בזיון היוצאים להגנת הרב אליהו

ח"כ אלעזר שטרן אמר אתמול בראיון לרדיו שהרב שמואל אליהו הוא "סטודנט לגמרא" וקרא לו שמוליק. כל זאת מכיוון שאליהו פסל את חוק הגיור ששטרן מנסה להעביר יחד עם הבית היהודי.

שטרן אפילו לא קילל את אליהו, רק הפחית מעט מכבודו, והנה בעשרים וארבע השעות האחרונות מלאה הארץ זעזוע וגינוי. רבנים מכל קצוות הקשת המגזרית יצאו להגנתו של אליהו: רבני ארגון 'דרך אמונה' החרד"לי פסקו שחלקו של שטרן בעולם הבא בסכנה, ואילו רבני ארגון בית הלל המתון יותר קבעו ש"תמיד יש לשמור על כבודו של כל אדם, ובוודאי בכבודו של רב", ועוד כהנה וכהנה. איזו אחדות יפיפיה בין רבנים! אשרינו שזכינו. כולם מאוחדים בהגנה על כבודו של אליהו.

ואליהו? הוא בסך הכל האיש שאמר שהתרבות החילונית היא "תרבות של מוות" (http://goo.gl/YIK2aE) ושצריך "לנקום בחילונים" (http://goo.gl/ZLhlKc), האיש שקבע שהומוסקסואלים מועדים להיות רוצחים (http://goo.gl/Mv3leI), האיש שאמר שיש להרוס את המסגדים על הר הבית (http://goo.gl/Rqs5Cx), האיש שכתב שאצל נשים הצד העיוני לא ממש חזק (http://goo.gl/1zr10l), האיש שפסק שאסור להשכיר דירות לערבים אזרחי ישראל (http://goo.gl/KTZfmf), האיש שקבע שאסון הוריקן קטרינה הוא נקמה של הקב"ה באמריקאים על תמיכתם בהתנתקות (http://goo.gl/rbiIB9). זה האיש שרבנים מארגונים שונים יוצאים להגן על כבודו.

ולמה קופצים כל כך להגנתו של תכשיט רבני שכזה? המילים האחרונות בהודעתם האומללה של רבני 'בית הלל' מספרות את כל הסיפור: "בוודאי בכבודו של רב". רבנים הם זן מיוחד של בני אדם. אסור למתוח עליהם ביקורת, ודאי שלא לפגוע בכבודם. כנראה זה כולל רבנים שפוגעים בכבודם של פחות או יותר 90% מהחיים במדינת ישראל.

רבנים יקרים, עד שלא תפסיקו להתנהג כמו קליקה סגורה שמגינה בכל מחיר על חבריה, לא תוכלו להביא בשורה אמיתית לחברה בישראל.

5 תגובות

  1. איני בעדו ובעד דעותיו, להיפך. אבל בציטוט צריך להיות הגון, ולא להוציא דברים מהקשרם, גם כשמדובר בבר פלוגתא שלך. כל האמינות האקדמית אובדת ..
    ובציטוט הראשון שהבאת הוא ממשיך גם כך:
    חבל להשקיע אנרגיה בשנאה.

    תקדיש אנרגיה לחיוב.
    תקדיש זמן להציל מהם נשמות יקרות.
    תקדיש זמן לאהבה.
    תקדיש זמן לתת ערכים למי משהם שמרגיש את הסוף.
    הם אחים שלנו.
    תציל מי שאתה יכול להציל.

    הרבה מהם שולחים כבר ידים. הם מחפשים נואשות טיפה של אויר נקי.
    יש לך?
    תן להם!

    לא המשכתי לבדוק יותר.

