יחס כלפי דאעש בארצות מוסלמיות

pewסקר של מכון Pew מגלה יחס שלילי של רוב האוכלוסייה כלפי דאעש בכל מדינה מוסלמית שהם בדקו מלבד פקיסטן. בישראל 91% מערביי ישראל מגלים יחס שלילי כלפי דאעש וכמו כן 84% מהפלסטינים בשטחים הכבושים.

6 תגובות

  1. לצערי אין שום דבר מעודד בתוצאות הסקר – במקום זה הם מגלים יחס חיובי לחמאס.
    ומה עוזר לנו עם מישהו מגלה יחס שלילי כלפי היטלר ויחס חיובי כלפי הימלר?
    זו פוליטיקה פנימית ולא מיאוס בערכי דאע"ש.

    אהבתי

  2. המשאל במדינות כמו ישראל, לבנון וניגריה שבהם חלק גדול מהאוכלוסייה (או אפילו רובה) אינה מוסלמית סונית כלל רק מוסלמים או את כלל האוכלוסייה?
    רוני, יש הבדל גדול בין החמאס לדעאש, בסיבות, במטרות ובאמצעים.

    אהבתי

    1. 1. אם תעיין בקישור שבראש הפוסט של תומר, תראה חלוקה פנימית לפי דתות וזרמים.
      2. יש הבדל בין חמאס לאעש, אבל הוא הבדל קטן. שניהם רוצים להשליט את האסלאם ולחסל את הכופרים (חלקם יסתתפקו בכך שהכופרים יסכימו להיות מושפלים עד עפר ומשועבדים לאסלאם. אבל הכופרים עקשנים ולא מסכימים, אז דמם מותר בעיני חמאס ודאעש). ההבדל הוא שחמאס מוכן להשתמש לפעמים בלאומיות כשלב ביניים להשלטת האסלאם, ואילו דאעש מתנגד לכל לאומיות שאינה כפופה לשלטון החליפות המוסלמית. הבדל נוסף הוא שחמאס צועד בשלבים, תחילה הוא מתנכל ליהודים ולנוצרים באזור בלבד, בלי להתרחב לחוץ לארץ. זה הבדל טקטי ולא הבדל ערכי (וזה לא הבדל שעוזר לנו).

      אהבתי

  3. חמאס הוא תנועה דתית-לאומית, היא מכוונת למטרות לאומיות מתוך אמונה דתית ויש לה גם חזון מבוסס דת לגבי איך צריכה להיראות חברה, זה לא שונה בעיקרון מהרבה תנועות שפעלו באירופה בעבר ובישראל בהווה (בישראל כרגע המשחק הוא בעיקרו בכנסת ולא באמצעות אלימות בדרך כלל).
    לגבי שאיפות על השלטת האסלאם על המוסלמים או על אחרים או אפילו על כל העולם, צריך להבדיל בין שאיפות מעוררות השראה לבין תוכניות שפועלים להגשמתן, בתור יהודי שמתפלל 3 פעמים ביום אני נפגש עם המוני יהודים ששואפים לכאורה להשלטת מלוכה-תיאוקרטית (שאם ניקח את ההלכה כפשוטה וכפי שלכאורה מחוייבים לה לא שונה בהרבה מדעאש) על ארץ ישראל/העם היהודי ובהמשך על כל העולם, האם זו תוכנית הפעולה הפוליטית של ציבור/מפלגה בארץ? לא נראה לי (בשוליים יש כמה מטורפים אבל כך מתייחסים אליהם).

    אהבתי

    1. אלא שחמא"ס מממש בדרכי טרור את שאיפות האחים המוסלמים. זו לא שאיפה דמיונית פנטסטית למלוכה תאוקרטית, אלא פרוגרמה מעשית להכחדת הכופרים ולהשלטת האסלאם. ואלפי הרוגי הטרור האסלאמי בארץ, שנרצחו לקול קריאות אללהו אכבר יוכיחו.

      אהבתי

  4. משהו תמוה בסקר הזה:
    לפי הסקר הזה אוהבים את דאע"ש 7% מהנוצרים בניגריה (7% מהנוצרים בניגריה זה קרוב ל-6 מיליון איש), ,6% מהבודהיסטים במלזיה (6% שהם מעל 300,000 איש) ו5% מהנוצרים בבורקינה פאסו (5% מהנוצרים שם הם בסביבות 200,000 איש) .
    אם זה נכון, למה הם לא עורפים את הראש של עצמם?

    ונתון מעניין (ומדאיג), אם לא טעיתי בחשבון המהיר, לפי הסקר הזה עולה שמספר התומכים בדאע"ש קרוב ל-65 מיליון רק במדינות שבסקר (שלא כולל חממות טרור כמו אפגניסטן, מצרים, סודאן, לוב, ערב הסעודית, סוריה, עיראק ותימן. ולא כוללות מדינות שבהן אוכלוסיות מוסלמיות ענקיות כמו הודו ובנגלדש, אלג'יריה, מרוקו והאיחוד האירופי ועוד).

    אהבתי

כתיבת תגובה