על הצהרתו של נתניהו בדבר איסור תפילה של יהודים על הר הבית

הצהרתו של נתניהו הלילה על כך שיהודים יכולים לעלות רק כ"מבקרים" להר הבית היא הפעם הראשונה שראש ממשלה בישראל מאשרר בפיו את הסטטוס קוו הנהוג בהר מאז 1967. העובדה שדווקא ממשלת ימין הגיעה לידי כך היא עוד ראייה לכך שאסטרטגיית "ניהול הסכסוך" אינה עובדת ואינה יכולה לעבוד. הדברים אינם סטטיים, ואם אין התקדמות – יש נסיגה. מרוב שראש הממשלה מעוניין לשמור ו"לנהל" את המצב כפי שהוא – כיבוש ודיכוי של מיליוני בני אדם עם מינימום פיגועים מצידם – הוא מוכן לשלם במטבעות של ריבונות וחופש פולחן.

בימין אולי יאשימו את נתניהו הפחדן והלחיץ, אבל כל עוד לא שמענו מנפתלי בנט ומאורי אריאל איומים על פרישה מהקואליציה הם שותפים מלאים להתפתחות המצערת הזאת. אבל הם, וספציפית אריאל, שותפים במובן עמוק יותר. אלמלא אריאל היה מתפלל במופגן על הר הבית בניגוד לסטטוס קוו, אלמלא הוא וחברי מפלגתו (מועלם, מגל) היו מתבטאים שוב ושוב על הצורך בשינוי הסטטוס קוו, ייתכן וההתדרדרות האלימה האחרונה היתה נמנעת, או לכל הפחות לא סובבת סביב ההר. גם כאן, יש לומר, נתניהו נושא באחריות על שלא השכיל להרגיע ולהשתיק את חברי ממשלתו לגבי הנושא הזה.

הדיבורים על זכויותיהם הבסיסיות של יהודים הנפגעות כאן מוצדקים בהחלט, אולם אסור להתעלם מכך שהפגיעה בזכויות שלהם משתלבת היטב במארג סמיך של פגיעה בזכויות אדם ואזרח בין הירדן לים. למעשה, יש כאן מקרה נדיר שבו זכויות בסיסיות של יהודים ולא מוסלמים נפגעות בקשר לאותו אתר ואותה פעילות. על פי רוב אלו זכויותיהם הבסיסיות של פלסטינים שנרמסות. welcome to the club, כמו שאומרים. כדאי שהמזדעקים על אותה פגיעה ישאלו את עצמם האם גם על פגיעה בזכויות פלסטינים הם מרימים קול זעקה.

עם כל הכאב צריך לומר: ראש הממשלה עשה את הדבר הסביר והנכון. זכויות אינן דבר אבסולוטי ואף מדינה אינה מגנה על כל זכויותיהם של אזרחיה "יעלה כמה שיעלה" (הרי ראש הממשלה הנוכחי מצהיר מחד שזכותו של כל יהודי לגור היכן שירצה בארץ ישראל ומאידך אינו בונה בתים ביו"ש). באופן אישי הגבלה על חופש דת כואבת לי במיוחד ונוראית בעיני. נדמה לי שאם יש סיכוי כלשהו לתפילת יהודים על הר הבית הוא יבוא לידי ביטוי רק במסגרת הסדר כולל בין ישראל למדינה פלסטינית חופשית. לצערי לא נראה כרגע שלשם אנחנו הולכים.

4 תגובות

  1. אתה יודע מה העמדה של דתיים לאומיים (או חלק מהפלגים בציבור בדתי לאומי) בסוגיה הזאת? האם הם מעוניינים לסיים את הסטטוס קוו וכו'?

    אהבתי

  2. אליכם בנות ישראל הכשרות, שכל גאולת ישראל תלויה בכם, כי בזכות נשים צנועות נגאלו ישראל ממצרים, ובזכות האמונה הפשוטה וחיזוק הצניעות שלכן ניגאל בקרוב, הצניעות היא ללא ספק אחד מיסודות היהדות. הציווי שבתורה (ויקרא יט א) "קְדֹשִׁים תִּהְיוּ" מפרש רש"י: "הוו פרושים מהעריות ומן העבירה, שכל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה" אשה המוסרת נפשה לצניעות -עושה רעש ושמחה גדולה בשמים.

    אבל רוב בנות ישראל ההולכות עקב בצד גודל, נטויות גרון, מדיפות ריחות של בשמים לכל עבר, עם מלבושים של זנות וזימה, כדי להחטיא ולמשוך עין-בחורי חמד, אוי לכם אהה עליכם כי בבוא האוייב תיתבזו ותושפלו עד עפר, עוד תהפכו לשפחות כי בנות זימה אתן, ואָסַפְתִּי אֶת כָּל הַגּוֹיִם אֶל יְרוּשָׁלַ‍ִם לַמִּלְחָמָה וְנִלְכְּדָה הָעִיר וְנָשַׁסּוּ הַבָּתִּים וְהַנָּשִׁים תשגלנה [תִּשָּׁכַבְנָה] כי כבר אי אפשר ללכת ברחוב, אין שום מקום איפה לשים את העיניים.

