אחרי שהתבצרו במהלך ליל אמש במסגד אל-אקצא, התכוונו עשרות פלסטינים להשליך אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה(!) על מתפללים יהודים שיגיעו במהלך ט' באב לכותל (גרסה אחרת: על יהודים שעולים להר הבית). אתמול בבוקר המשטרה פרצה למקום וסיכלה את תוכניותיהם. אין שום תירוץ לטרור שתכננו אותם פלסטינים, מה עוד שהתאספות יהודים בט' באב בכותל לא איימה על אל-אקצא בשום צורה. פשוט אלימות טרוריסטית נלוזה. היא בהחלט גם שמה בפרופורציה מגוחכת את הפרות הסטטוס קוו מצד יהודים שמבקשים להתפלל.
אבל זה לא הכל. בבוקר התראיין חה"כ מסעוד גנאים (רע"ם-תע"ל, הרשימה המשותפת) בגלי צה"ל (יחד עם חה"כ ינון מגל), כינה את עליית היהודים להר הבית "פרובוקציה", קבע שהמקום הוא "מוסלמי נקודה" והכחיש שהיה אי פעם מקדש יהודי על ההר. בכך הוא מצטרף לח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד, הרשימה המשותפת), שבראיון לדרור אידר טען שבית המקדש הוא "אגדה" ושהוא לא התקיים על הר.
מתחיל להיראות שיש כאן דפוס שלילי בו חברי כנסת מ הרשימה המשותפת מחליטים להכחיש אמת היסטורית וארכיאולוגית פשוטה, משל היו בריאתנים שמכחישים את האבולוציה. כמובן, הסיפור כאן חמור יותר ושקול להכחשת קיומו של עם פלסטיני (או, למשל, ישוב פלסטיני בסוסיא) על ידי יהודים. מטרתו לא רק לא להקשיב לצד השני, אלא להעלים אותו לחלוטין, לרמוס אותו.
על מנהיג הרשימה המשותפת, אימן עודה, לצאת כנגד התופעות האלה – האלימות ואף יותר מכך הכחשת ההיסטוריה. קשה לי לראות איך ייתכן דו קיום עם אדם שמתעקש לבטל את ההיסטוריה והזהות של זולתו.
תומר,
הכחשת ההיסטוריה היהודית איננה טקטיקה בסכסוך שלנו עמם אלא אסטרטגיה.
ב"משנה תורה" הרמב"ם מגדיר את נצרות כעבודה זרה אך את האיסלם הוא מגדיר כדת "ייחוד שאין בו דופי". לעומת זאת, בתשובותיו הוא אומר שאפשר ללמוד תורה עם נוצרים, שכן יש לנו עבר ותשתית משותפים, אך עם האיסלם לא:
"ומותר ללמד המצוות לנוצרים ופירושים לפי הדין, אבל אינו מותר דבר מזה לישמעאלים. כי כבר ידעתם שהם יאמינו שתורה זו אינה מן השמים, ואם ילמדום דבר מדבריה, אז ימצאו מתנגד לקבלתם, מפני שבאו להם ערבובי דברים במעשים ודברים זרים בעניינים. ולא יהיה זה להם לראיה כי דבריהם מוטעים, כי אם יפרשוה בהקדמותם המופסדות, ויהיו לצרים עלינו. בשביל זה ישנאו כל הגר בתוכם, ויהיה זה למכשול לישראל האסורין ביניהם בעוונותם. "
משחר קיומם המוסלמים מאמינים שכל התנ"ך מסולף, וכך גם כל ההיסטוריה המתועדת בו. לכן כל ממצא ארכיאולוגי שלא תביא ייראה בעיניהם כזיוף, וכקונספירציה. עבור אימן עודה, להודות שאמנם היה שם מקדש והמקום מקודש לנו, זה כמו לבקש ממנו להתנער מהאיסלם.
אין סיכוי
אהבתיאהבתי
אליהו, תודה על הציטוט מהרמב"ם, אבל העובדות הפשוטות הן שעד לפני כמה שנים הווקף עצמו אמר וכתב(!) שהיה מקדש יהודי על הר הבית. כלומר מדובר בהקצנה של השנים האחרונות, שבאה במקביל להתגברות העניין היהודי בהר.
אהבתיאהבתי
תומר תקן טעות הקלדה בכותרת. כתוב הסיטוריה
אהבתיאהבתי