דבר תורה של הרב גינזבורג, ישיבת פרי הארץ, רחלים

captureלקראת סוף השבוע (בכל זאת, כבר רביעי) דבר תורה (תישארו עד הסוף, לא תצטערו) מאת הרב יצחק גינזבורג (תורת המלך, ברוך הגבר):
 
"סוס בגימטריא זה המדינה". לא חשבתם על זה, נכון? אז הנה. כבר מעניין. עכשיו, את הסוס צריך להרוג. "אני לא רוצה לנשוך, להרוג, את האנשים – רק את הממסד" אומר הרב גינזבורג. את הישראלים – לא להרוג. את הממסד – להרוג. עד כאן הכל מובן?
 
עכשיו, "הנושא שלנו הערב הוא חובת מחאה". חייבים למחות. זאת מצווה. כל מי שיש בידו למחות ואינו מוחה – עושה דבר רע. זה לא הרב גינזבורג, זה התלמוד. "הוכח תוכיח את עמיתך". זה גם לא הרב גינזבורג, זאת התורה. אז מצווה.
 
עכשיו ציטוט ארוך: "הסוס שלנו היום עושה דם יהודי הפקר, לכן צריך לפגוע בסוס. כנגד זה צריך יהודי כזה שמפקיר את עצמו, נקרא הפקרות דקדושה – מפקיר את הדם שלו (את הדימוי שלו, כאשר מוחה בסגנון שאינו 'פוליטיקלי קורקט') בשביל הערבות של 'כל ישראל ערבין זה בזה'."
 
פירוש: המדינה שלנו נותנת ליהודים להירצח. לכן צריך יהודי שמפקיר את עצמו, שמסכן את התדמית שלו כשהוא מוחה באופן לא תקין, למען הכלל.
 
למשל, כמו שמשון. "הוא גם אחד שמפקיר את עצמו בשביל עם ישראל". הוא הולך והורג המון פלישתים, ומשלם על כך בחייו. אבל הוא גיבור. זה דומה למי שלוקח ערבות על היהודי ש"נמצא בסכנת פיגוע בדרך". מבינים? צריך למחות כמו שמשון, כי זו פירושה של ערבות עם מי שבסכנת פיגוע.
 
מתי יש למחות? "על מה הרבי [מליובאוויטש] אמר שיש "חובת המחאה"? הרבה דברים, ואחד מהם חוק מיהו יהודי. גם שלמות הארץ, גם פיגוע – יש חובת מחאה." אם יש פיגוע, יש חובת מחאה. ואם מחית, "אתה הרווחת שלא תענש על הערבות" – מי שמוחה לא נענש. הוא את שלו עשה.
 
אז מה עושים? "הטיפול היחיד שיכול כאן לעזור מיד – טיפול נמרץ, מידי – אך ורק פעולות תגמול כואבות".
 
עד כאן לשון קדשו. והאמת והשלום אהבו.
 
את כל זה מלמד הרב גינזבורג יומיים לאחר הפיגוע בחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח, בינואר 2018. הוא נושא את דבר התורה הזה ברחלים. בישיבת 'פרי הארץ'. באוקטובר אותה שנה, אחרי עוד פיגוע בו נרצחים זיו חג'בי וקים לבנגרונד באזור התעשיה ברקן שבשומרון, יוצאים על פי החשד חמישה מתלמידי הישיבה וזורקים סלעים על המכונית בה נסעה עיישא ראבי.
 

 

ואם אני הייתי יכול לסכם לכם את כל זה בקלות איך זה שהשב"כ ומשטרת ישראל לא יכולים, ואיך זה שהרב גינזבורג עדיין לא נחקר על הסתה?

18 תגובות

  1. תומר שלום,
    יש לך את הדרשה עצמה? אשמח לשדוף עיני (ועיניהם של חברי המתונים אך מעריצי
    גינזבורג)
    תודה

    Liked by 1 person

  2. מה הבעיה להיות נגד המדינה הסגנון שלה כעת, גם אתה נגד המדינה בדברים מסוימים.

    ולגבי תמיכה בתגמול, הוא לא דיבר על תגמול שמבוצע בצורה לא חוקית.