    אתן – שהתלבשתם כדי למשוך תשומת לב ועיין – מבחורי חמד ואברכים, תאנסו בכוח ותהפכו לשפחות מין כבנות היזידים בעיראק הנאנסות, ואין מי שישמע צעקתכן [כמ"ש ואין מידי מציל] ואין מי שיגן בעדכן.

    הבהרה! אין אני מדבר על בנות שלא שומרות תורה ומצוות, מדבר אני אליכן בנות החרידות בנות בית יעקב !!! בנות ליטאות, בנות גאולה בירושלים, בנות חסידים, בנות עדות המזרח, ובנות רבי עקיבא מבני ברק, וכו'

    אתן –בנות חרדיות מבתים חרדים המדקדקים קלה כבחמורה וחלק מהבעלים שלכן אף יושבים ולומד בכולל.
    אתן – ההולכות ברחוב כזונות חצופות, במלבושים נוראים המעוררים את קליפת בעל פעור, שלוחי הס"ם.
    אתן – ההולכות בחגורות המבליטות מקום זימתכן, ובחולצות שלא מביישות את מיטב הגויות והזונות בפריז.
    אתן – הההולכות בפאות נוכריות פרועות, שיער כבחורות רווקות, כדי למשוך הבחורים ואבריכים לניאוף ממש.
    אתן – יבוא יומכן בקרוב ותושפלו עד עפר ממש, כבודכם יאנס אין מי שיגן בעדכן ובעד בניכם ובנותכים.
    כי פגעתן בכבודי אמר ד'. הפוסקים המתירים, לא העלו על דעתם את הפאות של היום, עם גוונים ותלתלים, עם גלישה והפרזה. את הפאות של היום, אף פוסק ת"ח בעולם לא יתיר לעולם ועד.

    גם אתם בעליכם לא תנוקו ותמותו במלחמה הנוראה, שום מצווה ולימוד תורה לא יועיל להצילכם ולהגן בעדכם, כי בזמן שאתם יושבים ולומדים נשותכים יוצאות "בהסכמתכם" ומחטיאות את בחורי ונערי ישראל בעבירות הכי חמורות ר"ל.

    אוי לכן כי גרמתם קיטרוג גדול ונורא בשמיים, כי בנות ישמעאל היינו בנות השפחה, הם כן לבושות בצניעות!!! כפי שצויתי אתכן בתורת ישראל, ואתם בני ישראל בני האהובות אצל הקב"ה, בנות וקרות של אימותינו שרה רבקה רחל ולאה, לבושות לפי תורת פריז הזנות והניאוף. "חוסר צניעות מביא פיגועים"

    נשים רבות הלבושות לא צנוע, טוענות שאין זה בשביל הרואים, אלא שכך הן מרגישות טוב בינן לבין עצמן.
    אבל עליהן לעשות חשבון נפש אמת, האם גם כשהן קמות בבוקר הן "מיד" מתלבשות כך, או רק כשהן יוצאות החוצה. ואז היא חוטאת ומחטיאה את הרבים. זו גם עבירה בין אדם לד' וגם בין אדם לחבירו. כיצד תבקש סליחה מכל האנשים שהחטיאה?! אולי מאות אלפים! ואח"כ כמה ז"ל נשפך עי"ז? אדרבה חכמים אמרו שאשה צריכה להיות לבושה יפה בבית "עבור בעלה" ומכוסה לגמרי כאשר יוצאת החוצה. אשרי האשה הצנועה אשר יברך ד' אותה ומשפחתה.

    גם אתם מדריכים/ות רבנים אדמורי"ם ראב"ד דיינים פוסקים (על הלכות צניעות) מוצי"ם ומנהיגי הדור מכל העדות וכו' תתנו את הדין בגדול על שתיקתכם, אע"פ שאתם יודעים היטב שיש חיוב חמור להיות צנועה אתם שותקים ומתירים הרבה דברים אסורים בעניני צניעות, ואתם לא תנוקו, כי קל קנא לא ינקה, ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך ח"ו. "חוסר צניעות מביא פיגועים"

    מה הוא בגד צנוע? א. שמכסה הכל. ב. שאינו צמוד. ג. שאינו קצר. ד. שאינו מושך עין בצורתו או בצבעו.

