בני ברוך קופצים על עגלת המחאה

מהרגע שהמחאה הנוכחית תפסה תאוצה כלל ארצית, בערך לפני שבועיים, אני תוהה מה חושבים לעצמם אנשי "בני ברוך", אותו ארגון המבקש להביא "קבלה לעם". הרי לב לבה של תורת אשלג, אותה עיצב הארגון לכדי נראטיב רוחנו-משיחי פופולרי, היא הסולידריות החברתית שאמורה תורת הקבלה להביא לעולם, אז כולם, בהתאם לחוקי הקבלה, יתאחדו בגוף ונפש, "לב אחד כאיש אחד". והנה חבורת שנקינאים לומדי-קולנוע ומעשני-באנגים סוחפים אחריהם את מדינה עם אותו מסר – רק בלי הקבלה!

מה אם כן לעשות? לעמוד ממול ולקנא? להצטרף ולנסות לתפוס את ההנהגה? כנראה הפתרון הוא איפשהו באמצע: ב"ב הקימה את "תנועת ערבות", שאפשר היה לראות גם מול המצלמות בהפגנה במוצ"ש האחרונה. את העניין חשף לפני חנן כהן בבלוגו (וראו התגובות המעניינות שם לעניין). והנה גם ההסבר, מהבלוג של הרב לייטמן:

תנועת "הערבות" נוסדה על ידי תנועת "קבלה לעם". מטרתה היא איחוד העם, בהתאם לצו השעה, שלפיו האנושות צריכה להפוך לגוף אחד שלם ואינטגרלי. כבר היום, נושא הערבות ההדדית שעליו הצהרנו, נדון בצורה אקטיבית באמצעי התקשורת ומתקבל בזרועות פתוחות על ידי הקהל הרחב.

כמובן שכל העניין גם נתפס בצבעים משיחיים, שהרי קבלה או לא, החלום בכל זאת עושה קולות של תחילת התגשמות.

התנועה לא מזדהה עם "בני ברוך" בצורה מפורשת, כנראה מכיוון שהבינו שם שזה לא יראה טוב (ובאמת, איפה היתה ה"ערבות" עד כה? האם קודם לא היו ליקויים במערך הרווחה של המדינה, דיור יקר, משכורות נמוכות?), אבל מנסה בכל זאת לקדם את האג'נדה המרכזית של הארגון, שהיא תנועה לקראת קיום אחדותי והומוגני (כאילו שגם ככה לא דביק מספיק ברוטשילד) תחת שלטון המקובלים.

ומה אם אחרי הכל יתברר שהארץ לא הפכה בדיוק לגן עדן קבלי? אני משער שההסבר יהיה שהעם לא ציית להוראות המקובלים. אם כי, האם זה לא תפקיד המקובלים להיענות בצורה מוצלחת להתעוררות של העם? והרי התעוררות ישנה…

92 תגובות

  1. אני הלכתי ליידם ולא הרגשתי שום מסיונריות. נראה לי אירגון יחידי שהיה מעביר מסר אמיתי ועקרוני.

    אהבתי

    1. לא עברת הכשרה טובה בצוות התגובות במקום, למי שלא יודע, יש בקבלה לעם, בני ברוך, צוות תגובות שמתודרך כיצד להגיב. למשל, כמו שכתבת כרגע, זה דוגמא פסולה כי מבינים שאתה משם.. "אני הלכתי לידן ולא הרגשתי מיסיונריות, נראה לי אירגון שמעביר מסר אמיתי". זה גרוע לכתוב ככה, אתה שקוף. היית צריך לכתוב כך: "באמת? קבלה לעם ותנועת הערבות הם מיסיונרים? לא ידעתי… דווקא הייתי בהרצאה בעקבות זוג חברים שאמר שכדאי לי לבוא ונראה שכולם אחלה אנשים". שגם זה גרוע, אבל טיפה יותר טוב. לך תעבור הכשרת צוות התגובות של המקום, יש תדריכים בימי שישי לא? עם מצגת פוורפויינט

      אהבתי

  2. אם רצו להיות מיסיונירים – למה לא הזדהו? אם רוצים הנהגה של משהו – למה לא לומר מי אתה? אחרת איך תנהיג? אם רוצים לזרוק את הקבלה פנימה, אז למה לא דיברו על קבלה? תבדקו בבקשה – במאהלים שאליהם אנשים מתנועת הערבות הלכו דיברו על קבלה? לא! דיברו על ערבות ודאגה הדדית, וזהו זה. לא גייסו אף אחד לשום דבר, לא הטיפו לשום תורה, לא ביקשו כלום משום מקום. רק הציעו מסר של דאגה לזולת ואכפתיות. אז מה לא בסדר?

