אנשי תנועת הערבות ("קבלה לעם") מנסים לחדור לבתי הספר

ביום שני התקיים אירוע "שולחנות עגולים" בטירת הכרמל. ממקור רציני שעסק בצד הלוגיסטי של הנושא והיה שם נודע לי שאת היוזמה קידם רם שמואלי, ושהוא איכשהו הצליח לשכנע את ראש העיר לתת לתנועת הערבות לנהל אותו. תנועת הערבות, כפי שכתבתי כאן, אינה אלא כיסוי לתנועת בני ברוך, כלומר התנועה שמנסה להפיץ את גרסתה הפופולרית לקבלת הרב אשלג.

התנועה הגיע למיצוי מסויים, וקשה לה לאחרונה לגייס חברים. כפי שאמר בעצמו ראש התנועה, הרב מיכאל לייטמן, מכיוון שמי שרצה מעצמו להצטרף לתנועת בני ברוך כבר הצטרף, יש למצוא צורה אחרת לפנות אל ההמונים שנותרו, וזו הדרך שהם מצאו. במילים אחרות, בני ברוך רוכבים על גל המחאה החברתית כדי להפיץ את רעיונותיהם.

כל זה כמובן בסדר גמור. לכל אחד, מיותר לציין, מותר לנסות להפיץ את רעיונותיו. אז מה הבעיה? הבעיה היא שהם מסתירים את זהותם האמיתית. על פי העדות שקיבלתי ראש העיר, רם שמואלי ורוב משתתפי האירוע כלל לא ידעו שהם עובדים עם חברי בני ברוך, שמטרתם בין השאר לעשות נפשות לגרסה שלהם לחכמת הקבלה. ועוד בעיה: הם מנסים להיכנס לבתי הספר.

כפי שנמסר לי, אנשי תנועת ערבות התערבבו בקהל היושב סביב השולחנות, ונציגיהם העלו בכל שולחן את הרעיון להנהיג "שולחנות עגולים" בבתי הספר. הנציגים, שלא הזדהו כנציגיהם (לפחות לא על פי העדות ששמעתי) ניסו לשכנע את יושבי השולחנות שזה רעיון טוב. בין אם אלה השתכנעו או לא, מכיוון שחברי התנועה גם ממונים על איסוף המסקנות מהאירוע, ברור שאלו המסקנות שיודגשו בדו"ח המסכם, שייתכן ויוגש לראש העיר בקרוב.

כלומר, בלי לגלות צדדים משמעותיים בזהותם ובכוונותיהם, עוסקים חברי תנועת הערבות בקידום האג'נדה שלהם, היום באירועי שולחנות עגולים, ומחר אולי בבתי הספר. ייתכן שבקרוב ילדינו ילמדו איך הם "כלים" ל"אור" האלוהי, ואיך עליהם להפוך מ"מקבלים" ל"משפיעים". בפעם הבאה שמציעים לכם אירוע "שולחנות עגולים", שימו לב מי מנהל אותו.

צילומסך מתוך אתר תנועת הערבות

27 תגובות

  1. מרגיז ומתסכל.
    ביקשתי מהם כמה פעמים לציין בדף הראשי של הקבוצה שהם שייכים לקבלה בעם. קיבלתי התעלמות והרבה תירוצים על זה שזה נמצא בדפי המידע.

    אהבתי

  2. תודה תומר.
    גם ברוטישלד הם הסתירו את זהותם. בעיני ראיתי וחוויתי זאת.

    אבל זה מוביל לשאלה הכללית – על התהליכים הרוחשים בתוך קבוצה רוחנית / כת רוחנית ושגורמים לשהם לנוע גם אל 'המקומות המטונפים' ו/או המסתירים והמכחישים, בדרכם במשימת הבאת 'ההמון' אל האמת.
    מן הסתם כבר עסקת בסוגייא, אז הפנה אותי / אותנו לדפים המתאימים.

    ועוד דבר:
    אני שרוי בתוך הספר של חביבה פדייה (מרחב מקום )ומחכה לשמוע הבנות ניתוחים והשגות שלך על המורכבות העמוקה הזו שאני יונק ממנה מתיקות אך מבין ממנה 'זעיר פה זעיר שם בלבד'.

