בני ברוך מאיימת בתביעות דיבה כדי להשתיק תחקירים שהיא תופסת בפוגעניים

תחקיר יסודי של איתמר ב"ז באתר העין השביעית על שיטות הפעולה של תנועת בני ברוך כלפי פרסומים עליה. התנועה מאיימת בתביעות דיבה כלפי כל עיתונאי שמנסה לטעון שיש ביניהם ובין גופים אחרים, כגון מפלגת 'יחד' בפתח תקווה, קשר (התנועה משתמשת בארגונים שונים כחזית לא מזוהה לפעולתה). מה שעצוב הוא כלי התקשורת נכנעים להם שוב ושוב (יוצא מהכלל: ידיעות אחרונות).

בני ברוך איימו לתבוע אותי כבר שלוש פעמים, ואני שמח לומר שמעולם לא נכנעתי לדרשיתם. אני שמח גם לומר שמעולם הם לא תבעו. בכתבה של העין השביעית שוב ושוב עוסקים בשאלה לגבי הכינוי "כת" לקבוצה. אני כידוע מסתייג באופן עקרוני מהכינוי הזה, אבל שמעתי עדויות לא קלות ולא טובות על מה שקורה בתנועה מבחינת יחסים סמכותניים, איומים ואלימות מילולית, וגם שמועות על הפרדה בין בני זוג וזיווג זרים על פי האינטרסים של הקבוצה. אני מדגיש: כך שמעתי. יש לציין שלצד זה שמעתי עדויות גם על אנשים שטוב להם בקבוצה. בכל מקרה חבל שאין גוף תקשורת שמוכן לקחת על עצמו תחקיר רציני ואמיץ בעניין.

11 תגובות

  1. רק שתצא מן ה : ללה לנד שאתה חי בו תומר :

    שמעתי , ואפילו תדגיש : רק שמעתי , רק שמועה , לא עוזר בכל הנוגע לאיסור לשון הרע . שהרי אם היית מפעיל קצת את הראש , היית מבין , שלא ייתכן שאדם יפיץ שמועות שווא , ויגרוס ככה בגלובל , שהוא רק שמע . איפה אתה חי תומר ?

    הנה תומר, מפי הגבורה , סעיף 19 (1) לחוק איסור לשון הרע , תשכ"ה 1965 , כהיא לישנא :

    "
    19.בבואו לגזור את הדין או לפסוק פיצויים רשאי בית המשפט להתחשב לטובת הנאשם או הנתבע גם באלה:

    (1) לשון הרע לא היתה אלא חזרה על מה שכבר נאמר, והוא נקב את המקור שעליו הסתמך; "

    עד כאן ציטוט החוק …..משמע תומר , אחרי הכרעת הדין , בהתחשב בנסיבות , אחרי שהורשע או חב הנתבע , זוהי נסיבה מקילה בלבד , זו של החזרה על מה שכבר נאמר , ואילו אתה : אפילו את המקור לא ציינת ( הפרדת בין השמועה גופא , לבין " העין השביעית " ) .

    אתה מחפש להסתבך תומר ? תן לי להבין ………

    אהבתי

  2. תן לי להבין, שם בדוי פחדן, שוב התגנבת כדי לאיים? אז אני לא צריך לדבר בשם תומר, שכבר הוכיח בציבור את אומץ-הלב שלו, אבל אני דווקא כן מחפש להסתבך אתך, אם רק תצא מהחור בשמך האמיתי, ועם מנהיג הכת הטמא שלך.

    מכיר אותי, שם בדוי פחדן? אבשלום אליצור, שם אמיתי, אולי פחות מפורסם מלייטמן, אין לי מעריצים ואיני ניזון ממה שהם "מפרישים" (ביטוי שלכם!) למעני מהמשכורת שלהם, רק, אולי, מוערך מצד אלה שבאים ללמוד אצלי, ומדי פעם מזכיר בפומבי את מנהיג הכת שלך. אז בוא פעם לאיזו הרצאה שלי באקדמיה או בציבור (ואולי אתה הוא זה, שם בדוי פחדן, שפעם ניגש אליי בשלב השאלות ושאל במתק-שפתיים אם אני לא פוחד מתביעת דיבה?) ותראה על המצגת את פרצופו של מנהיג הכת שלך לצד אלה של אורי גלר ואורן זריף עם הכתובת "נוכלים" והסבר רם וברור על מעשיהם והפרשותיהם.

