הרב כדורי נגד חב"ד

בבלוג של אלן בריל פורסם לפני חודש חלק שני מראיון עם מקובל צעיר, הרב מיכאל צדוק. הגעתי אליו רק לאחרונה ונדהמתי למצוא שם עדות של אותו מקובל (מתוך הבלוג שלו) על שנות לימודיו בישיבתו של הרב כדורי. הנה הציטוט:

יום אחד, כשלמדתי תניא מתוך עותק של חת"ת [חומש, תהילים, תניא] הגיע הרב [כדורי] ועמד ליד הסטנדר שלי. […] שאלתי אותו אם יש משהו שהוא רוצה או צריך. […] הוא אמר, יש כמה טעויות בספר [התניא]. אם אתה רוצה, אעשה לך תיקון סופרים. […] הוא לקח את הספר והלך. אחרי חצי שעה הוא חזר, הגיש לי אותו, ואמר שעכשיו הוא כשר. הספר הרגיש קל. הסתבר לי שהוא קרע החוצה את התניא […] מתוך שיחות אחרות איתו על חסידות חב"ד המעשה הזה ממצה את הדעה שלו [בנושא].

ראו את הרשימה של בריל, שם מסביר צדוק שכל שושלת הרש"ש פשוט לא מקבלת את התיאולוגיה הפנאנתאיסטית החסידית, ועומדת על הבדל עקרוני ובלתי ניתן לגישור בין האלוהות לעולם (על פי התיאולוגיה החב"דית העולם הוא הוא האלוהות, גם אם היא נמצאת גם מעבר אליו). אבל עד כדי כך הפולמוס עקרוני שמצדיק קריעה של כל התניא והשלכתה? לא נעים. וראו את הלינק לבלוג של אותו מקובל צעיר לתמונה של הספר הקרוע.

13 תגובות

  1. יש עוד עדויות למחלוקת התאולוגית הזאת? שמעתי אפילו שהרב כדורי היה בחלוקת דולרים פעם אצל הרבי, אז אולי המחלוקת היא רק נגד התניא ולא חב"ד כולה.

    אהבתי

  2. ואם יורשה לי,
    אטיל ספק בעדות הנ"ל, שכן בין הרבי מליובאוויטש לרב כדורי שררו יחסים חמים, ראה הסרטון הנ"ל:http://www.youtube.com/watch?v=OoY3CevhPQM

    הנ"ל השתתף במספר כינוסים והתוועדויות חבדי"ות, ושלח לרבי מליובאוויטש מתנות.
    ראה גם בספר ׳שמן ששון מחבריך׳.

    אגב, חתנו של הרב כדורי הוא חסיד חב״ד נלהב מנתיבות.

    אהבתי

    1. תודה על הלינק. אכן מאיר עיניים. יחד עם זאת, אתה ודאי יודע שאין סתירה בין יחסים חמים בין שני יהודים שחלוקים זה על תורתו של זה.

      אהבתי

  3. זו בעצם היתה ההאשמה המקורית של ר"א מקליסק נגד בעל התניא: שהוא מרכיב את תורת הרב המגיד בתורת האר"י ומסלף אותה. הר"א קליסק התלונן מצד נאמנותו לרב המגיד, בעוד הרב כדורי הרגיש כנראה שההרכבה פוגעת בתורת האר"י.

    אהבתי

  4. אינני מבין וכי נעלם מעייני כל האנשים המכתב המפורש בחתימת י"ק של הרב כדורי ש'שיטת חב"ד העמוקה יסודתה בהררי קודש' בנוגע להשמצת המתנגדים את חב"ד

    אהבתי

  5. ובנוגע לשיטת הרש"ש שלדבריו התנגד לחסידות א. אינני בקיא אך צריך לבדוק האם בכלל הגיע לידיו שהרי גר באיזור אחר לגמרי ב. נא לציין מקורות ג. שיטת החסידות יש לה גב חזק מאוד וצריך מעט עדינותוזהירות כשדנים בה ומבקרים אותה

    אהבתי

  6. את צילום המכתב של הרב כדורי אפשר לראות בספר שמן ששון מחבריך של וולפא ובכלל קצת יומרני מדי להציג את הרב כדורי כאחד שיוצא נגד שיטת שקיימת 250 שנה עמוקה ורחבה מני ים נשמע פנטסטי לא?

    אהבתי

  7. זה שקר 100% ודאי. לא יודע מי זה ה"מקובל הצעיר" אבל יש בדורנו מספיק מקובלים גם צעירים וגם מבוגרים שאפשר לומר עליהם שהם 'גדולי הדור' בקבלה שלמדו והסתופפו בצילו של הרב כדורי ואני יותר מבטוח 100% שהיו אומרים על סיפור זה שהוא שטויות מדומיינות. לא שייך דבר כזה במציאות שיקרה. אפילו אם הרב כדורי היה חושב כך – לא היה בחיים מעז לעשות פעולה כזאת..
    ומי שמביא ומצטט עדות של איזה 'מקובל צעיר' שנחת לא יודע מאיזה כוכב – הרי מאוד מוריד בזה את רמת המהימנות שלו ורמת האינטלקט שלו.
    רבותי, אם הייתה לכם טיפת בקיאות – הייתם יודעים שגדולי המקובלים הספרדים שהלכו בדרך הרש"ש מצטטים הסברים בקבלה מתוך כתבי חב"ד. חוצמזה – זה שהכל אלוקות זה לא חידשה החסידות(ראה תניא פמ"ב בקשר ל'אתה הוא קודם שנברא..'). חסידות רק נתנה כלי הסברה והמחשה והתבוננות – שכל אחד יוכל להשתמש בו ולהגיע ע"י זה לדבקות באחדותו ית'.
    יום נעים.

    אהבתי

  8. שקר מטופש….
    הרש"ש בשיטת האר"י וגם חב"ד.
    כל איזה ילד קורה לעצמו מקובל ומדבר שטויות.

    כדאי להוריד את הפוסט הזה שמעורר שנאת ישראל חינם !

    אהבתי

כתיבת תגובה