    שבת שלום

    אהבתי

    1. אהרון שלום,
      האמת היא שלא עסקתי ספציפית בענייני הסתרה של תנועות דתיות. אבל לא נראה לי ששי כאן מסתורין גדול. כמעט כל תנועה דתית מורכבת ממעגלים שונים של משתתפים, כאשר כל מעגל רחב יותר יודע פחות. רק המעגל הפנימי ביותר נחשף לכל הפרטים, שאינם תמיד מחמיאים. בנוסף, יש כאן כמובן תמיד עניין פשוט של מיתוג…

      את הספר של פדיה אני קורא בהפסקות, ולצערי הרב לא יהיה לי זמן בקרוב לכתוב עליו מעבר למה שכתבתי בקצרה. אבל אני מקווה שאגיע אליו מתישהו.

      אהבתי

      1. תודה תומר.
        יש כאן עניין יותר משמעותי, וזה העניין שבו אתה בא לתוך קבוצה כזו, (לפחות הרבה פעמים..) כדי לחיות את האמת, ועם האמת ולנוכח האמת.

        והינה מסתבר שאתה חי גם עם שקר. ומאלצים אותך לשקר 'למען הרעיון הגדול'.
        והדיסוננס הקוגנטיבי שוב משחק תפקיד משמעותי וכו'.
        טוב, את זה אני מבין, ואם יש לך או למשהו מהקוראים תובנות עמוקות או רחבות יותר, אשמח לשמוע.

        שבוע טוב. נחליף מילים בכנס אני מקווה.

        אהבתי

  3. אכן, כת תימהונית שמנסה לעשות נפשות לרעיונות חולניים, וכשנתפסה בקלקלתה היא מסווה את עצמה בתחפושות כדי לחדור לנפשם הרכה של ילדי בתי הספר. באופן אישי כמעט נפלתי למלכודת שהטמינו לי וניצלתי בעור שיניי ממש ברגע האחרון. אשריך, תומר, לולא אתה וחכמים חדי עיין שכמותך, היו רבים וטובים נופלים ברשת ונידונים לאש הגיהינום. עליכם נאמר: " כל המציל נפש אחת מישראל – כאילו הציל עולם מלא".
    עם ישראל יצא ממצריים ואיתם ערב רב , גם להם היה מקום ותכלית. וגם לך

    אהבתי

  4. אדון אנונימי למה אנונימי? יש לך שם אז תשתמש בו בגאוה ואל תסתיר אותו אחרת גם הבורא עוד עלול לטעות בך.

    ובהתיחס לדבריך, חבל לי ש"ניצלת" וכולי תפילה לבורא שבהזדמנות הבאה עליך לטובה לא "תינצל" ונראה אותך איתנו בדרך האור המחזיר למוטב. זקוקים לך ולכל באי העולם כולו באהבת אמת ושלא על מנת לקבל.

    אהבתי

  5. עם הרעיונות שלהם זה איך ליישם את ואהבת לרעך כמוך אז זה נהדר וחשוב במיוחד עבור החברה שלנו

    אהבתי

  6. לעניין "הסתירו את זהותם", על פי תומר ואהרון.
    נאמר שהכרתי בחורה. בתולדות חיי יש אירועים משמעותיים ומורכבים, שאותם אני בוחר שלא לחשוף במפגשי הראשונים איתה, מתוך החשש הסביר שתפרש אותם באופן מוטעה, מתוך כך שאינה יכולה לשבץ את המידע הזה בתוך קונטקסט מלא ונכון. ברור לי שאספר לה הכל בסופו של דבר, אך החשיפה תהיה זהירה והדרגתית. ככל שתכיר אותי טוב יותר, תפיסה סטראוטיפית תפנה מקום להבנה מאוזנת יותר של עולמי.
    האם הסתרתי את זהותי כשנמנעתי מלשטוח לפניה את כל פרקי חיי כבר בפגישות הראשונות?
    מתוך היכרות עם התנועה וחבריה, (איני חבר בה היום) אין לי ספק שאין כאן מזימה לחטוף נשמות תמימות ולבצע בהן "אונס רוחני".
    הרעיון, כפי שאני מבין אותו, הוא לקרב אנשים לרוח הקבלה (ערבות, ואהבת לרעך…) מבלי שתתעורר בהם איזו התנגדות אוטומטית לשמע המילה הטעונה "קבלה" על האסוציאציות השונות שהיא מעוררת בכל אחד.
    אין כאן הסתרת זהות, אלא התנהלות זהירה ולא בלתי הגונה, בתוך מציאות חברתית-תרבותית מסויימת, שבה מילים מסויימות עלולות לאטום את אוזנם וליבם של רבים ולמנוע כל אפשרות לשיח חיובי על ענייני מהות.

