נבחרו כדי להיות בובות – סיכום ראשוני

ביום שישי האחרון נפגשתי עם רב בכיר ב'צהר', מקורב לרב סתיו. שאלתי אותו מה המצב. הוא אמר שהסיפור סגור: לסתיו יש די והותר קולות. הבטיחו להם, בטון יצוק. זה גם מה שסתיו שידר בשבוע האחרון: יהיה טוב, אופטימיות זהירה, פנינו אל השמש העולה. הסוף כידוע שונה. הפרש של 14 קולות זאת לא טעות – זאת רמאות. שקרים, דילים, קומבינות.

מנצחים: ש"ס, שמערך הכשרות המושחת שלה ימשיך לפעול, שהג'ובים ימשיכו להיות מחולקים ביד רחבה, ודרעי שסיפק את הסחורה. מנצחים: משפחת לאו, שתמשיך להיות הגרסה החיוורת שלנו למשפחת מלוכה (רבנית). הרב לאו יהיה פרצוף נעים ברבנות ולא יותר. יילך בדרכי אביו. מנצחים: החרד"ל, שנלחמו כאריות כדי שסתיו לא ייבחר, ויכלו לו.

העניין האחרון הוא הסיפור המעניין ביותר: לולא התמודדותו של הרב שפירא הרב סתיו היה נבחר. ו*בדיוק בגלל זה* נשאר הרב שפירא במרוץ. עוד היום הכריז הרב דב ליאור על תמיכה במועמדותו.

זאת עבודה של ישיבות ה'קו', של החרד"ל. כפי שכתבתי ב-11.6:

ההתנגדות שלהם לרב סתיו עצומה, ואני מתאר לעצמי שהם יפעילו לחצים אדירים על כל שומר מצוות מבין חברי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים כדי שלא יבחר בסתיו. לדעתי השמרנות האינהרנטית של רוב הרבנים בגוף תגבר בסופו של דבר על ההבנה ששינוי בדרכה של הרבנות הוא עבורה צורך חיים, והם לא יבחרו בסתיו. לכן אני מוכן להעריך כאן שהרב סתיו לא ייבחר לרב ראשי, והרב הראשי האשכנזי הבא יהיה הרב דוד לאו.

וכך היה. סיכול ממוקד. השאלה המעניינת עכשיו היא האם זה יגרום לקרע גלוי עוד יותר בתוך הציונות הדתית. ועוד שאלה: האם 'צהר' יבינו שאין להם עתיד ברבנות, ויצאו לדרך עצמאית. שאלתי גם את זה את אותו רב שציינתי קודם, והוא אמר שלא. נראה. נדמה לי שרק עכשיו הם מתחילים לעכל שנגזרה עליהם גלות בביתם.

מפסידים: בנט יצא רע, רע מאוד. לא שולט במפלגה, לא מספק את הסחורה. מפסידים: הציונות הדתית כולה ספגה עוד השפלה מידי החרדים: גם קוראים להם גויים ועמלק, גם ממדרים אותם ממוקדי הכוח, גם מנגבים עליהם את הרגליים. מפסידים: כל מי שמשתמש בשירותי הרבנות, וזה רוב היהודים בישראל (לצערנו הרב). הרבנות תמשיך להיות קן שרצים של סיאוב, שחיתות ורשעות. לאזרחים האלה מגיע שירות ראוי, והם לא יקבלו אותו. חבל מאוד.

הנחמה: סופה של הרבנות, או לכל הפחות של המונופול שלה על חיי הדת והנישואין שלנו, התקרב הערב.

רשימה מפורטת יותר עוד תבוא.

6 תגובות

  1. אתה מאוד פסימי.
    לא נותן אפילו יום אחד של חסד.
    חכה ונראה. אולי הרבנים הנבחרים יפתיעו אותך.

    אהבתי

  2. אני ממש לא בטוח שאם הרב שפירא היה מסיר את מועמדותו אז הרב סתיו היה נבחר. לדעתי, הרבה מתומכיו היו מעדיפים את הרב לאו.

    אהבתי

    1. ייתכן מאוד שכתבתי קצת בפזיזות. אם מחשבים את הקולות יוצא (אם אני לא טועה) שמבין 25 מהקולות שהרב שפירא קיבל, בהנחה שאם הוא היה פורש איש לא היה נמנע, היה צריך הרב סתיו לקבל 20 כדי לנצח את הרב לאו, וזה באמת כלל לא בטוח. אבל המרוץ כנראה היה יותר צמוד.

      אהבתי

      1. לא רק שזה כלל לא בטוח, אלא גם כמעט בטוח לא. הרבה יותר מ6 קולות היו הולכים לרב לאו אם הרב שפירא לא היה מועמד.

        במידה מסוימת אפשר לומר שאם הרב שפירא היה המועמד היחיד הוא היה מנצח, וגם זה עמום.

        בכל מקרה, תומר, הכוחות החרדליים מתחלקים פה בין הרב שפירא לבין הר המור ,שכידוע באופן כללי אינם בקשר יומיומי, ולשניהם היו מוטיבציות אחרות בסיפור הזה.

        אהבתי

        1. אמת. אבל בקשר למוטיבציות של הרב טאו וחייליו דייקתי:

          "ההאשמות נגד הזרם החרד"לי התחזקו לאחר ראיון שבו הודה הרב לאו גם לרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, הנחשבת לבת הציונות הדתית, אך פעלה בבחירות נגד הרב סתיו. בסביבתו של לאו אישרו כי הוא רצה להגיע לרב טאו אתמול כדי להודות לו על המאמצים וציינו: "האנשים שלו עזרו מאוד מאחורי הקלעים. הם התאבדו בשבילנו"."

          http://www.israelhayom.co.il/article/104439

          אהבתי

  3. לדעתי החרד"לים בטוח הקצת יותר ארוך יפסידו, יזכרו את תמיכתם בקן שרצים של: סיאוב, שחיתות ורשעות וגם החרדים כמובן ימשיכו למדר אותם.

    אהבתי

כתיבת תגובה