הרב סתיו נגד הרב טאו, ומעט משורשיו של 'תג מחיר'

האתר החרד"לי 'סרוגים' מביא דברים שאמר הרב סתיו בראיון למקומון של שהם. סתיו מספר על מאבקו של הרב טאו נגד מועמדותו של סתיו לרבנות הראשית. על פי סתיו טאו שולח אנשים שישמיצו אותו, יאיימו עליו – סתיו אף חושש לחייו. מאחורי ההתנגדות הוא מעמיד שתי סיבות: ראשית, מניעים כלכליים, דהיינו כסף שטאו לכאורה יפסיד אם סתיו ייבחר. שנית, סתיו מספר על חשבון ארוך שיש לטאו איתו, עוד מהימים שהיה תלמידו בישיבת 'מרכז הרב'. על פי סתיו טאו שלח את התלמידים בשנת 82 להפריע לקונצרט "משיח" של הנדל בבנייני האומה, ואילו סתיו, כתלמיד בישיבה, התנגד וטען שזאת לא דרכה של הישיבה.

כמה הערות על כך:

ראשית, אני לא זוכר האשמות קשות שכאלה כנגד הרב טאו. הרב סתיו למעשה מפקפק ביושרו ומצייר אותו כאדם אלים המונע מאינטרסים כספיים. [תיקון: הרב סתיו לא מאשים את הרב טאו במניעים כלכליים. הוא מאשים גורמים אחרים בכך. את טאו הוא מאשים רק באיומים וכו'.]

שנית, הפרעה לקונצרט אינה דרכה של הישיבה? דווקא כן. התנכלויות למוסדות נוצריים, לאישי דת והפרעות לקונצרטים (למשל ל"מתיאוס פסיון" של בך) היו מצד ישיבת 'מרכז' כבר בשנות השישים. כך שדווקא הרב טאו כאן ממשיך נאמן של הרב צבי יהודה. אלו מאבות אבותיהם של אנשי 'תג מחיר'.

שלישית, אסור שהמהומה החביבה הזאת תסתיר את האמת הפשוטה, והיא שהרב סתיו לא באמת מתון, ולמעשה חרד"לי למדי בעצמו. אני עדיין חושב שהוא הטוב מבין המועמדים, אבל ככל שאני מתוודע יותר למהלכיו ואמירותיו, כך יש לי פחות תקווה שהוא יביא שינוי אמיתי לרבנות. (ולא שרב מתון או שינוי אמיתי היה מצדיק את המונופול האורתודוקסי על חיינו, שחייב להסתיים. והוא יסתיים.)

3 תגובות

  1. אפשר להניח שהרב סתיו התכוון לאמר שזו לא *צריכה* להיות דרכה של הישיבה להתפרע וגו'.

    אהבתי

  2. לא מדויק. לפחות לפי הציטוט בסרוגים:
    "גורם אחר להתקפות נגדו תולה הרב סתיו בגורמים שונים להם יש "אינטרסים כלכליים". "

    מדובר בגורם אחר, בשונה מהרב טאו שצוטט לעיל ואיתו יש לו ויכוח עקרוני.

    ייתכן שבמקור זה כמו שאתה טוען, אבל בכתבה בסרוגים זה מה שכתוב.

    אהבתי

כתיבת תגובה