עליזה לביא בכנסת הרבנים של התנועה הקונסרבטיבית

אני מאוד מעריך את חה"כ עליזה לביא. בפעולתה לשינויים בנושאי דת ומדינה היא עושה עבודה חשובה, עבודת קודש, וזאת בחכמה, בנחישות ומתוך הבנה רגישה של השדה הפוליטי והחברתי. הוידאו מטה מציג את לביא מדברת בפני כנסת הרבנים של התנועה הקונסרבטיבית בשבוע שעבר, ומגלה כמה וכמה זוויות מענינות על פועלה. שימו לב (ציטוטים בקירוב):

דקה 19: הדיאלוג הפנימי ב'יש עתיד' על חקיקת דת ומדינה: מיניתי נשים כדייניות, לפיד סומך עלי לחלוטין.

דקה 42: רב הכותל: הוא חבר של חברי כנסת רבים, גם חילונים, ולכן הצעת החוק שלי להשוואת גודל עזרת הנשים לגודל עזרת הגברים תקועה. אין לי רוב בממשלה לקדם אותה לשלב החקיקה.

דקה 47: על נישואים אזרחיים/ברית הזוגיות: אנחנו עובדים עם ישראל ביתנו ועם התנועה כדי לתת מסלול אזרחי לכולם, כולל כוווולם.

דקה 1:04: על היהדות הקונסרבטיבית: מילים חמות מאוד.

דקה 1:11: על הרבנות הראשית: מסלול הנישואים האזרחיים ישנה את הרבנות. אני שונאת את מה שקורה ברבנות.

דקה 1:12: על תיקון ליל שבועות עם רבני צהר, ללא נציגי התנועות הלא-אורתודוקסיות. היא מצטערת על זה, אבל כרגע לדעתה אין ברירה. לא יכולה לשבור את הכלים. היא עצמה התחילה את התיקון ב'צוותא' בתל אביב אחרי שבבית הכנסת שלה לא נתנו לה ללמד בשבועות, כי היא אישה.

דקה 1:16: על נישואים אזרחיים/ברית הזוגיות – ב': בכך אני מקווה שתינתן הלגיטימציה לחתונות באמצעות הרבנים הקונסרבטיבים. לפיד עצמו בכלל רוצה לסגור את הרבנות ואת בתי הדין.

דקה 1:18: הרב ג'ולי שונפלד (ראש כנסת הרבנים) מגיבה לח"כ לביא. קטע מאוד אמוציונאלי, בו שונפלד מזהירה שעם כל הזהירות של לביא בתהליכים האיטיים בסופו של דבר עד שמדינת ישראל תכיר בזרמים הלא-אורתודקוסים כבר לא תהיה יהדות אחת, וישראל חלילה תעמוד לבדה מול אויביה.

דקה 1:25: תשובת ח"כ לביא לרבה שונפלד. בין השאר היא אומרת שאין לנו מפסיק נשים בשביל שינויים עמוקים בנושאי דת ומדינה, ושהיא רוצה שכל הנשים שלומדות תורה יקבלו אותה סובסידיה מהממשלה כמו הגברים. וזאת תהיה מהפכה. אני רוצה מאתיים נשים שתלמדנה על חשבון המדינה.

2 תגובות

  1. שמעתי את הטענה על גודל עזרת הנשים כבר כמה פעמים, ובכנות שאיני מבין אותה. מעולם לא נתקלתי (מחוץ לחגים) בעזרת נשים שהיא אפילו קרובה למלאה. מה המטרה כאן – עזרות נשים גדולות ומיותמות בכל בתי הכנסת, על חשבון התקציב הדל של רובם, כדי להיות "צודקת"? עד לכדי כך הגיעה החלמאות?

    אהבתי

  2. עליזה, אבל לא כ"כ חכמה:-) חבל שהיא לא מחמיאה למיזמים שמציעים שינוי בתוך הרבנות כמו המיזם של פתיחת רישום אזורי נישואים ודירוג הרבנים באינטרנט. רוצים לשנות מבפנים ולהחזיר את השפיות למדינה!
    הנה הלינק של האתר של עתים:
    http://app.itim.org.il/map

    אהבתי

כתיבת תגובה