    מה גורם לאשה שיש לה יראת שמים, כולל גם רבניות, אשת אבריך, בנות בית יעקב, ללבוש בגדים לא צנועים? להתיפות בפני הרואים? כמה סיבות: כמו שכתוב בספר גדר העולם של החפץ חיים ז"ל על צניעות: א) עצלות להתלבש כדין, ב) פיתוי היצר שמסית אותה ליפות עצמה. עכשיו הגיע הזמן לסלק את מלאך המוות הרוחני והגשמי ממחננו! פריצות המלבושים שורפת את קדושת הנשמה וגורמת אריכת הגלות.

    רבותיי צריכים לשבת על הרצפה ולבכות, בנות יקרות, אחיות יקרות מה קורה לכן, מה אתן סמרטוטים? מה אתן זבל? איפה הכבוד שלכן, למה אתן משפילות עצמכן, למה אתן נותנות את הגוף שלכם לכל אחד ברחוב, למה אתן מכשילות בחורים בהסתכלות אסורה. אשה המוסרת נפשה לצניעות – עושה רעש ושמחה גדולה בשמים וככל שקשה קיום המצווה על האדם – כך גדול שכרו, ואין נחת רוח גדולה לקב"ה יותר מזו שאנו מקיימות את רצונו והולכות ומתנהגות בצניעות.

    אנחנו בדור האחרון שלפני הגאולה- ועכשיו המלחמה האחרונה היא המלחמה על קדושת ישראל, על צניעות בת ישראל וכו'. היצר הרע משתולל עכשיו, בהבינו שעוד רגע קרב סופו, והוא יודע "אלוקים של ישראל שונא זימה הוא" אז הוא מנסה להגיע לכל סוגי הציבור בישראל, אבל….. אין נחת רוח גדולה לקב"ה יותר מזו שאנו מקיימות את רצונו והולכות ומתנהגות בצניעות, נתאחד כולנו ונחזק הצניעות כי כך לא יוכלו עלינו, ונקדים להתפלל כדי שהפגיעה הבאה לא תגיע לעולם. בואו נתחזק עכשיו ונביא יחד את הגואל בקרוב ממש!!!

    אהבתי

    1. אני מוחה על דברי ההבל שיש בתגובה זו, והקיטרוג על עם ישראל ובפרט הנשים החרדיות הצדקניות.

      הנשים החרדיות, ברובן, מכסות כל מה שצריך לכסות, דהיינו את את הרגל עד הברך ואת היד עד המרפק, כולל הברך והמרפק, ובבגדים שאינם צמודים כל כך.

      המושג "צניעות" בימינו השתבש לגמרי. שמים דגש על צניעות הבגדים, וגם הופכים את הצניעות לכיעור.

      שימת הדגש על צניעות בבגדים היא טעות, כי אשה המכוסה כמו שצריך ומסתובבת ברחובות כל הזמן, או שהיא עובדת במקום ציבורי ובאה במגע תמידי עם גברים, אין לה שום קשר לצניעות, למרות שבגדיה רחבים או שהמראה הכללי שלה הוא מכוער. צניעות איננה כיעור, ואשה יכולה להיות גם יפה וגם צנועה.

      יתירה מכך, יש חיוב על אשה נשואה להיראות יפה תמיד, כדי שתמצא חן בעיני בעלה (וזה אמור גם כאשר היא יוצאת לרחוב). בגמ' במסכת תענית (דף כג) מסופר על אחד מגדולי האמוראים שאשתו יצאה לקראתו מקושטת, החכמים התפלאו ושאלו אותו הכיצד, וענה להם שכך צריך לנהוג, כדי שיסתכל דוקא עליה.

      אדם היוצא עם אשתו לרחוב, כשהיא מכוערת יחסית לאחרות ההולכות ברחוב, סופו שיסתכל על אחרות ויבגוד באשתו. כך כתב גם היעב"ץ בהגהותיו למסכת יבמות (דף סג), והמליץ "שלא ישא כעורה… כדי שלא יתן עיניו באשת חבירו".

      כך גם הגאון רבי אליעזר פאפו זצ"ל בספר "פלא יועץ" (בערך "יופי") כתב ש"ראוי לכל אדם להשתדל לקחת לבניו נשים יפות, כדי שלא יתנו עיניהם באחרת. וכן מטעם זה ילביש את אשתו ויקנה לה תכשיטין ביותר ממה שיש לו, כדי שתמצא חן בעיניו ולא יתן עיניו באחרת".

      ואחד מגדולי הראשונים בתקופת הרשב"א, רבי אהרן הכהן מלוניל, בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) כתב ש"אסור לתלמיד חכם להניח לאשתו שתתנוול אפילו בימי אבלה, כדי שלא תתגנה בעיניו, שמא יכופנו יצרו להתאוות לאשה אחרת".

