הישיבה השוויונית נפתחת

הרי הודעה משמחת שקיבלתי, בקשר לישיבה השוויונית, עליה כתבתי כאן:

חברים יקרים,

בהתרגשות ובהודאה להשי"ת, אנחנו שמחים להודיע על הפתיחה הרשמית של תכנית אלול הראשונה של ישיבת תלפיות, ישיבה שוויונית עברית בירושלים.

אחרי שנה של עבודה מאומצת וישיבות ארוכות, הישיבה תפתח את דלתותיה בפעם הראשונה למחזור א':
12תלמידים, חמש נשים ושבעה גברים ממגוון רקעים, לחודש של לימוד תורה מעמיק ורציני.
סגל הישיבה מורכב מחוקרים ומורים מצוינים, שעושים לילות כימים על בסיס התנדבותי.
אנחנו נתמכים על ידי רשת ענפה של מתנדבים העושים במלאכת הלוגיסטיקה, מעיצוב גרפי לבישול ארוחות.

אנו שמחים כי יצרנו שותפות עם מכון פרדס, שבצל קורתו אנחנו חוסים לעת עתה.

אנו שמחים לארח כמרצים אורחים בישיבה חוקרים בכירים מן האקדמיה, המהווים בעצמם מודל לשילוב בין מחויבות הלכתית למחקר אקדמי חסר פניות ופשרות: דר' ורד נעם, דר' אריאל פיקאר, פרופ' ישראל קנוהל ופרופ' ישי רוזן-צבי.

ישיבת תלפיות צומחת מן הקרקע הפורייה של הקהילה הדתית של דרום ירושלים.

אנו שמחים להזמין את הקהילה לקחת חלק בפעילות הישיבה בתחומים הבאים:

תפילה…
יחד עם מכון פרדס, אנו שמחים להודיע כי הישיבה תקיים מניין שחרית שוויוני כל בוקר בשעה 7:15, במכון פרדס.

בית מדרש ערב…
בית המדרש שלנו יהיה פתוח לציבור לסדרה מעניינת ומעוררת מחשבה בנושא תוכחה. נלמד מתובעת, פסיכולוג, ותסריטאי, בנוסף לסגל הישיבה (לו"ז מלא – רצ"ב). אנחנו שמחים וגאים לשתף פעולה בסדרה זו עם הקהל-המניין השוויוני בבקעה, קהילה שהיא בית לחלק גדול ממיסדי הישיבה. פרטים מצורפים

שיעורים במשך היום…
ניתן להשתתף באחד או יותר מן השיעורים בישיבה במשך התוכנית. מספר מקומות מוגבל! לפרטים, צרו קשר.

תמיכה
צריכים אתכם!!
ישיבת תלפיות פועלת על בסיס התנדבותי. תקציבה מורכב ממענק קטן מקרן בוגרי ברונפמן, שכר הלימוד הסמלי של התלמידים, וכמה תרומות פרטיות. אנחנו נפעמים מרוח ההתנדבות של הסגל המנהלי והאקדמי של הישיבה, ומודים למכון פרדס שהעניק לנו קורת גג תמורת סכום סמלי – אבל יותר מכל מתלמידינו שמשקיעים מזמנם  ומכספם על מנת לעמול בתורה.

כדי להמשיך ולגדול אנחנו צריכים אתכם! תרומה לישיבת תלפיות היא השקעה בשינוי תרבותי עמוק וארוך טווח בשיח הדתי בישראל. אם התורה חשובה לכם לא פחות מן הערכים הליברליים שלכם, אם אתם מסרבים להתפשר על אף אחד מן המרכיבים של הזהות שלכם – מקומכם אתנו!

השקיעו היום בישיבת תלפיות!
שלחו המחאה לישיבת תלפיות: שלום יהודה 3, דירה 20, ירושלים 93395.
הפקידו ישירות לחשבון הבנק שלנו: Uבנק סניף 288 חשבון 420557
ישיבת תלפיות ע"ר 58052188
(תורמים בארה"ב יוכלו לקבל בקרוב פטור ממס; תורמים בארץ יצטרכו לחכות קצת יותר זמן)

בקרו אותנו www.yeshivattalpiot.org

חודש טוב ושנה טובה!