    אהבתי

  7. תומר,
    כיצד אתה יודע ש"מכיוון שחברי התנועה גם ממונים על איסוף המסקנות מהאירוע, ברור שאלו המסקנות שיודגשו בדו"ח המסכם, שייתכן ויוגש לראש העיר בקרוב" ? האם זה לא קצת "אשם עד שהוכחה חפותו"?
    האם מישהו במהלך האירוע שמע על "איך הם "כלים" ל"אור" האלוהי, ואיך עליהם להפוך מ"מקבלים" ל"משפיעים" " ? כלומר, האם נציגי תנועת הערבות אמרו דברים אלו באירוע? אם לא, למה אתה מניח שהם ייאמרו בבתי-ספר בהם מתקיימים דיונים?
    האם נכחת באירוע? האם צפית בהקלטה שלו?
    http://files.arvut.org/adam/2012-03-12_heb_program_shulhan-agol_tirat-karmel/heb_arvut_2012-03-12_program_shulhan-agol_tirat-karmel.wmv

    כאן יוכל כל מי שמעוניין לצפות בדיון המרכזי ולדעת בדיוק על מה דיברו שם. תשפטו בעצמכם.

    אהבתי

    1. לא יודעת על מה אתם מתדיינים כאן,
      רק מקווה שילדים שלי יזכו לבית ספר שכזה!!!
      עם הערכים האלה!
      גם אני כל חיי לא הבנתי איפה נאבד המשפט הזה לאורך כל הדורות של "ואהבת לרעך כמוך".
      וברור לי שהדרך אליו אינה פשוטה לצערי.
      או לשמחתי כדי – שנוכל לתת לזה הערכה ראויה.

      אהבתי

  8. ערבות ובני ברוך זה אותו דבר רק שבני ברוך כרגע בתביעת ענק אז היה נוח להכניס עוד כינוי ושם למקום. מה שהכי מפחיד זה שהם מטיפים לערכים כמו ערבות ואהבת הזולת וחיבור ובתכלס לפי הפרסומים ברשת, הם נתבעים בדיוק על נושאים אלו והתנהגותם בצורה הפוכה, מהצורה אשר לה הם מטיפים

    אהבתי

    1. לאנונימי, ברשותך אבהיר לך מדוע לא מערבבים בין ה"קבלה" ל"תנועת הערבות". מפני ששניהם דברים שונים. לימוד וחיים לפי הקבלה זו רוחניות. "ערבות הדדית" אמנם יוצאת משיטת הקבלה שזה איחוד וחיבור בין בני אדם באשר הם כי זה כוח ביחד כשכולם מתכוונים לאותה מטרה הדבר מצליח. ובזה הקשר מסתיים . בשיטת חינוך בכלכלה חברה ומדע. הכוח הזה הוא לטובתינו לבניית חברה בריאה יותר הדדית ומאוזנת ושווה לכולנו. אין דברים הרוחשים מתחת לפני השטח נהפוך הוא הכל גלוי "אין כפייה ברוחניות" כך כתוב ב"זוהר הקדוש". דבר נוסף.. לא מודיעים לקבוצות היי חברה אנחנו מהקבלה.. כי עושים הפרדה .. כי אנחנו לא באים לעשות נפשות לקבלה .. אם ישמעו וירצו מעולה.. אנחנו באים לעשות שיתוף ל"ערבות ההדדית" ביננו. אתה לא רוצה זכותך.. אבל אם הרעיונות טובים לטובת כולנו. למה לא? כי התרגלנו לכל הקלקול הזה סביבנו?

