כוונה לסגור את ערוץ הניו-אייג' באתר מעריב

ערוץ הניו-אייג' באתר מעריב-Nrg שימש לי בית במשך שנים. אם אני לא טועה מ- 2005 ועד לפני כשנתיים כתבתי בו טור קבוע, רוב הזמן על בסיס שבועי, כל הזמן על בסיס חצי-התנדבותי. הסכמתי לכתוב כמעט בחינם מפני שאני חושב שהערוץ הוא אתר חשוב של שאילת שאלות ונתינה של מידע ראשוני עבור מחפשים רוחניים רבים בארץ. האתר כמובן לא חף מחסרונות, אבל הוא ניסוי ייחודי בנוף התקשורתי בארץ לאפשר שיח רוחני, וגם רוחניקי כמובן, באתר של עיתון לאומי גדול (אחריו קמו ערוצי רוחניות גם בנענע, וואללה ומאקו).

ומסתבר שהוא הולך להסגר. אני לא בדיוק מודע לפרטים, אבל אורי יריב, כתב באתר, פתח במסע להצלתו. לטובת העניין נפתח דף פייסבוק וכן עצומה. נכתב גם מניפסט קצר בעניין, והנה הוא:

לדעתנו, עיתון אינו רק אמצעי שמיועד להרוויח ולתת הכנסה לבעליו ולעובדיו. עיתון, ובייחוד עיתון ראשי כמעריב, הינו אמצעי ראשון במעלה להשפיע לטובה על סדר היום ועל הלך המחשבה של אוכלוסיות רחבות. לסגור מדור שלם זה כמו לסגור פקולטה שלמה באוניברסיטה, וזוהי טעות גדולה לסגור מדור כזה. החשיבות של המדור היא גדולה במיוחד מפני שאין עוד עיתון בארץ שהצליח להעמיד ברשת מדור ניו אייג' רציני. בעיתוני הרשת האחרים מדור כזה לא קיים כלל.

כאנשים המעורים בסצנה הרוחנית הענפה בישראל אין לנו ספק כללי כי מדור הניו אייג' באנרג'י הוא מוסד אמיתי בכל זרם הניו אייג' בארץ ומה שמייחד אותו הוא המגע המיוחד שהוא יוצר בין הניו-אייג' למיינסטרים. ברבות השנים, בזכות מיקומו בתוך עיתון ידוע הפך הערוץ לשער כניסה לרוחניות עבור רבים שעד אז לא התחברו כלל ועיקר לכל מה שעלול להיות "נגוע" ברוחניות. גם האנשים הספקנים ביותר נשבו בסגנון הכתיבה, הייחודי שבמדור.

אבל החשיבות של המדור היא לא רק בפתיחת השער לרוחניות לאנשים מה"מיינסטרים" אלא גם בכיוון תנועת הניו-אייג' עצמה אל המיינסטרים. הכתיבה הנבונה והאחראית במדור שהביאה את דברי הרוח בשפה שמתאימה לכולם אפשרה לרבים בעולם הרוח בישראל להמציא ולמצוא שפה והלך חשיבה בוגרת מכפי שהיה בעבר –ואכן, בעשור האחרון משהו זז, התפתח והבשיל ברוחניות בארץ.

הדבר הזה מקביל למגמה הולכת וגוברת בעולם בכלל ובארץ בפרט; הביטוחים של קופות החולים משלמים על טיפולי שיאצו, טיפולי אלכסנדר ודיקור סיני, ההומיאופתיה והרפואה הצמחית הטבעית מתפשטות לכל עבר, היוגה כובשת כל שכונה. כוחות רבים הובילו לפריצת הדרך הזו ומדור הניו-אייג' באנרג'י הוא בוודאי אחד החשובים שבהם.

התפקיד של המדור בישראל לא הסתיים; ישנה כמות לא מבוטלת של קוראים קבועים ונאמנים שנכנסים אליו מדי יום ויום ומעגלים נוספים וגדולים של אנשים שגולשים בו לעיתים תכופות, כך שיחד עם המדור זרם הניו-אייג' בישראל גדל, מתפתח ומבשיל. לסגור את המדור עכשיו זה כמו לחתוך איבר חשוב בגוף שרק עכשיו מתחיל את חייו הבוגרים.

קצת תשומת של שלנו והרבה קריאה לחברים שיבואו לתמוך ולהירשם תוביל ללא ספק להצלחה ולשמירה על המדור הנהדר הזה.