ויש גם כמה אירועים בקרוב:

17 תגובות

  1. המחקר האקדמי יהיה 'חסר פניות ופשרות', אבל ה'מחויבות ההלכתית' (בלי הצהרות דומות לאלו שנקשרו למחויבות האקדמית) תשמח אם יישארו לה קצת פירורים. זריית החול בעיניים בפסקת הסיום, שמשתמשת (במתכוון) במושג האמורפי 'התורה', לא מצליחה לטשטש את העובדה ש'הערכים הליברליים' חשובים להם הרבה הרבה יותר. אגב, בסדר העדיפויות הזה כשלעצמו אין בעיה. הבעיה היא חוסר היושרה בהתכחשות לכך.
    ותומר, אני חושב שבתור אחד ששואף להיות מבקר של תרבות הרוח בארץ, אתה צריך להיות מוכן לזהות חוסר יושרה וזיוף רוחני גם בתנועות וארגונים שמנסים ללכת בכיוונים פלורליסטיים, עם כל החיבה כלפיהם (אם כבר מדברים על 'יושר אקדמי חסר פניות'). קח דוגמה מקורצווייל או ממקס וינר, שעל-אף נאורותם לא היססו לבקר גם זרמים 'נאורים'.

    אהבתי

    1. צחי, באיזה מובן בדיוק התורה היא מושג לא אמורפי? האם כשאלוקים הסתכל בתורה וברא את העולם הוא יישב מחלוקות בין הש"ך והט"ז ? אבל אתה צודק שהשימוש במונח תורה בהקשר של ישיבה הוא מופרך בעליל. ואיזו התכחשות לסדר העדיפויות או זריית חול מצאת בדברים האמורים לעיל ? האם לא הוגדרה פה אג'נדה שיש לה מרכיבים מובחנים היטב ? או שמא רק אתה כקורא חריף במיוחד היטבת לקרוא בין השורות את "קונספירציית" הנאורות. מי צריך לזרות חול בעיניים כשהראש כבר תקוע בתוך החול ?

      אהבתי

    1. דן, פנה נפנה, בהתחשב בעובדה ששושנה לא עשתה צבא ואף בעלה הוא פרזיט לא קטן [שנה וארבע] אני מעריך שהסיכוי שלנו גבוה. בחלק מהכסף שנקבל נקים פינת ליטוף לטרולים.

      אהבתי

      1. א. יש סוגים שונים של דתיים בעולם. שם מיוצג רק מגזר אחד, ובאופן אישי חבל לי על כך מאוד (כי אני, למשל, לא לגמרי מוזמנת ללמוד שם, ובודאי לא ללמד).
        ב. סתם להשכלה כללית – יש גם "ישיבה חילונית" (אפילו שתיים, אם איני טועה), ויש בתי מדרש רבים ברחבי הארץ בהם לא לומדים (או מלמדים) רק "דתיים".
        ג. תלמוד תורה הוא אמנם מצוה דתית, אבל לא רק, ובכלל הכינוי "לימודי דת" ללימודי תלמוד ואפילו תנ"ך כ"כ מצומצם ומוגבל שהוא כמעט מעליב (את התלמוד והתנ"ך, כמובן).

        אהבתי

        1. תמר, הרי תסכימי שלכל "מגזר" (אויש, איזה כינוי קולוניאליסטי איום) מותר להקים מוסדות לימוד כרוחו. אני לא טענתי שזה רק שתהיה ישיבה חילונית אלא שהישיבה שלנו היא דתית, ולדתיים, ולכן כולנו, מה לעשות, כאלה.
          "לימודי דת", תאולוגיה, הוא כינוי לא-בלתי-מכובד ללימוד טקסטים דתיים. וזה מה שהתנ"ך והתלמוד הם באופן בסיסי ביותר. מי שרוצה לנכס אותם לצרכים אחרים מוזמן כמובן.
          ומתוך סקרנות: למה את לא מוזמנת ללמוד אצלנו?

          אהבתי

            1. ייתכן שברמה העקרונית גם אני מוזמנת ללמוד אצלכם, אבל באופן בו אתה מציג את הדברים איני מוזמנת באמת. יש הרבה סוגים של "דתיים", ואני דתיה מסוג אחר משלך (באופן מוצהר ומשוייך למדי). אני מכבדת מאוד את היצירה הזו הקרויה "ישיבת תלפיות", ואף אוהבת באופן אישי כמה מן השותפים לה, ובכ"ז – לי אין מקום שם. זה בסדר גמור, ולמרות זאת מעציב. הלוואי ונגיע ליום בו גם ת"ח קונסרבטיבי או פרופ' רפורמית יוכלו ללמד אצלכם, מבלי "לפגום" במשהו בזהות הדתית והפוליטית שלכם.

              אהבתי

כתיבת תגובה