"הבשורה" של הרב סתיו

2013-06-03_055612אחת הסכנות שבקמפיין האכזרי מצד הרבנים טאו, ליאור, אבינר ושאר מחורד"לים כלפי סתיו היא שהאחרון יראה פתאום כמתון. נראה שיהודה שלזינגר מ'ישראל היום' (ושמא העורך שלו) נפל בפח הזה, ובידיעה על החלטת הבית היהודי לתמוך בסתיו (איזה אומץ! אחרי שכלו כל הברירות האחרות!) הוא כותב שסתיו "נחשב בעל דעות ליברליות".

כדאי לרענן אם כן את הזיכרון: בראיון לח"מ אמר סתיו כי הוא לא יאפשר נישואים אזרחיים מפני ש"מניעת התבוללות מצדיקה רמיסת זכויות אזרח מסויימות". בראיון לאיילת שני ב'הארץ' הוא דיבר על ה"כאב" שלו מכך שחד-מיניים לא יכולים להתחתן, אבל אין לו שום כוונה לעשות משהו בנוגע לזה. בראיון לארנון סגל ב'עולם קטן' הוא אמר ש"טוענים שאף פעם לא דיברתי נגד החילונים, אבל זה פשוט לא נכון.", וש"אני מאוד לא אוהב את הסיפור של עירוב נשים בתהליך קבלת ההחלטות. אני מתנגד לכך, לא מכיוון שזה איננו כשר על פי ההלכה, אלא כי זו לא העת לדבר הזה."

השר בנט מדבר על "הבשורה" שהם מביאים בתמיכתם בסתיו "לחילונים". הרב סתיו אכן מביא בשורה לחילונים רבים שמעוניינים מסיבות שונות להתחתן דרך הרבנות. אלה אולי יהיו יכולים להירשם גם לא במקום מגוריהם, אולי יעברו בירוקרטיה פחות מעצבנת, אולי לא יחוייבו להביא פתק מהמקווה. גם הגיור תחת סתיו יהיה כנראה ידידותי יותר. אני לא מזלזל בכל אלה. אבל צריך לזכור שזו לא בשורה שונה מאותה בשורה אורתודוקסית-מרכזניקית ישנה: אנחנו נגיד לכם עד איזה גובה, אתם תקפצו. לא יהיה דיאלוג, לא יינתן כבוד לעמדות דתיות אחרות. דקה אחרי שייבחר יתייחס הרב סתיו לרבנים מזרמים דתיים אחרים, או גם כלפי רבנים אורתודוקסים בעלי דעות שהוא לא מחשיב כהלכתיות, בדיוק כפי שמתייחסים אליו היום רבני החרד"ל.

אני עדיין חושב שסתיו הוא הרע במיעוטו, ושהשינויים שיעשה בכל זאת ברבנות יהיו לחיוב, אבל ליברל הוא ודאי לא, והמאבק לחופש דת במדינת ישראל יימשך גם כנגדו וכנגד דעותיו.

2 תגובות

כתיבת תגובה