנטרנית כאן בבלוגי. כתוב מכתב (או שמא מאמר שלם) אל העורך, והבע בו את זעקתך על בורותי. טוקבקים הרי שכל בן 14 יכול לכתוב, ואני עדיין מאמין שאתה אדם בוגר.

          אהבתי

  2. If Tomer is not educated enough to be a teacher I don't know who is. By far the best teacher I ever had, if only there were more of him.
    Tomer, I live in Amsterdam now, haven't gotten around to that thesis yet… hopefully will sometime soon, but I still follow everything you write and enjoy every minute of it, I saw your new course about messianism- sounds amazing! also mazal tov on the new addition to the family:)
    Dorit

    אהבתי

כתיבת תגובה