    והאתר שלי, שם בדוי פחדן, גם הוא במרחק קליק ממך, http://a-c-elitzur.co.il/site/siteHomePage.asp. בוא, שם בדוי פחדן, תעשה לי את השבוע.

    אהבתי

  3. אבשלום אליצור :

    תגיד לי , אתה פקינג מפגר ? זב חוטם ? יש מישהו שיכול לשמוע הרצאה של אדם אינפנטיל כמוך ?

    לא העלת על דעתך לשאול ? מי אני ? מה אני ? לשאול קודם ??

    לא העלית על דעתך שאני מתעב את התומר הזה , את דיעותיו , ופשוט :

    קבל עם ועדה , להוכיח שהוא רפה שכל .

    השכל הולך אחרי המנטליות , ולא ההיפך . יש מצב , חצי מצב ? שהעלית על דעתך , שאין לי דבר וחצי דבר עם הכת הלכאורית הזו ? ועסקינן בענין אחר לגמרי !! הכת הלכאורית הזו , העלית בדעתך אולי , אמצעי להוכיח את ריפיון השכל הסיסטמטי תבניתי של תומר ??

    לך מהר , נגב החוטם , ואל תחזור !!

    אהבתי

      1. שים לב תומר , מי האגרסור , מי הקורבן בסיפור , הטישטוש שלך בין שניהם , מעיד עליך כעל אלף עדים . מעבר לכך :

        אתה לא יכול לחסום , ולא יכול לעשות כלום !! זהו בלוג ציבורי , אתה נבנה עליו אישית וכללית , הוא פתוח לכל . אם חשקה נפשך בסלקציה , החוק מתיר לך ( לכאורה ) לפתוח מועדון סגור , למביני דבר , עם הרשאת משתמש , סיסמא וכו….. אבל , במרחב הציבורי , אסור לך למחוק תגובות ,בשום פנים צורה ואופן . ראה הוזהרת , זוהי עבירה פלילית ועוולה אזרחית !! זהו מרחב ציבורי , כך נקבע בחוק , כך נקבע בפסיקה , והחוק אוסר הפלייה דנן . אפילו אם אדם מקלל , זהו דבר שתואם לחלוטין את נורמות הביטוי במדינת ישראל, ואתה בכל מקרה , לא זה שקובע הנורמות , כך שאין לך שום זכות לעשות כדבר הזה !!

        ראה הוזהרת תומר , אם תעיז לחסום או למחוק לי תגובות , אני אמצה איתך את מלוא הדין ,בלי שום רחמים , אתה לא יכול אפילו לדמיין לאיפה זה יגיע . תאמין לי , שאתה לא רוצה בכך !!

        אהבתי

          1. קשקוש תומר ? לא מספיק פעמים הוכחתי לך , שאין לך מושג איפה אתה חי ? תגיד לי , אני נראה לך איזה אחד מגיב ככה : גולגול , צינוק , קילשון , קישקשתא ……. אתה לא מבין עם מי אתה מתעסק תומר !! עצבנת אותי מאוד , וכשמעצבנים אותי , האדמה רועדת .

            אתה לא קובע כלל , למה אתה מוכן אם לאיו !! אתה רוצה חשיפה ציבורית , רייטינג , אתה צריך לקבל את : השאור עם העיסה ….. אתה לא קובע כלל , למה אתה מוכן אם לאיו , אני רואה שאתה לא מבין זאת כלל , מוחך מטבע בריאותו הגסה , צריך המחשות מוחשיות, עיוניות לא מספיקות לו :

            אתה בעלים של חנות . נניח טמבור . העסק על שמך . הקרקע בטאבו על שמך . הסחורה שלך . אתה שולט בחנות . פותח אותה וסוגר אותה כרצונך . האם בגלל שאתה בשמאל , ואדם עם חזות של נוער גבעות נכנס אליך לקנות מלט , אתה רשאי לסרב למכור לו ?? ואפילו היה מקלל , נניח כפי הבנתך ? זוהי עבירה פלילית , ועוולה אזרחית , האמן לי , אני מאסטר אכזרי במחוק ומשפט .

