ערוץ 20 יוצא נגד התנועה הרפורמית

אני מבין למה ערוץ 20 משתף פעולה עם הממסד האורתודוקסי בכותל. יש להם הרבה מן המשותף. כמו רבנות הכותל, ערוץ 20 קיבל לידיו משאב ציבורי ועושה איתו כבתוך שלו, על חשבון הציבור הרחב.

בתנאי הזיכיון של ערוץ 20 מוגדר כי הוא יהיה "ערוץ ייעודי למורשת ישראל […] בהתחשב בהוויה התרבותית והחברתית של הציבור היהודי על כל מרכיביו, זרמיו וגווניו, במדינת ישראל ובתפוצות." – אבל הערוץ מסרב בתוקף לארח כל רב שאינו אורתודוקסי או לגעת בנושאים שמערערים על המונופול של האורתודוקסיה.

בכותל פעם לא היתה מחיצה, וגם אחרי שהוקמה, עד שנות השמונים היא היתה נמוכה, והגיעה רק עד המותניים. עם השנים עבר הכותל התחרדות והפך למעשה לבית כנסת חרדי. כיום משפחות לא יכולות לחגוג ביד משום שהמחיצה מפרידה לחלוטין בין בני המשפחה.

בשני המקרים מדובר בגזלה מפורשת של רכוש ציבורי על ידי בעלי אינטרס, ובהדרה של חלקים גדולים מהציבור. מצא מין את מינו.

ועד דבר מן המשותף: חוסר היכולת הן של ערוץ 20 והן של הממסד האורתודוקסי להכיל דעות השונות משלהם. והרי כאן הבלוף הגדול במה שכותבים אנשי הערוץ בסטטוס להלן: לא "הרפורמים" בונים רחבה נוספת ולא הם מחלקים את הכותל. כל הסיפור הזה לא היה נולד אם הרבנות בכותל היתה מאפשרת לקבוצה קטנה של נשים להתפלל פעם בחודש בטלית ותפילין. משום חוסר היכולת של הרבנות בכותל להכיל את השונה ממנה, מקימים כותל חדש למי שלא יכול או לא רוצה להתפלל בבית כנסת חרדי.

ערוץ 20 מנסה להציג את עצמו כערוץ מורשת למרות שהוא משדר אקטואליה ומקדם עמדה ימנית ושמרנית. כעת הוא יוצא במוצהר כנגד הזרם הדתי הגדול ביותר בעם היהודי. לא היינו צריכים לחכות הרבה לפני שקיבלנו את החיבור האנטי-ליברלי שבין לאומנות שטחית לבין כפייה דתית.

Capture

3 תגובות

  1. דיבורים לעוסים ותו לא. אתם נגד דמוקרטיה לחלקים בחברה הישראלית(ימנים,דתיים), ותמיד יימצא התירוץ התורן להשתיק את קולם. ברור גם שכשערוץ 10,2 ומי לא אינם נותנים יחס מאוזן לימין ולדתיים אין הדבר מפריע לכם כהוא זה.הרפורמים הם רק תירוץ כדי להשליט דיקטטורה ליברלית במדינת ישראל. הם לא הזרם הגדול ביהדות וגם אם כן, התשומות שהם נותנים להווי הקיומי והמעשי הדתי הן מזעריות. זו בסך הכל דרך נוחה ופשוטה להדיר את האורתודוקסים ועל הדרך למנוע דיאלוג כן ונוקב בין המודרנה והליברליזם למסורת ולאופק הקיומי הדתי. אבל אנחנו עדיין חיים במדינה חופשית והרנסנס האמוני בוא יבוא,ומבחירה חופשית יבוא.

    אהבתי

  2. ללא קשר להסכמה העקרונית עם עמדתך בנושא הכותל, הדברים בנושא ערוץ 20 הם גלגול עיניים.

    אהבתי

  3. אני באמת לא מבין-
    מה יש להם לחפש- דווקא בכותל- הישן והפרימיטיבי??
    אם לא- שגם הם- בדיוק כמו ערוץ 20-
    מכירים בעליונות המסורת האורתודוכסית,
    ולכן- מנסים להשתחל לסמלי מסורת זו,
    ושמה להתנגח באורתודוכסייה,
    כילד מתבגר בגיל הטיפש-עשרה,
    הזקוק להוריו שיתנו לו מסגרת- כדי שיהיה לו במה למרוד ולהתנגח.

    אהבתי

כתיבת תגובה