על פי הרב ניסן קפלן הרב שטיינמן אמר שחברי ממשלת ישראל הם המן ועמלק ויש לקחת סכין ולהרוג אותם

נתן סליפקין מדווח בבלוגו על הקלטה בה נשמע הרב ניסן קפלן, רב בכיר בישיבת מיר, שמספר שהוא שמע מהרב אהרן יהודה לייב שטיינמן, מנהיג רוב הציבור הליטאי, ש"יש היום המן ועמלק וזה כל הממשלה, ולמעשה הדרך היא לקחת סכין ולהרוג אותם, בדיוק כמו [שנעשה על ידי החשמונאים] עם היוונים". כששאל אותו למה לא עושים זאת אמר שטיינמן לעדותו ש"אני לא מכיר עדיין גנרל שיכול לנהל את המלחמה, אבל אם אכיר גנרל כזה נצא עם הסכינים".

והאדם הזה נחשב לגדול הדור. אוי לדור שאלה גדוליו, אוי לחסידים השוטים שהולכים אחריו.


רשימת הבלוג: http://www.rationalistjudaism.com/2014/05/deadly-serious.html?spref=fb
ההקלטה שבה הדברים נאמרים (באנגלית, מדקה 36:50) להורדה: http://ravkaplan.dafyomireview.com/listen.php?f=%2Faud%2FChumash-5774%2F022-5774-tzav%2Emp3

6 תגובות

  1. עדכון: הרב קפלן הוציא הודעה. הוא לא חוזר בו ממה שאמר, לא מכחיש שהרב שטיינמן אמר שצריך להרוג את חברי הממשלה, ורק אומר שאין שום הוראה לעשות את זה בפועל. אומר שנית: אוי לדור שאלו הם גדוליו. נתן סליפקין כתב על הכל כאן:
    http://www.rationalistjudaism.com/2014/05/some-perspective-on-deadly-serious.html?spref=fb

    אהבתי

    1. עיין בסוף קובץ הערות שהגר"א וסרמן הי"ד כתב את זה וזה מה שעשו החשמונאים. וכדאי לך לקרוא את המאמר לפני שאת מגיב וגם תבין שאין שום אפשרות היום לקיים את זה. הרי כתוב בתורה שמחלליה מות יומת אז כל מי שקורא בפרשת השבוע לדעתך צריך …..

      אהבתי

  2. תומר, אשמח לדעת מי הם כן גדולי הדור שלנו לדעתך.
    מלבד זאת, בתור אזרח ישראלי, אני רואה ומרגיש על בשרי איך המדינה מתנהלת פה.
    בלי להרחיב יותר מידי, וייתכן שיש יוצאי דופן מועטים (בספק רב) – כולם רשעים ומושחתים.
    לאף ח"כ שר או ר"מ לא אכפת מאזרחי המדינה או מאנשים אחרים בכלל. אם למישהו אכפת – דואגים לסלק אותו מהר מהמערכת (ע"ע כחלון). אני לא רואה שום מצב איך הפנים של המדינה הפסואדו-דמוקרטית הזאת (אם בכלל קיים כזה דבר דמוקרטיה בגלובוס) אי-פעם ישתנו לטובה. אני לא מתלונן על המצב. אני מתלונן על הגישה שלא רוצים לשפר את המצב.
    בזמן "המחאה" שהייתה פה, חבר טיפש שלי אמר דבר מאד חכם, לצערי הרב, שעד שלא תהיה פה מחאה אלימה, שציבור האזרחים ישרוף בנקים ובנייני ממשלה – אף אחד לא יעזור לאזרח הקטן.
    אני לא בעד אלימות. אבל מה שעושים לאזרחים פה יותר גרוע.
    ההלכה משתדלת להימנע מאלימות כמה שאפשר. אם הרב שטיינמן אכן אמר את הדברים (ואני מאמין שהוא כן אמר, כמו שאמר הרב שטרנבוך לא מזמן), אז כנראה שהחבר הטיפש שלי לא כזה טיפש.

    אהבתי

להשאיר תגובה

