רוב העם מעוניין ברחבה שוויונית בכותל ומקום מרכזי יותר לנשים בתפילה

כמעט בכל דיון על מתווה הכותל הטענות כנגד מתייחסות אל הנאבקים למען רחבה שוויונית ופלורליסטים כקבוצה קטנה, שולית, תמהונית, שצצה משום מקום וסתם מפריעה לרוב המסורתי. "קבוצה קטנה ושולית של כמה עשרות עסקנים בתנועה הרפורמית" קרא להם פעם חה"כ סמוטריץ'. היום במעריב מתגלה כי המציאות רחוקה מכך:
 
על פי הסקר לא פחות מ-55% מכלל הציבור היהודי תומכים בנשות הכותל. כמעט שני שליש בקרב הדתיים(!) ושליש בקרב החרדים(!) תומכים ברחבה שוויונית בכותל. 53% מהציבור כולו תומכים בעליית נשים לקרוא בתורה, 67% סבורים שאין בעיה שאישה תשיר תפילות.
 
הנתונים האלה כל כך מובהקים שהם מבהירים מיד מדוע כל כך חשוב לממסד האורתודוקסי לבטל את התופעה ולנסות לגמדה: ברור לכולם שברגע שתוקם רחבה שוויונית, עם כניסה נורמלית והכרה רשמית של המדינה, חילונים ומסורתיים רבים יגיעו אליה להתפלל יחד כל המשפחה. גם לאורתודוקסיה הפרוגרסיבית יותר יהיה מקום אלטרנטיבי. ברור לכולם שברגע שרוב הציבור לא רואה שום בעיה עם התייחסות שוויונית לנשים, גם בענייני דת.
 
וזה הדבר האחרון שהרבנות הראשית וארגוני החרד"ל מעוניינים בו, שתהיה לנו בחירה. שנוכל לוותר עליהם. שנשים תקבלנה מקום גדול יותר, אולי אפילו מקום שווה.
 
אז כן, קבוצה קטנה של עסקנים מפריעה לרוב. רק לא מי שסיפרו לכם.
Capture

3 תגובות

  1. שאלת תם, למה כל המקומות האלו [כדוגמת המקום לנשות הכותל- וכו']

    ריקים מאדם כמעט כל הזמן-

    לעומת הרחבה הרגילה שמפוצצת 24/7 בכל ימות השנה?

    אהבתי

  2. ובפועל הוא בוחר שוב ושוב בפוליטיקאים שלא מקדמים זאת. רוב העם לא רלוונטי, בלתי מאורגן ויש שגידו: טיפש.

    אהבתי

  3. כצנחן שהשתתף בשחרור ירושלים והכתל. כואב הלב לראות שאותם חרדים המתנגדים לשרת בצה"ל כבשו את הכתל פעם שניה ללא מלחמה. אימי ז"ל התפללה בכתל הרבה לפני מלחמת העצמאות. היא מספרת שבכתל התפללו נשים לצד גברים. הכתל איננו בית כנסת.
    ובקשר להנחת תפילין . מיכל בת שאול המלך הניחה תפילין. ברוריה ידעה הלכה טוב יותר מרבים מרבנינו היום.
    אין שום איסור לאשה לעלות לתורה או לקרוא בתורה במניין נשים.
    כך שכל חרדתם של החרדים היא להפסיד את המונופול. אין בזה שום צד של הלכה.

    אהבתי

כתיבת תגובה