    אהבתי

  2. למרות דבריך הנכוחים מגיע לשטרן
    הוא תמיד זה שחייב להיות צודק וסוג של דתי כאפות שתמיד מחפש להבדיל עצמו מסביבתו הטבעית

    אהבתי

  3. הערה:
    חלק מהמופיע בקישורים שהבאת קיבלו אצלך פרשנות לא מדויקת (בלשון המעטה):
    1. אני לא משוכנע שהוא דיבר על התרבות החילונית, אלא על התרבות האלימה שהביאה שוטרים להתעלל במפגינים בעמונה (אך האמת היא- גם אילו סבר שתרבות החילונית נעדרת חיות, וייתכן שהוא אכן סבור כך – זו עמדה לגיטימית).
    2. מההקשר מובן שה"לנקום" בחילונים, זו "נקמה" במירכאות וירטואליות- להתחבר אליהם ולהשפיע עליהם.
    3. הוא לא קרא להרוס את המסגדים בהר הבית, אלא אמר שהמלכות שעליה אנו חולמים, אם תטצרך תהרוס את המסגדים ותבנה תחתיהם את בית המקדש (שאיפה משותפת לרוב היהודים הדתיים, המתפללים יום-יום על בניין בית המקדש).
    4. הוא לא כתב ש"אצל נשים הצד העיוני לא ממש חזק", אלא שהמשקל שנשים נותנות לצד החוויתי והרגשי גדול ביחס לצד העיוני שיחסית פחות בולט אצלן (הערת אגב: אין לי מושג איך מודדים כזה דבר, ולדעתי זו גם לא כוונת התלמוד בציטוט שהוא בא לבאר, אבל מטרתי כאן לתקן את האי-דיוק שלך, ולא לדון בגוף הדברים).
    5. הוא לא כתב שההוריקן הוא נקמה על ההתנתקות, אלא ש*אולי* (והדגיש שאינו יודע) יש בכך משום מידת הצדק (ולא התייחס אל הפרטים החפים מפשע שאי אפשר להבין מדוע הם סובלים, אלא עסק בסיבה שהאומה כאומה סובלת).

    אהבתי

  4. אין לי שומדבר חיובי לומר על הרב שמואל אליהו. אני חושבת שהוא גזען ועמדותיו מסוכנות. אלה סיבות מספיק חשובות כדי לתקוף אותו ואת מה שהוא מייצג (וכמובן גם את מי שהולכים לאורו ופועלים כפסיקותיו). לכן לקרוא לו "סטודנט לגמרא" זו שטות: אני בטוחה שהוא למדן גדול (בודאי לא פחות גדול משטרן, שידיעותיו התורניות מעולם לא הועמדו במבחן, למיטב ידיעתי…). עדיף בהרבה להגדירו ע"פ מידת האמת: גזען, חשוך, מתלהם, שוביניסט וכו'.
    (נכתב בחול בחו"ל)

    אהבתי

  5. על כבודו של רב צריך לשמור כי הוא רב, וכבודו הוא כבוד התורה. פשוט כך. מי שכבוד התורה חשוב לו, צריך להבין שהוא שוחק אותו בעיני כל מי ששומע (וגם בעיני עצמו – "נעשה לו כהיתר") כשהוא מעליב רב. גם ברמה האינטרסנטית זה טיפשי, כי זה גורם לטיעונים להישמע לא ענייניים ולבר-הפלוגתא – הרב שפגעו בכבודו – לקבל תמיכה גם ממי שלא היה תומך בו בוויכוח ענייני. שימו לב לכותרות בעניין המדובר: אף אחד לא מתעניין בטיעונים של שטרן, גם לא באלה של הרב אליהו. רק בהתפרצות הזאת.

    אני בטוח שלא חידשתי פה כלום לאף אחד, ובכל זאת שוב ושוב עולה הטיעון "גם הוא לא בסדר". אם הוא לא בסדר, אפשר להעביר ביקורת עניינית ובניגוד למה שנכתב בפוסט, רבנים לא חסינים לביקורת ואיש לא טען כך. אולי פשוט אין לשטרן מה להגיד עניינית? אני דווקא חושב שיש, הוא פשוט נתן ליחסים האישיים ביניהם להשתלט עליו, ועכשיו אף אחד כבר לא יידע מהם הטיעונים הללו.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s