            ואגב , אני לא קיללתי , אתה מנסה להיבנות בדרך מניפולטיבית , אלא , הייתי קורבן של אמירות וקביעות נכלוליות ….. קרא עוד הפעם , אבל להבהיר לך המצב , כי מה שמחכה לך ממני , זה הרבה יותר גרוע לגבי דידך , הרבה יותר גרוע מקללות …… אני הולך להציג אותך , קבל עם ועדה , כרפה שכל , בתחומים שלך בהם אתה עוסק ….. וזה מה שמטריד אותך הרי , הרבה יותר מהתחסדות הנוגעת לחופש הביטוי . כי אתה כלל לא שמח לשום דיעה שלי , ובשביל להזכיר לך , אפנה אותך , , בלינק אפילו , לתגובה הכה מאורגנת ומבריקה ( עם כל הצניעות ) בפוסט על היועמ"ש והכשרות , ושים לב , איך הגבת לתגובה כזו כמו שהגבתי , הנה הלינק , שים לב , לארגון , שים לב לנימוס , שים לב איך הגבת :

            https://7minim.wordpress.com/2015/05/06/kosherr/#comment-4306

            ומי שיקרא , לא יוכל לטעות , מה באמת מנחה אותך , אתה יצור עלוב , ורפה שכל ….. עוד נתראה בפוסטים שלך , אלא אם כן , תהיה מספיק טיפש לנסות למחוק לי תגובות …..

            אהבתי

          2. אגב תומר , אם היית חכם באמת , היית מתנצל , כמו גבר , כמו אדם עם מינימום של מעלות אינטלקטואליות ורוחניות. אני יודע שזה בזבוז זמן רוב הסיכויים , אבל רק למען מיצוי הענין , וההכרה , שאתה הבאת את כל זה עצמך , אתה ואף אחד אחר לא …… הנה נוסח התנצלות , תחתום עליו בסופו במילים להלן :

            אני תומר פריסקו , מקבל ומתנצל בכל פה , קבל עם ועדה ……

            ואני אמחק הסיפור , להלן הנוסח אעתיק אותו לפוסט המדובר , ואתה תוסיף מתחתיו את הנוסח/ חתימה כאמור לעי"ל , הנה :

            בעוד רום אל , הגיב בנימוס וארגון עילאיים , אני נהגתי בתגובתי , בחרפה מבישה כלפיו וכלפי תגובתו . על כך , אני מתנצל קבל עם ועדה . ומקווה שבכך , אוכל אפילו במעט , להשיב המצב לקדמותו ולכפר על מעשי המבישים .

            אז , הנה , רובצת לפתחך הזדמנות לנהוג -כבוד , יושרה , הגינות …… ואם לאיו , אתה , עד הסוף , הכל הבאת על עצמך . אולי תגלה התבונה .

            אהבתי

  4. (אני מרשה לעצמי להתעלם מהדיאלוג ההזוי בתגובות שלפני)..

    אכן דבר ראוי ובוער לערוך תחקיר על ה"כת" הזו (או איך שלא נרצה לקרוא לזה). אני מכיר את התופעות אותן מנית לא משמועה רחוקה, אלא מקרוב משפחה שנמצא שם.

    אהבתי

  5. שלום תומר,
    לאחרונה התחילו לצוף עדויות על ניצול מיני בכת בני ברוך.
    לכאורה, לייטמן מקיים יחסי מין עם התלמידות במסווה של פעילות רוחנית.
    נדמה לי, ואתה יכול לתקן אותי, שניצול מיני הוא החלק האחרון של הפזל.
    אפשר להוריד את ה "" ולקרוא לילד בשמו : כת מסוכנת.
    אשמח לשמוע את דעתך בנושא.

    אהבתי

כתיבת תגובה