      אהבתי

  9. תנועת ערבות זה כח פוליטי חזקביותר שעובד על הציבור ומפטם את כולם בכל מיני אמרות ומילים יפות ועובדה שאיש לא יודע על מעשיהם תחת קבלה לעם… על אלו שמנהלים שם את המקום בשחיתות תוך פגיעה באנשים

    אהבתי

  10. בדיוק קראתי איפשהו שיש אגף שלם של תקשורת אינטרנטית, כלומר, שיש מתנדבים ומקבלי שכר שמטרתם למצוא דברים שעוסקים בהם ברשת ולהגיב מבלי להזדהות כדוברים מטעם. מאז שקראתי את זה, קשה לי לקרוא תגובות ולא לחשוד- איבדתי את התמימות.

    כמי שהיה שותף לשולחנות העגולים ואף הנחה שולחן באירוע בכוכב יאיר, אני יכול לומר שהיה אירוע מרשים ומעורר השראה, אכן הייתה השתתפות יוצאת דופן של תנועת הערבות, כששאלתי על הקשר עם קבלה לעם אמרו שזה הגיע משם אך כבר מזמן קיבל צורה אחרת ואין קשר ישיר. חבל לי שעם יוזמה יפה כזו יש דברים מתחת לפני השטח, עד שקיבלתי קצת השראה האינטרסים שוב הרסו לי.

    אהבתי

  11. תשתחררו ,, ואהבת לרעך כמוך,, אין כפיה ברוחניות כל אחד לפי נטיית ליבו..זו דרך הקבלה. אסור אסור לשכנע . רק להציג!! הבחירה היא של האדם.. אחרת זה נקרא שאני הורס לו .. ותנועת הערבות אכן, נבנתה בבני ברוך ואין כוונה לערבבה עם הקבלה.. זוהי שיטת חינוך העם והעולם לטובתינו.. בכדי שנחיה בטוב את החיים האלה שנותרו על פני הכדור . "כי אם לא במוח הכל יבוא בכוח" חבל לנו. כדאי להקשיב לרחשי הטבע .. שום רעיון כלכלי לא יעזור לנו . הכל מוצה. והכל רק יתדרדר יותר אם לא נתאחד בנינו כולנו בארץ ובעולם ללא הבדל דת גזע ומין.. תומר מעניין שאתה לא כותב על הדבר היפה הזה בבני ברוך שחברים בה אנשים מ"אלסקה" ועד "אמירויות המפרץ" כולל איראן מצריים פלשתינים המקשיבים לשעורי קבלה דרך האינטרנט.. מה דעתך שדרכנו אולי יגיע שפע השלום? חקור את הנושא הזה אולי. הנה זרקתי לך כפפה יותר מ200 תלמידים באירן..
    רק באהבה ובהפצת האור (לא שאנטי באנטי) ימצא הבורא ביננו. חיבור זה הדבר.

