הרב אליהו לא מתאים ולא ראוי

בסוף 2010 פרסם הרב שמואל אליהו פסק הלכתי האוסר השכרת דירות לערבים, על בסיס "לא תחנם". בפסק נקבע גם כי "ומן המפורסמות הוא שבעקבות מכירה או השכרת דירה אחת יורד מחיר כל דירות השכנים אפילו כשהקונים והשוכרים נחמדים בתחילה. וזה המוכר והמשכיר הראשון גורם לשכניו הפסד גדול ועוונו גדול מנשוא. ומי התיר לו?" אחרי דבריו של אליהו, באותו שבוע, תקפו צעירים חרדים סטודנטים ערבים במכללת צפת.

בראיון לשרי מקובר קבע הרב אליהו כי "ברגע שיש יותר משלושה ערבים בשכונה המשמעות ההלכתית היא שהיהודים מפנים להם את המרכז. יהודי לא צריך לברוח מהערבים. יהודי צריך להבריח את הערבים."

באותו ראיון הוא הביע דאגה מה"התבוללות" בצפת וטען כי לנשים היהודיות שבני זוגן ערבים "מתנהגים אליה כמו שהערבים מתנהגים אל הנשים שלהם, על פי נורמות חברתיות שמגובות בקוראן ולפיהן מותר להרביץ לאישה. ושם זה לא מכות עדינות. זה מכות עם כיסאות, התעללות שבסופה הבחורה מגיעה לבית חולים אחרי שעברה את סיוט חייה. אצל הערבים מדובר בקודים אחרים, בנורמות אלימות שהפכו לאידאולוגיה. כמו שהגניבות החקלאיות אצל ערבים הן אידאולוגיה. […] זו התרבות של הערבים."

בחנוכה תשס"ח כתב הרב אליהו כי "צריך לעשות מהפכה כך אמר מתתיהו כשראה כיצד שכבה דקיקה של שלטון מושחת עושה מה שפופולארי. הולכת אחרי המעצמה הגדולה יון. מושכת את העם לתרבות של התייוונות ופועלת על פי החוק. על פי החוקים של אותם ימים כנגד כל מי שלא הלך בדרכם. עד שקם מתתיהו…"

במאי 2007 דיבר הרב אליהו על המצב בדרום. על פי הרב הוא הולך אחרי פסיקת אביו שקבע ש"אם הם [חמאס] לא עוצרים [את ירי הקסאמים] אחרי שנהרוג מאה, אז צריך להרוג אלף. ואם הם לא עוצרים אחרי שנהרוג אלף, צריך להרוג עשרת אלפים. ואם הם לא עוצרים צריך להרוג מאה אלף, אפילו מיליון. מה שצריך כדי שיעצרו."

עוד יש זמן לשקול שנית האם הרב אליהו אכן מתאים להיות מועמד 'הבית היהודי' לרב ראשי ספרדי. התנצלות לא תעזור כאן, וממילא קשה להאמין שתהיה ראויה לשמה, או כנה. הרב אליהו פסל עצמו מלכהן בתפקיד ציבורי כלשהו. לא עכשיו, ולא עוד עשרים שנה.

19883_10151547084709065_2069778310_n

5 תגובות

  1. כמו בכל פעם שאתה מתעסק עם פוליטיקה (ובניגוד חסר פשר להתעסקותך בנושאי ורוחניות) נושרים, כמו מאליהם, הצורך לנמק, להוכיח טעויות, לטיעונים כלשהם.
    מספיק ציטוטים של דמות, שמהם עולה בבירור שהיא לא חושבת כמו אלו בארץ שחייבים לחשוב כמותם, ופסילתה היא מיידית ללא תנאי ולעולם.
    מה פשר הקונפרמיסטיות הזו, מאדם שאם היה מתנהג כך בתחומים אחרים לא היה לו מקצוע, כנראה שרק לאלוהים פתרונים.

    אהבתי

כתיבת תגובה