עריקאת בונה קהילה מדומיינת

בהמשך לרשימה מהבוקר, ראו מה סאיב עריקאת אמר אתמול:

כשאת מבקשת ממני לקבל את ישראל כמדינה יהודית זה אומר שאת מבקשת ממני לשנות את הנראטיב שלי. אני בנה של יריחו, הבן הגאה של הנטופים והכנענים. הייתי שם 5500 שנים לפני שהגיע יהושע [בן נון] ושרף את עיר מולדתי יריחו.

מישהו כאן קרא את בנדיקט אנדרסון וחשב שהוא לא מנתח תופעה אלא נותן הוראות. שימו לב שהמטרה של עריקאת היא ערעור כל לגיטימציה להתיישבות יהודית באיזשהו חלק של ארץ ישראל. מאז ומעולם, לכאורה, היו היהודים פולשים וכובשים בארץ לא להם. אפשר ללעוג, ובמידה רבה של צדק, להעלאת ההבטחה האלוהית לאברהם אבינו כנימוק לבעלותם של יהודים על הארץ, אבל למסורת הזאת (כמסורת) יש לפחות שורשים בני אלפי שנים. ה"נראטיב" (ושוב, קראנו את אנדרסון ללא ריחוק אקדמי) של עריקאת, אם אני לא טועה, הוא בן כחמישים שנה, מאז שאש"ף החל לבנות את הלאומיות הפלסטינית. לעריקאת יש זכות מלאה להמציא לעצמו איזו היסטוריה שירצה, אבל ראוי שנבין את המניעים שמאחורי הבדיונות האלה.

2014-02-02_075358

6 תגובות

  1. העניין הוא שאנשים לוקחים את אדון עריקאת ברצינות. וב"אנשים" הכוונה למוסלמים ברחבי העולם, בפרט באירופה, המנוע מאחורי איומי החרם למיניהם.
    אנחנו, גם אם היינו אומרים בשיא הרצינות והתמימות המעושה, כמו עריקאת, ש – היי, מה אתם יודעים, אנחנו בכלל בני התרבות הכבארית, אנחנו היינו כאן עוד לפני הנאטופים! – איש לא היה מתייחס אלינו כפי שמתייחסים לעריקאת.

    אהבתי

    1. המוסלמים דווקא לא לוקחים אותו ברצינות.
      הם לא גאים להיות צאצאים לעובדי בעל ועשתורת.
      זה רק שיגעון של ערפאת ועריקאת ודומיהם.

      אהבתי

  2. איך אמר הגשש "הדמיון המזרחי מאוד פורה במזרח".
    לגבי הנטופים (תרבות מעבר בין ציידים-לקטים לחקלאים) איש אינו יודע מה הם ומי צאצאיהם.
    לגבי הכנענים, אני לא טוען לקשר היסטורי איתם רק מעיר שלאחר הוספת אותיות ניקוד והפרדה בין המילים אני כדובר עברית מסוגל להבין את כתובותיהם, אני מסופק אם הערבית של מר עריקאת מאפשרת לו את זה.

    לגופו של עניין, הטענה הזאת באה להגיד שהפלסטינים הם הממשיכים ההיסטוריים של יושבי הארץ ואילו היהודים הם הכובשים והמנשלים הנצחיים.
    במידה וזו יותר מססמה גרידא זה מהדהד טיעונים אנטישמיות.

    אהבתי

  3. אולי צריך לספר לו שאם זה נכון, כל החרדים יתגייסו בהתלהבות כדי לקיים בו מצוות מחיית שבעה עממים.

    אהבתי

  4. אם השם שלהם פלשתינים האם הם מזהים עצמם כקשורים לפלישתים (אם אכן סיפורי התנך בנוגע אל עם אחר לפחות תקפים להצגת מציאות מבעד לתנך)

    אהבתי

כתיבת תגובה