    אהבתי

  12. היי תומר,
    אין לי מושג איזה חתול שחור עבר בינך ובין בני ברוך שאתה ממש מתאמץ להשחיר פנינו בכל דרך. אני קוראת מידי פעם את כתבותיך אין לי צל של ספק שאתה "איטלגנט" אבל.. תמיד יש את ההרגשה בכל מה שקשור ל"בני ברוך" אתה ממש מתאמץ למצוא חורים ב"דרך" של הכת שלנו…אהה סליחה "ארגון נגד כתות" הפסיד ל"בני ברוך" בטענתם כי "בני ברוך" היא כת. כלומר "בני ברוך" אינה כת. זו קבוצת אנשים ענקית בארץ ובעולם. המבוססת על ישרה ורצון לחיבור והבאת "רוחניות" לעולם לפי חכמת הקבלה. בכל יום ויום צופים ב"בני ברוך" דרך האינטרנט יותר מ2 מליון איש בכמה שפות. איני יודעת את מס' הקבוצות.. והן רבות מאוד. משתתפים בסדנאות מנסים לשפר ולשנות את עצמם ולהתחבר לטובת כולנו בארץ ובעולם … מה רע בזה? כל אחד מגיע כי שאל שאלות על עצם קיומו .. אנחנו חברה ככל חברה.. ויש חוקים ברורים… הרצון להצליח להתחבר ולהשפיע טב על העולם? זה הדבר הרע שאתה מעוניין כל כך להחריב? לא ,, אף אחד לא לוקח כסף לכיסו לך תראה איפה לייטמן גר תבדוק בנכסיהם ותראה שרק ואך ורק הרוחניות מעניינת אותם כמובן שיש בניהם מבוססים כי עשו את הכסף לפני כן ועזבו את מקור ה"כסף" הזה לטובת חיים על פי הקבלה… שבעיני זה אדיר ההתגברויות האלה בעולם כל כך מלא "אגו" ותאוות שליטה. רק לשבח את החבר'ה האלה בארץ ובעולם שקמים כל יום ויום בשתיים בבוקר לשיעור עד שש בבוקר, ואח"כ פונים ליום עמלם מי בהיי טק ברפואה במשפט או בטלביזיה בתיאטרון. לשם שינוי הייתי מבקשת ממך כעיתונאי אינטלגט לבוא ולכתוב על איך בונים חברה בריאה..בוא ותראה רק ביחד.
    הדס

    אהבתי

    1. הדס שלום,
      לצערי את משמיצה לחינם. אין לי ולא היתה לי מעולם אג'נדה אישית נגד בני ברוך. אני חושב שיש להם רעיונות נהדרים ואנשים נהדרים. יש להם גם, יחד עם זאת, מאפיינים כיתתיים כהיררכיה נוקשה ודוגמה חסרת ביסוס בה נדרשים כולם להאמין. אני פשוט כותב על מה שאני רואה, כחוקר של התחום. באשר למאמר הזה עצמו, הרי את ודאי מסכימה שהדרך שבה אנשי ב"ב פעלו במקרה זה היא לא ישרה, ולא ראויה.

      אהבתי

    2. לכותבת הדס (מבני ברוך ?)

      יש לא מעט בעיות עם לייטמן, בני ברוך ועם ערוץ 66 של קבלה לעם.
      1. זה שמדברים על חיבור וערבות ומסתירים את מקור, זו בעיה, זו הטעית הציבור.
      2. זה שלייטמן משים את עצמו כממשיך דרכו של בעל הסולם, זו בעיה, כי פשוט זה לא נכון, זו הטעית הציבור.
      3. זה שלייטמן בונה היסטוריה מזוייפת לקבלה, זו בעיה. מה הרעיון שאברהם היה המקובל הראשון ובני ישראל היו מחוברים וכולי וכולי. ברור שאלו שטויות. קביעות כאלו לגבי אנשים שלא מומחים לענין הן הטעית הציבור.
      4. זה שלייטמן מדבר בשם הקבלה כאילו הוא הפרשנות שלו היא אורים ותומים לקבלה, זאת בעיה. זו הטעית הציבור.
      5. זה שלייטמן קובע שאתם הדור האחרון ואוי ואבוי אם לא נלמד כולנו קבלה כי מה שלא יבוא בטוב יבוא ברע, זו לא הטעיה אבל זו הגזמה פראית גם לגבי מגלומנים כמוכם.
      6. זה שלייטמן אומר שהקבלה היא מדע ומשתמש בתואר הדוקטור שלו בכדי לקבל קרדיט על הרעיון ההזוי הזה, זו הטעית הציבור.
      7. זה שכל הזמן לייטמן לוחץ עליכם להפצה, הפצה הפצה. זה נראה רע רע מאד, ומריח מסיונריות.

      בנושא בני ברוך עצמם: זה שבעלי משפחות מחוייבים לקום לשיעורים בשלוש בלילה ועד שש בבוקר, ועוד לתרום ממרצם וכספי משפחתם לתנועה של לייטמן, זו כבר שערוריה בכל קנה מידה, כי זה נטל אדיר על הנשים והילדים המסכנים שלא עשו שום דבר ללייטמן ואין סיבה שהם יסבלו כך.

