צלב קרס ביתד נאמן

מכיוון שאני מנוי על רשימת התפוצה של עמותת חדו"ש, קיבלתי היום את המייל הבא, שחשבתי להביא לתשומת לבכם:

"יתד נאמן", ביטאונה של דגל התורה פרסם קריקטורה נגד המאהלים בה שילב את סמל המדינה, המנורה, בצלב הקרס הנאצי. מנכ"ל חדו"ש, הרב רגב: "אין גבול לציניות. מצד אחד גפני חולב את כספי השלטון הציוני. מצד שני: "יתד נאמן" ממקם עצמו בשורה אחת עם גדולי השונאים והמסיתים נגד ישראל".

ביטאונה של דגל התורה, "יתד נאמן" פרסם קריקטורה בה שילב את סמל המדינה, המנורה, בצלב הקרס. את הקריקטורה אייר הקריקטוריסט יוני גרשטיין בתגובה למה שהגדיר כ"שנאת חינם" שגילו תומכי מחאת האוהלים כלפי הזרמת כספים לחרדים. המילה "ישראל" בסמל הוחלפה על ידי גרשטיין במילים "שנאת חינם". היא פורסמה ביום שישי שעבר.

יתד נאמן והקריקטוריסט שלו יוני גרשטיין ידועים בעמדותיהם הקיצוניות כלפי המדינה. בשבועות קודמים פרסם גרשטיין קריקטורות בהן הוצגה הדמוקרטיה כקלגס אכזר שבידו אלה עם קוצים והמפקחים המבצעים ביקורות בישיבות, הוצגו כחיילים קדומים (רומאים) הצרים על הישיבות ומנגחים באיל ברזל את קירותיהן. יצוין שכל החומר ב"יתד נאמן" עובר צנזורה קפדנית בידי ועדה רוחנית שתפקידה לוודא שהוא עומד בהשקפה של גדולי התורה הליטאים.

בתגובה לפרסום הקריקטורה ב"יתד נאמן", דורש מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב מראשי דגל התורה וסיעת יהדות התורה, "לגנות את הקריקטורה המתועבת ולפרסם את הגינוי בהבלטה". אם לא יפורסמו הגינוי וההתנצלות, דורש רגב מראש הממשלה בנימין נתניהו לסלק את דגל התורה מהקואליציה. "אין גבול לציניות של דגל התורה", אמר רגב. "מצד אחד יושב יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני על ברז ועדת הכספים וחולב את כספי המדינה, מצד שני ביטאונו מציב את צלב הקרס בבסיס הסמל הלאומי וממקם את עצמו בשורה אחת עם גדולי השונאים והמסיתים נגד מדינת ישראל". לדברי רגב, "אם סבר מישהו שקריאות ה'נאצים' נגד השוטרים בהפגנות נטורי קרתא הן קולות של גורם חריג וקיצוני, הרי ה"קריקטורה" הנוכחית, אם לא תגונה מיידית, משקפת כנראה הלך רוח רחב הרבה יותר ביהדות החרדית האשכנזית, אשר עבר את אישור ה"ועדה הרוחנית" המפקחת על התכנים המודפסים בעיתון".

חלק מהקריקטורה שפורסמה

וכמה אירוני שכל הסיפור הזה הוא סביב שנאת חינם.

12 תגובות

  1. ראשית הטעות שלהם היא שחסר במחאה את האלמנט של החינם…
    אני מקווה שאין שנאה, אני לא מאמין כל כך שיש כזה דבר שנאה האמת, יש פסילה של האחר ובושה וכל מיני שילובים, אבל שנאה זאת מילה מופשטת לטעמי (אני אולי לא מובן אבל לא נורא).

    בכל מקרה, תודה על הפוסט.

    אהבתי

      1. ניר,
        קריקטורות הן דבר נחמד, הבעיה כאן היתה השימוש בצלב קרס – ועוד בסמל המדינה! אתה ודאי מסוגל להבחין במידות שונות של ארסיות…

        אהבתי

        1. הכוונה היתה פחות להשוות, ויותר להראות שיש דברים בגו בקריקטורה הראשונה, כלומר שיש סוג שלי גילוי אנטישמיות כלפי הדתיים בעתונות החילונית (לא במובן של שנאת יהודים באשר הם, כמובן, שבזה קשה ליהודי אחר לחטוא, אלא במובן של שנאה למזוהים עם היהדות, כלומר הדתיים).

          אהבתי

          1. אה, זה ודאי שקיים. ובוודאי שזה לא דבר טוב. אז דברים בגו יש, אבל צלב-קרס בסמל המדינה… אה, זה לא ממש בטוב טעם, בוא נאמר. טיפה הגזמנו. ועוד בהתייחסות לשנאת חינם.

            אהבתי

  2. לא ראוי וראוי לגינוי.
    מה שראוי לגינוי הרבה יותר וכמעט לא זכה לאזכור בתקשורת זו הצבת הגליוטינה ברוטשילד.
    דברים מינוריים הרבה יותר כשנעשו על ידי מי שהתקשורת לא חפצה ביקרו "זכו" לתהודה רבתי ולגינוי מקיר לקיר.

    אהבתי

    1. קשקוש מקושקש. הגליווטינה נסקרה וגונתה מכל עבר. ויחד עם זאת מדובר בפרובוקציה (או יצירת אמנות, על פיו) של אדם בודד. כאן מדובר בבטאון הרשמי של הציבור הליטאי.

      אהבתי

  3. אין גבול לשפלות של מנהיגי הרפורמים.
    אין גבול לצרות העין ולשנאת האורתודוקסים.
    בגלל אנשים אומללים ומעוותים כמו אורי רגב , יוצא לרפורמים שם של שונאי ישראל פסיכופטים ,שם שבדרך כלל בכלל לא מגיע להם.
    אני מקווה שהתנועה ליהדות מתקדמת, תתעשת ותשגר את רגב בבעיטה רקטית אל מקומו הטיבעי בשולי הביזאריות

    אהבתי

    1. דרול,
      אתה באמת לא מבין שמי שנראה כמו "שונא ישראל פסיכופט" אחרי התגובה שלך זה רק אתה? נסה לספור עד עשר לפני שאתה כותב משהו. ביקורת מתקבלת בברכה, אבל קללות והשמצות רק עושות ממך צחוק.

      אהבתי

    2. אני לא מבין למה לדעתך יצאו הרפורמים פה כ"שפלים". הם מבקשים להתריע על הקריקטורה, וזה נראה לי כניגוח פוליטי לגיטימי.

      אהבתי

      1. הנאמנות לציונות ולמדינת ישראל רחוקה מאוד מהרפורמים.
        בארץ הם מיעוט זניח ובלתי נחשב , כך שלמעשה , רובם ככמעט כולם , לא משלמים מיסים למדינה ובוודאי לא משרתים בצה"ל.
        הדאגה הפתאומית לסמלי המדינה שהם מגלים , היא רק ניסיון שלהם להסית את האספסוף שונא החרדים בתוך מדינת ישראל.
        כמעט כל שבוע אני עובר ליד מערכת "יתד נאמן" ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק , אבל כדי למצוא את המממנים של אורי רגב צריך להרחיק הרבה יותר.
        הם יושבים על סיר הבשר האמריקני ומנהלים את הג'יהאד הרפורמי מתוך מגרשי הגוף באורלאנדו.

        אהבתי

כתיבת תגובה