      אין שום קשר בין אשה הלבושה בטוב טעם, לבין בנות ישראל בזמן חורבן הבית שהיו מכניסים בנעליים שלהם בקבוקון של בושם, ומתיזות את הבושם על הבחורים כדי לגרות אותם. לפי ההלכה מותר לאשה להתבשם, להתאפר, רק לא בצורה מוגזמת.

      הפסוק "ואָסַפְתִּי אֶת כָּל הַגּוֹיִם אֶל יְרוּשָׁלַ‍ִם לַמִּלְחָמָה וְנִלְכְּדָה הָעִיר וְנָשַׁסּוּ הַבָּתִּים וְהַנָּשִׁים תִּשָּׁכַבְנָה" מדבר על חורבן הבית (שאז כל זה קרה באמת) ולא על העתיד לבוא, זה לא יקרה יותר לעולם, והגאולה תגיע ברחמים גמורים בס"ד. היום רואים התעוררות של תשובה כמעט בכל מקום, ואין שום סיבה לנבואות זעם שכותבים אנשים ממורמרים.

      נוצר היום מצב שאנשים הנשואים לנשים מכוערות, שלא טוב להם בבית, נותנים דרור לעיניהם להסתכל על כל אחת שעוברת ברחוב, הם רואים נשים יפות וזה משגע ומטמטם אותם, והפתרון שלהם הוא – להלביש את כולם בשקים שחורים וכך לא תהיה בעיה של שמירת העיניים (התפרסמו תמונות של נשים שזורקות את הזבל, ואין שום הבדל בין המראה שלהם לבין המראה של שקית הזבל, כך נראות קומץ הנשים החרדיות שהשתגעו והשתבשה עליהן דעתן, אלה שנקראות "נשות השאלים").

      באמת לא מובן לשיטתם מדוע התורה הזהירה "ולא תתורו", ומדוע ספרי הקודש מלאים במעלת וחובת שמירת העיניים, הרי החובה היא על הנשים להיראות כמו אוהלים שחורים מהלכים, וכך אין שום בעיה לגברים…

      כותב הפוסט משתמש בשפה מלוכלכת מאוד (איני רוצה לחזור על המילים המזעזעות), ולועג ומבזה לגדולי ישראל, וזה לבד מוכיח על טומאת נפשו.

      המשפט "את הפאות של היום, אף פוסק בעולם לא יתיר" הוא דמגוגיה צרופה; והוא יכול לשכנע רק את מי שלא למד את ספרי הפוסקים שעוסקים בנדון של לבישת פאה נכרית. כי מי שלומד, יודע שגם הפוסקים שכתבו בנושא הזה לפני 500 שנה, דיברו על פאה משיער טבעי, שנראית לחלוטין כמו שיער טבעי, ומאוד קשה להבדיל בינה לבין שיער טבעי.

      וכמובן שיש נשים שנולדו עם שיער שהוא "גוונים ותלתלים", ומעולם לא שמענו על איסור הלכתי שאוסר על נשים בלונדיניות או מתולתלות לצאת לרחובה של עיר.

      ובאשר לטענה שנשים מתלבשות בחוץ יותר טוב מאשר מתלבשות בבית, כך הוא טבע האשה, שמתביישת יותר מהעוברים ושבים ורוצה להיראות במיטבה בעיני חברותיה, וגם בגמרא מוזכר החשש "שמא תשלוף ותראה לחברתה ברשות הרבים" (בשבת). ובבית קשה להתלבש במיטב המחלצות כאשר מבשלים ומטפלים בילדים.

      כתב שר התורה הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים: "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה" (שו"ת שמש ומגן חלק ב' אבן העזר סימן ט"ו).

      מגוחך ממש לצטט את דברי החפץ חיים בספרו גדר עולם על "צניעות", ולהתעלם משיטתו בספרו "משנה ברורה" שהחלק התחתון של הרגל יכול להיות גלוי לחלוטין, והעיקר שהברך יהיה מכוסה (בימינו מחמירים גם ללבוש גרביים חצי שקופות). שיטתו זו התקבלה על מרבית הפוסקים בימינו, למרות שמחמירים להוסיף גרביים בגלל מנהג רוב הנשים החרדיות.

      לסיכום, ההחמרה המופרזת בצניעות נובעת ממחלות נפש, משיבוש, מסטיות חולניות, וגורמת לבעיות רוחניות קשות מאוד, כפי שהתבטאו רבני בד"ץ העדה החרדית במכתבם על 'כת השאלים': "אנו מזהירים את נשות ובנות ישראל שאסור להגרר אחריהן ומנהיגיהם, וצריכים להתרחק ממנהיגיהם ומדרכיהם כי סופן אבדון וכליה", וכינו אותן "קבוצת נשים שעקרו דעת תורה מישראל".

      אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s