ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה – חדשות רעות

ההסכם בין הליכוד ליהדות התורה – אם מה שפורסם בתקשורת נכון – מביא חדשות רעות מאוד למדינת ישראל. ביטול ה"שוויון בנטל" (שמעולם לא היה אמור להתקיים) וגריסת רפורמת הגיור אינם משמעותיים בעיני. מה שצריך להדאיג את כולנו מתחלק לשני מוקדים: רגרסיה בכיוון ההשתלבות בחברה ובכלכלה הישראלית של החרדים, והעצמת הכפייה הדתית במערך דיני המשפחה בישראל.

הנושא הראשון כולל את החזרת קצבאות הילדים; ביטול קיצוץ תקציבי מוסדות חינוך שלא מלמדים לימודי ליבה; ביטול קיצוץ מלגות בחורי ישיבות ואברכים (ואף הכפלתם); והעברת חוק שיחדש את התשלום של גמלת הבטחת הכנסה לאברכים (בניגוד לפסיקת בג"ץ).

הנושא השני כולל את הסרת שריונן של ארבע נשים בוועדה למינוי דיינים; ביטול חוק צהר לפתיחת אזורי רישום לנישואים; וניסיון להרחיב את סמכויות בתי הדין הרבנים כך שיוכלו לדון בנושאים אזרחיים (הסכמי גירושין, חלוקת רכוש).

הנושא הראשון יבטיח ששיעור ניכר מהילדים שיגדלו בישראל יגדלו ללא השכלה כללית וללא מניע להשתלבות בשוק ובחברה הישראלית. להפך: עוד הסתגרות, עוד בורות.

הנושא השני יבטיח את המשך ההתעללות והתעמרות בחילונים בכל הנוגע לנישואים (הדרכת כלה, מקווה חובה, רב חרדי תחת החופה), והמשך ההתעללות וההתעמרות בנשים בכל הנוגע לגירושין.

התוצאה: מדינה ענייה יותר, משכילה פחות, מחולקת לשבטים שאין ביניהם שפה משותפת, ונוהגת כלפי אזרחיה בכפייה דתית. התחלה עגומה לממשלת נתניהו הרביעית.

5 תגובות

  1. אולי תסביר לי אחת ולתמיד, למה אתם שאתם כל-כך נבהלים מכפייה, כשזה נוגע לכפיית חומר לימודים על ילדים בחינוך החרדי,[בניגוד לעמדת הוריהם] ‏עד שהגענו לכזה אבסורד, שתאפילו באמצע שאתה כותב, על כמה צריך להפסיק לכפות על החילונים דברים, ולהתלללבהם, תוך כדי דיבור, אתה כותב, שזה גרוע מאוד, שלא כופים על החרדים, לחיות שלא כפי תפיסת עולמם.]ם,] פתאום אפשר לכפות,???? [אין לי טענות ספציפית עליך, כי אתה בסך-הכול מצטרף בעדריות למקהלת התקשורת, אבל ממך כאיש חושב, הייתי מצפה לקצת יותר מקוריות.

    אהבתי

    1. אני אסביר, זה די פשוט: למדינה מותר לקבוע מערכת לימוד בבתי הספר שהיא מממנת. אם היא קובעת שיש ללמוד אנגלית זו לא כפיה חילונית, ואם היא קובעת שיש ללמוד תלמוד זו לא כפייה דתית. היא מממנת את מערכת החינוך, וזו פרורוגטיבה שלה. עם זאת, יש להתיר בתי ספר ללא מימון ממלכתי שבהם המערכת תיקבע ללא התערבות, או עם התערבות מינימלית.

      אהבתי

      1. כן תומר , רק צריך לשים לב לטרמינולוגיה , לא בגלל שהיא ( המדינה ) מממנת יש לה פררוגטיבה , יש לה פררוגטיבה מסיבות אחרות , כוללניות , הנטועות בתקנות הציבור או בתפיסות ציבוריות תרבותיות . מנגד , גם מערכת פרטית , לא יכולה ללמד כל מה שהיא חפצה בו , בלי התערבות ופיקוח של המדינה , ושוב – נטוע הדבר בתפיסות ציבוריות ממלכתיות . תודה

        אהבתי

        1. נדמה, כי דבר לא עומד בפני נתניהו כשמטרת העל המקודשת, מנעמי שלטון לו ולזוגתו, מנצנצת כבר מנגד; שהרי מעולם לא נחשד בהעדפת טובת הציבור. אם אולץ ע"י לפיד לגאול את העם מכמה עוולות שנדרשו ע"י החרדים בעבר וניתנו כאתנן הרי שבמחי רגל כסא החזירנו למחשכי העבר. אולי זה המקום לחזור לדבריו של אמנון אברמוביץ שהשכיל לציין את לפיד כמי שהצליח לקדם מעט את הנאורות ולהקטין מעט (מעט מדי) את יניקת עטיני המדינה המתמשכת של מגזר העלוקות.
          אגדת הדמוקרטיה במדינה הנתונה בסד נעול של כפיה דתית בראש חוצות, אין לה על מה שתסמוך ועוד נכונו לנו ימים קשים. חלק גדול בעם נטה כתפו לסבול והרי הוא מגרגר בהנאה השמורה לחסידים שוטים.

          פיני צור

          אהבתי

כתיבת תגובה