      אלו רק מקצת הדברים, יש עוד.
      אז תפסיקי להיות כזאת מיתממת, יש הרבה חוסר אמת מכל ההתנהלות של לייטמן ונזק רב למשפחות של בני ברוך.

      אהבתי

  13. כאן מזד***** שירקבו בגהנום שנים על גבי שנים הם מאיימים להשפיע עליו מוות קוראים למשפחה שלי "שקולה" כאילו אני מת כי מה לעשות "רב החליט" זה רק עניין של זמן. נבלות שכמותם מגיע להם שידעו מי הם באמת

    אהבתי

  14. זו כת אלימה ומלוכלכת

    אין שם שום דבר טוב. בתור אחד שיודע. אני מכיר אותם היטב.

    הנשים של האנשים שם סובלות, מקבלות מהבעלים רבע שעה יחס ביום, הם מבקשים כספים לטובת התקדמות רוחנית של כל אחד, לא יודע אם זו סחיטה או לא, לכן הם כ"כ עשירים.

    אני מכיר יותר ממקרה אחד על איומים מטורפים בשימוש בכוחות רוחניים שבידם ע"מ להסב נזק חמור לאנשים. כביכול לפגוע באנשים בכוחות המיסטיים שלהם. זו האמת אני לא ממציא כלום, יש לי חבר שם שמקורב למנהיגים שמדליף לי הכל.

    שימו לב שלייטמן בעיני אנשי הכת הוא לא סתם "מקובל" אלא לא פחות מ… "אלוהים" עצמו מלובש בגוף, זה מה שיגידו לכם שם אנשים. לכן הוא ורק הוא מחליט לא רק מי "יתקדם רוחנית" … אלא גם חורץ גורלות של "מי שבא לו" (כמו שהוא אומר, אני עושה עם הכוחות שלי "מה שבא לי" וגם "פותח צינור חמצן" גם "למי שבא לי" ועוד)…

    שימו לב שלייטמן וחבריו רוצים לשלוט קודם על עם ישראל ואח"כ על העולם כולו כדיקטטורה, כך הוא אומר בספריו.

    עוד דבר 90% מהתגובות המפולפלות באינטרנט זו מחלקת התגובות שלהם.

    ועוד סקופ לייטמן מתכנן לרוץ לנשיאות לא פחות!

    ראו הוזהרתם…

    אהבתי

  15. מיהו ה"קבליסט" רם שמואלי?

    ‎במלחמת "לבנון השנייה" הוא היה קצין המבצעים של חיל האוויר, תת-אלוף רם שמואלי, שכנראה פקד להפציץ את בסיס משקיפי האו"ם של UNTSO בחיאם.
    כך זה היה: ב-25 ביולי 2006 כתשו תותחנים במשך 7 שעות. המשקיפים – הבלתי מזוינים – הסתתרו במקלט. אז הופיע מטוס אף-16 ושילח בהם פצצה מונחית לייזר JDAM שרצחה את הארבעה. לאחר המלחמה פונו כל ביבי אונט"סו בלבנון. היום שמואלי הוא תושב כרם מהר"ל, ומרצה על קבלה. . .

    אהבתי

  16. ‎מיהו ה"קבליסט" רם שמואלי?
    ‎במלחמת "לבנון השנייה" הוא היה קצין המבצעים של חיל האוויר, תת-אלוף רם שמואלי, שכנראה פקד להפציץ את בסיס משקיפי האו"ם של UNTSO בחיאם.
כך זה היה: ב-25 ביולי 2006 כתשו תותחנים במשך 7 שעות. המשקיפים – הבלתי מזוינים – הסתתרו במקלט. אז הופיע מטוס אף-16 ושילח בהם פצצה מונחית לייזר JDAM שרצחה את הארבעה. לאחר המלחמה פונו כל בסיסי אונט"סו בלבנון. היום שמואלי הוא תושב כרם מהר"ל, ומרצה על קבלה. . .

    אהבתי

כתיבת תגובה