משה פייגלין ושאיפת המקדש מתוך רוחניות רומנטית

הבעיה שלי עם הערגות המקדשיות של ח"כ משה פייגלין אינן עצם רצונו במקדש. גם מבחינתי מקדש יכול להיות דבר נחמד ומועיל (בכלל, פגאניות היא עניין עסיסי). הבעיה נמצאת בהיקף הציפיות אותן תולה פייגלין במקדש, וביחסו לחיים ללא מקדש.

על פי פייגלין "משחרב המקדש כבר אין לנו חיים של ממש. אנחנו מן זומבים כאלה, צללים מהלכים, לא בני אדם שחיים באמת." בעוד ש"לחבר באמת בין הגוף לנשמה – כלומר ליצור חיים מלאים בהרמוניה אמיתית בין השניים – בלי מקדש, לא ממש אפשר." לכן "אבד טעם החיים, התנדף ה'כיף' האמיתי…"

אני לגמרי בעד כיף (ראו עניין הפגאניות לעיל), אבל נדמה לי שדבריו של פייגלין מהווים דוגמא נאה לחוסר הקשר למציאות שמאפיין שוחרי מקדש למיניהם. האם מישהו כאן מרגיש כמו זומבי? האם מישהו חושב שרק עם מקדש אפשרית הרמוניה בין גוף לנשמה?

הנה עוד ציטוט: "משחרב המקדש לקחו לנו את המוח ונותרנו רובוטים – לא חיים באמת. רובוט לא יכול ליהנות מפירות או מאהבה – לא באמת."

אז כולנו זומבים ורובוטים, ורק אם יכונן מבנה אבן על הר מסויים בירושלים ויקריבו למרגלותיו פרות נוכל לחיות בהרמוניה ובכיף. ואחר כך צוחקים על הסיפורים של הסיינטולוגיה.

פייגלין למעשה מפגין כאן את מה שאני אוהב לכנות 'משיחיות מקדשית הנובעת מרוחניות רומנטית', דהיינו שאיפתו למקדש נובעת לא מפני שהוא מעוניין לקיים את המצוות הקשורות בדבר, ואפילו לא מפני שהוא מבקש מרכז דתי-לאומי לעם ישראל (למרות שזה ודאי חלק מהעניין). שאיפתו היא להרמוניה רוחנית, או לרוחניות אותנטית, שיכולה – כך הוא סבור – להתגשם רק על ידי בניין בית מקדש.

ולוואי שכך היה. הלוואי שהסיפור היה כל כך קליל. אלא שכפי שכל בר דעת יודע, התפתחות נפשית ורוחנית אינה עניין שתלוי בבניין כזה או אחר, אלא היא תוצאה של מסע עיקש, כן ואמיץ, תהליך שבו אנחנו חוקרים את עצמנו ואת העולם סביבנו בפתיחות ונחישות. מדובר בהבשלה של דרך ארוכה של התבגרות, ולא בתוצאה פלאית של נגיעות קסם מאת כהן אלמוני אליו אנחנו מביאים שה תמים. ובראש ובראשונה, זהו מסע המחייב עמידה אמיצה מול המציאות כפי שהיא, ולא כפי שהיינו רוצים שהיא תהיה.

4 תגובות

  1. "תהליך *שבו* אנחנו"
    אפשר למחוק את התגובה אחרי התיקון

    אהבתי

  2. משה פייגלין מסמל את ההווה האמיתי שהיה אמור להיות ,לולי קבוצה יהודית רדיקלית קיצונית בארץ ובחול ששולטת על מוחותינו ומונעת מהמציאות האמיתית מלצוף. אבל לא רק היא אשמה אלא גם האינטרפטציה המימסדית החרדית שמתרגמת את אל שדי לסבילות דתית ממוסדת חסרת רוח לחימה.אתמול צפיתי ביו טוב בתוכנית וויכוחים של הביבי סי על קיומו של האל ומה שמסביב .לתדהמתי המישתתפים היהודים ,רואים זאת לפי שמות המישפחה דווקא הם עמדו בראש מורם לצד האתאיזם והחילוניות שלועגת לאמונה ולתנך..שוב ושוב אתה נחשף לתופעה המצערת הזו של המוני יהודים בעיקר במוקד השפעה חשוב כמו ארצות הברית ,הם אלה שעומדים כחומה בצורה וחוסמים מהמידע שנוטה לכיוון האמונה מלזרום חופשי.למה היהודים ?בגלל כוחם האדיר במערב ובעיקר במוקדי הטינג טנג בארצות הברית.הם אלה שמובילים את העאלק המיינסטרים, לכיוונים סהרוריים .הם אלה שמשליטים פוליטיקל קורקטנס אנטי דתי בכל המקומות החשובים ,שם וגם פה.אבל לא לעולם חוסן השבר יגיע בסוף אליהם שם וגם פה בתיקשורת במערכת המישפט.מוקדים אלה פרות קדושות אלה יקרסו ובכך תיתאפשר לדרכם של הפייגלינים לדהור הלאה לכיוון המיועד.

    אהבתי

  3. רציתי להוסיף זה לא רק עניין של הקמת בית המיקדש.על מה מדבר התנך באמת ומה מספר.המסע שעשינו כולנו עם השם יתברך בתנך מהו ומה פישרו ,פרק אחר פרק ספר אחר ספר.בראשית שמות אברהם יצחק….משה יהושע דבורה…..מה פשר כל הביוגרפיה התמוהה הזו של עם ישראל.סיפורים אלה מספרים על תחיית הגן עדן האבוד. איבדנו אותו בנפילה ובגרוש מגן עדן את החיבור המיסטי המיוחד הזה עם האל יתברך אבל דרך הנרטיב העיברי הוא קם לתחייה מחדש.עם ישראל חווה מחדש מה שחוו אדם וחווה לפני הנפילה. הזמן המיסטי של גן עדן קם לתחיה מחדש בין דפי התנך וטעמו של זה בחיים לא ימחה.זו הסיבה שאנחנו חוגגים את חגי התנך כדי לשחזר תחושות מופלאות אלה.תקופתנו חומרנית באופן נורא.אנחנו מיתעללים בנשמה שלנו בכל דרץ אפשרית ואפילו לא מודעים לכך.סדר העדיפויות שלנו הפך את הטפל לעיקר ודורש מהנשמה לעמוד בצד כאילו.זה בסוף יתנקם בנו כולנו .הטפל העיקרי יאבד, ומה שחשוב באמת יצוף במלוא העוז וידרוש את שלו.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s