רונן שובל רפורמי וכל הג'ז הזה

הרשימה הרצינית שלי על שובל הצליחה להוליד צרור של בדיחות. ראשון עלה אייטם ב'כיפה' שמצביע על כך שהזכרתי ששובל גדל בקהילה רפורמית. שובל הגיב שם בהאשמות שמנסים להכפיש אותו. היום הגיעה תגובה באייטם נפרד, שאליה כבר הגבתי חזרה, ועוד תגובה, מאת ידידו של שובל בצלאל סמוטריץ' (שמאמין, אגב, שלציונות הדתית מגיע יותר תקציבים כי היא מנהיגה את העם), שמנסה להזים את השמועות ששובל רפורמי. מהומה רבה על לא מאומה, אבל אין להכחיש שזה מתוק שב'בית היהודי' מוטרדים יותר מזה ששובל סוחב שורשים רפורמים מאשר מזה שהוא מקבל השראה מהוגים פשיסטים.

9 תגובות

  1. איך אתה מסביר את זה שהוא מתקבל בברכה וכמעט באפס סייגים בציבור הדתי? האם הציבור הזה הפך כל כך לאומני שזה מקדש אצלו הכל?

    כבר כמעט אי אפשר להתקל בזרמים לא לאומנים בציבור הדתי, יש סיבה לתופעה הזאת?

    אהבתי

      1. כן זאת התוצאה הסופית השאלה היא מה גרם/גורם לתופעה הזו? זה תהליך מודע שהנהיגו ראשי השבט?

        אהבתי

          1. יכול להיות שזה גם קשור לעובדה ש:בגין, שמיר, נתניהו, בנט, פייגלין וכו' כולם תוארו כפאשיסטים. זה סוג של אפקט "זאב זאב". המילה איבדה קצת ממשמעותה.

            אהבתי

    1. כי אין סיבה שלא יתקבל בברכה.
      הנסיון לצייר לו תדמית פאשיסטית, הוא דרך פעולה שגרתית של השמאל כלפי יריביו, ואף אחד לא מתרגש מכך (תוכל בקלות לגגל ולמצוא את התוית "פאשיסט" מודבקת לכל אדם ימני מביבי ועד פייגלין, מליברמן ועד בנט).

      וגם אם הוא הושפע מההגות הרומנטית, אין בכך שום דבר מרגש.
      לא חשוב ממי הוא מקבל השראה, כל עוד הוא בורר את הטוב מתוך הרע.

      אהבתי

  2. תומר היקר, הייתה לי את הזכות לארח היום לארוחת צהריים את אנט חאסכייה, המוסלמית הציונית התמודדת על מקום #17 ברשימת הבית היהודי. והלוואי שהיא תזכה מחר בבחירות הפנימיות. נוכחותה של מוסלמית שבניה משרתים בצה"ל כחברת כנסת בבית היהודי עשויה להיות תקדים לשינוי מהותי בחברה הישראלית, בהבנת "האחר" ובמתן זכויות ל"מיעוטים". אני מנסה לקדם את מועמדותה…

    אהבתי

  3. משעשע איך הדוקטור וכל החברים שלומשוויצים בלא הרף בדתיותה של אשתו…

    אהבתי

  4. המאמר אכן היה רציני, ואכן באתר כיפה התגובות היו לא רציניות, ואכן הדעות של רונן שובל מטרידות, אם כי אני חולק על דעתך בנוגע לסיכויי הגלישה לאלימות הנובע מכך.
    אבל היה ניתן בבירור בין השורות להריח את ריח הבחירות ואת הפחד של האליטות הישנות מעליית כוחן של אליטות חדשות.

    אהבתי

כתיבת תגובה