הרב סתיו – "הרב של כולנו"

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, מריץ קמפיין ציבורי לבחירתו לכהונת הרב האשכנזי הראשי. הוא מנסה להתחבב על ההמונים ולהציג "רבנות של כולנו" עטופה לבבות אדמדמים. אולי בקרוב גם נשמע שהרב סתיו זה אח.

רבנים חביבים הם דבר חיובי וחשוב, אבל רק כאשר אין בכהונתם כפייה. הקמפיין של הרב סתיו מיועד לציבור, אלא שהציבור כלל לא בוחר בו. בוחרת בו ועדה שמורכבת מעשרות רבני ערים (= גברים חרדים) וכמה חברי כנסת, והיא זו שמציבה אותו מעל הציבור (= נשים, להט"בים, חילונים/ות, עולים/ות, רפורמים/ות, קונסרבטיבים/ות).

לכן עם כל החיוכים והעיניים הבורקות, אין כאן בשורה אמיתית לציבור. לא כל עוד הרב סתיו ממשיך להשתמש בכוח החוק בכדי לכפות את עמדותיו הדתיות על אזרחי ישראל. למעשה, יש כאן ריח לא נעים של פטרונות. עלינו לפעול ליצירת לחץ ציבורי על הרב סתיו להתחייב מראש לשחרר את אזרחי ישראל מכפייה דתית. עזרו לי, וננסה לגבש משהו בשבוע הבא.

6 תגובות

  1. תן לו להיות רב ראשי ועוד כמה שנים תוכל ללכת עם האמת שלך
    נדמה שאתה מתקשה לראות את חצי הכוס המלאה
    על קפדנותו של תומר בן אבקולס על חביבותו/פטרונותו של הרב סתיו חרבה לולאת האל

    אהבתי

  2. מצד אחד אינך מעוניין בביטול מוסד הרבנות הראשית ומצד שני אתה מתמרמר על כך שהרב הראשי יעשה שימוש בכוח הכפייה היחיד כמעט שניתן לו. עד מתי תפסח על שני הסעיפים?

    אהבתי

  3. נו באמת, אם תקשיב לדבירו של הרב סתיו תבין שהוא דווקא היחיד מבין המועמדים שמתנגד לכפיה.
    אבל אם הוא יבוא ויגיד אני לא משחק לפי הכללים שלכם הוא לא יוכל להגיע ולהוביל מהלכים.
    אחרי שיבחר אולי גם יפעל לשינוי שיטת המינוי.
    תפסיק כבר עם הכל או לא כלום.

    אהבתי

  4. תומר פרסיקו אתה אדם חכם. כל הקמפיין הוא לצורך אדם אחד בעל שאיפת גדלות עצומה…. תאמין לי אני מכיר אותו. כל המיזמים למינהם, היו רק הקדמה לקראת הקמפיין לרבנות הראשית.הכל מתוכנן ע"י יועצי תקשורת ולוביסטים מהשורה הראשונה. יח"צנות בוודאי איננה רבנות , ובעז"ה הוא יפסיד מכל המהלך.

    אהבתי

כתיבת תגובה