מה עומד מאחורי קריאת 'במשפחה' לפלסטינים לא לרצוח חרדים

AmtjxQuL3Yqyo3hs3x3NrrIBPFBbz_n52t0OKwCWlIga-546x728__w475h633q80עיתון 'במשפחה' החרדי מפרסם היום קריאה לערבים, בערבית, שלא לרצוח חרדים מפני שהם לא עולים להר הבית. הקריאה מופיעה בטור של סגן העורך אריה ארליך, והיא, למען האמת, מזוויעה למדי. שהרי מכלל לאו יכול מי שרוצה לשמוע הן.

הרקע לדברים האלה הוא המספר הגדול יחסית של חרדים שנרצחו בפיגועים בחודשים האחרונים. קל מאוד לזהות אותם כיהודים, ולכן, ניתן להניח, הם הפכו למטרות מושכות עבור המחבלים.

אבל מעבר לזה, צריך לשאול האם ארליך או העיתון באמת חושבים שהקריאה הזאת תגיע ותשכנע מישהו בצד השני. מן הסתם הם יודעים שלא. לכן את הטור הזה צריך להבין כממלא שתי פונקציות:

ראשית, הטור הוא תיאודיציה, כלומר צידוק הדין. יש כאן הסבר לקוראים המבקשים להבין במה חטאו החרדים שהם נרצחים. ארליך אומר: לא אנחנו חטאנו, אלא הם, והם מביאים עלינו אסונות.

שנית, הטור אינו פנייה אל הפלסטינים, אלא פנייה אל הציונות הדתית דווקא, וכעוד דרך שבה חלקים מהחברה החרדית מנסים לבדל את עצמם. לאמור: אתם טועים, אתם חוטאים, אתם מביאים לאסונות – ואנחנו לא כמוכם.

5 תגובות

  1. תומר, אולי זאת בדיחה, סטירה? עוד מעט חנוכה, ואח"כ פורים. זאת בדיחה שחורה טובה לפורים. וכידוע בחנוכה חנכנו את המשכן וטיהרנו את המקדש, ודווקא הקנאים החרדים היו החלוצים אז. ובפורים התגעגענו "עד חצי המלכות ותעש" וחז"ל דורשים שהכוונה היא שאחשוורוש יאפשר את בניית בית המקדש.

    אהבתי

      1. מפי הכותב :

        "1. חובשי הכיפות הפכו לסמלי הג׳יהאד הנוכחי. התנועה האיסלאמית מנסה לצייר את המאבק בגוונים של מלחמת דת וקוראת לתוקפנות נגד בעלי חזות דתית.

        "2. טורי במגזין משפחה אומר: מלחמת הדת הזו היא הסתה פראית שמקורה בשמועה דמיונית. רוב שומרי המצוות אינם עולים להר הבית, ולו מהסיבה ההלכתית.

        "3. גם אלה שעולים להר – עושים זאת מתוך תחושה של זיקה היסטורית למקום ולא בשל כוונות מעשיות כלשהם.

        "4. הטור מנסה – בנאיביות, יש להודות – לקרוע את המסכה מעל לתוקפנות הפלסטינית הרצחנית שהולכת עשרות שנים לאחור ולנטרל את ההסתה האסלאמית השקרית.

        "5. מי שמנסה לקחת את הדברים למקום אחר ופופוליסטי – כנראה לא קרא את הטור. לכל היותר ראה ברשת את הגימיק שמופיע בראשיתו ובחר באופציה השטחית".

        העיתון "משפחה" עצמו פרסם לאחר שעה קלה הבהרה רשמית בה נאמר תחת הכותרת: "אנשים אחים אנחנו", כי "מדינת ישראל ובתוכה הציבור החרדי, נמצאת בימים אלו תחת מתקפה רצחנית של טרור אכזרי שלא מבדיל בין דם לדם. אנשים אחים אנחנו ולכולנו שותפות גורל מול הקמים עלינו".

        "טור הדעה שהתפרסם הבוקר בעיתון 'משפחה', בא לחשוף את השקר של הפלסטינים הטוענים כי סיבת הטרור היא העליה להר הבית כשבפועל הם הורגים יהודים מתוך שנאה צרופה ללא הבדל בין אלו שעולים להר לבין אלו שאינם עולים", נכתב בהודעה, "כעיתון חרדי שדרכו היא דרך ההלכה, אנו מתנגדים לעליה להר הבית. כעיתון חרדי שדרכו היא דרך ההלכה, אנחנו לא מבדילים בין יהודי ליהודי, בין דם לדם. אנחנו ניצבים במאבק הזה כתף אל כתף עם עם ישראל כולו, מתפללים לשלום העם ולשלום חיילי צבא הגנה לישראל

        כיהודים, אנחנו מאמינים בערבות הדדית זה לזה, ללא הבדל אמונה, השקפה ודעה. כמערכת, אנו מצירים אם הדברים הובנו שלא כהלכה, ונפעל למניעת טעויות בעתיד", לשון הודעת מערכת "משפחה".

        אהבתי

        1. יפה, כי גבול דק בין הדגשת דעותיו של מחנה אחד כלפי השני וריבוי דעות בתוך חברה אחת הוא מבורך ורצוי, לבין קבוצה אחת המוסרת את האחרת. לכן, ללא ההבהרה נראה כי מתעוררת תחושה לא נוחה נוכח הכתוב, וטוב שבא הדיוק למען הסר הספק.

          אהבתי

  2. תראה תומר.
    זו חבורה ידועה של אנשי עיתון "במשפחה" ונגרריו.
    קל מאוד לזהות אותם.
    הנשים נראות כמו מארחות בקזינו בבולגריה והגברים כמו הר מורניקים שגנבו חליפות ממאבטחים של המאפיה וכולם מסתובבים עם איפונים בגודל מגרש כדורגל חצי אולימפי.

    אבל כמהנ שאנשים האלו ראוותנים ומחצנים ונראים "מודרנים" הם שטופים בשנאה עזה, כלפי הציונות בכלל וכלפי הציונות הדתית בפרט, וזה בגלל זה שהם נולדו חרדים והם לא מסוגלים לעשות את הדבר הנכון, כלומר להודות בליקוי התפיסתי העמוק של החברה החרדית , אז הם גם מרגישים לא נוח בין החרדים , כי שם נורא פרימיטיבי ועלוב וגם מרגישים לא נוח בחברה הציונית , כי הם זרים , אז את התסכול שלהם הם מוציאים נגד הציונות הדתית ונגד המדינה.

    אהבתי

כתיבת תגובה