    אהבתי

  3. יש מיתמם ויש מיטפש. ואמרו חז"ל-לפני שהקב"ה נוטל נשמתם של רשעין הריהו נוטל בינתן

    אהבתי

      1. הוא מדבר בשפה שהרבי מלובביץ' התבטא, והוא כתלמידו מצטט זאת. הרבי מלובביץ' מדבר על פעולות תגמול של הצבא, כמו שהיה נהוג בעבר, ולשיטתו רק פעולות כאלו ימנעו טרור.

        אהבתי

        1. שלום לך אנונימוס,

          "…כנגד זה צריך יהודי כזה שמפקיר את עצמו, נקרא הפקרות דקדושה – מפקיר את הדם שלו (את הדימוי שלו, כאשר מוחה בסגנון שאינו 'פוליטיקלי קורקט') בשביל הערבות של 'כל ישראל ערבין זה בזה'."

          "……. לכן צריך יהודי שמפקיר את עצמו, שמסכן את התדמית שלו כשהוא מוחה באופן לא תקין, למען הכלל."

          בפירוש לשון יחיד עבור הכלל, זה לא הצבא, זו פרשנות פוליטיקלי קורקט. אם כבודו מצדד ברב יאמר זאת ללא חשש. גם לא נשלח בריונים לכתבתו אם יגלה אותה ואת שמו, בעיננו אין השרץ מוכשר.

          אהבתי

  4. בוא תוכיח לנו שהיא נרצחה מאבן, לפני שאתה מפיץ תעמולה ושקרים
    במקום להביא לנו גופה שמוכח שנרצחה בכלל מאבן, ולא בידי בעלה יעקוב, בחר השבכ להתפרץ לישיבה, ולחלק זימון לחקירה לכל הנערים. על מה בדיוק הם נחקרים? על גופה שאיש לא ראה ולא יודע ממה בכלל היא מתה?
    סדום, עמורה, ונהלים משפטיים של דיקטטורה אפלה, שיגעו בסוף לכל אחד לבית, זה כאן.
    דיקטטורות אפלות, אגב, היו אחראיות במהלך ההיסטוריה לרציחתם של מליוני חפים מפשע, וגם כעת ניתן למצוא את ראשי הדיקטטורה שלנו כשהם מצטלמים מחוייכים עם רוצחי חפים מפשע, משחררים אותם לחופשי, ובא בעת תופרים תיקים לנערים קטנים על סמך גופה שנקברה ללא נתיחה ואיש לא ראה או שמע מה ב א מ ת קרה לה.

    אהבתי

    1. אופה, יצא המרצע מן השק. נגמרה ההיתממות. חשבתי שכתבת לי כי הרב מציע שצה"ל יפעל (אגב, בינתיים צה"ל שייך לסוס ) להזכירך, הרב אמר "עכשיו, את הסוס צריך להרוג. " פתאום אתה מאשים אותי בהפצת תעמולה ושקרים כאשר, אם תטרח לעובדות, כלל לא התייחסתי למקרה הזה. התכתבנו רק על דברי הרבי. אתה מוכן להשאר בנושא או שהשמצות על מי שחושב אחרת הן כלי לגיטימי? אולי אני בכלל חושב שהנערים מוחזקים שלא כדין? עלה בדעתך?

      Liked by 1 person

    1. ! 114נקרא 114 עצרת אבל אולי למדנו מתמטיקה במקומות שונים. איך 126 שווה ל 114?

      אהבתי

  5. ולך ברור כי מעשי התלמידים נעשו (אם נעשו בידיהם) בגלל דברי הרב ולא כתגובה למעשי הרצח של יהודים שמתרחשים לנגד עיניהם

    אהבתי

  6. הגיבו כאן מגיבים שונים ואתה עונה לכולם כאילו זה אותו אדם. אבקש ממך שוב ראייה לכך שהיא נרצחה בכלל באבן. שקרן

    אהבתי

  7. כל מי שמתקרא אנונימוס מסתתר מאחורי אותה פחדנות. שלא יתלונן. מעולם לא כתבתי על הרצח או על מעצר התלמידים. אתה הכנסת את הנושא הזה בבחינת על ראש הגנב בוער הכובע. אני התייחסתי אך ורק לדברי הרב מסית.

    אהבתי

כתיבת תגובה