    אהבתי

    1. אחת הבעיות כנראה של אלו ש"הפילו" עליהם את רעיון תנועת ה"ערבות", הוא בכך שהם עצמם לא יודעים למה הם נכנסו ותחת מי הם עובדים… כבר כמה זמן הבינו בבני ברוך שהעם מתחיל לקלוט את השקר של המקום אז הם עושים כך: כותבים על דבר מסויים ובסוף, בקטן אפשר לראות "ערוץ 66", או "קבלה לעם", או "בני ברוך", או "מכון לחקר הקבלה". ויש עוד.. לא חסרים להם תחפושות. במאהל תנועת הערבות לא מדברים על קבלה ולא על בני ברוך מסיבה מובנת: המקום הוא כבר לא מה שהיה פעם כתקווה רוחנית אלא הפך למקום בעל סממנים כתתים מובהקים. לא זו בלבד שיש כנגד מרכז הקבלה של לייטמן תביעה שעניינה הפרת זכויות יוצרים, הוצאת דיבה ועוגמת נפש ברמות מזעזעות שבתוכנה מובאות עדויות של החרמה ונידוי של ילדים קטנים, תקיפת אנשים ועוד… אז לכל אלו שנפלו בפח, אל תספרו לנו שהסירחון הזה הוא ריח של וורדים. מי שמרצה שם במאהל הם מנהלי בני ברוך כשאחד מהם, מישהו בשם רמי יניב שנתן שם הרצאות, אחראי אישית למעשים קשים באנשים במקום במסגרת היותו חבר ב "וועדת בית דין" שיש במקום. כן כן, יש כזה דבר. מסכנים כל התמימים שמחלקים של פליירים ולא מבינים: שוב פעם המילים הנכונות נאמרות על ידי האנשים הלא נכונים. ערבות, נכון. אבל לא דרך הארגון הגדול והאימפריאליסטי שנקרא בני ברוך, אלא לאנשים עצמם. בלי 66, בלי קבלה לעם וחינוך לעם מאת שר החינוך שלהם, גלעד שדמון, ה' ישמור.

      אהבתי

      1. הדבר היחיד אליו התייחס הוא טעות שנכנסה בדבריך. הסיבה שלא מדברים על קבלה היא שהרב לייטמן טוען בתוקף שלאנשים במאהלים אין צורך בקבלה ושזה לא הגון לבוא לאנשים עם משהו שהם לא צריכים. אתה מוזמן לצפות בשיעור היומי שלו מהבוקר (12.8, חלק ב') מהדקה ה-90 (כלומר לאחר 1:30 שעות) איפה שהוא אומר זאת במפורש. מי שרוצה לגלות את הבורא שילמד קבלה. האנשים במאהלים סובלים ממצוקה וצריכים עזרה, וזהו. הרב מצהיר זאת מפורשות.
        כמו-כן, לא על השלטים, לא על הפלאיירים, לא בחוברות – בשום מקום לא תמצא את ה-66, לא גדול, לא קטן ולא בינוני. הוא לא שם.
        לגבי שאר הדברים שאמרת, זכותך לדעתך וזכותך לבטא אותה כראות עיניך. אני רק מבקש לתקן עובדות. זכותך לחשוב עלינו מה שתרצה. שיהיה לך שבת שלום.

        אהבתי

        1. העם צריך ורוצה קבלה ואיני מסכים עם הרב שלכם. אנשים כן שואלים מה הטעם לחיים ולא זקוקים לערבות עדיין כי אין להם מושג אפילו מזה. גם מרציככם הכושלים לא מצליחים להעביר את המסר הזה, שנחשב גבוה ורוחני. מסר שאתם עצמכם לא מפנימים ולא הצלחתם להפנים ונוהגים האחד בחברו במרכזייכם בדרך הפוכה מססמאותיכם. אנשים בעולם כן רוצים לדעת על אלהים, רוצים תשובות הגיוניות ומדעיות שנותנת הקבלה. הקבלה, לא ארגון בני ברוך, תקנוניו ותשלומיו. תהיו "לעם", שחררו את הכל. אל תתחיל לענות לי שעה על כל החינם שאתם נותנים כי זה לא העניין. שחרר שליטה. נכון, אין בפליירים של ערבות ערוץ 66 קבלה לעם וכדומה, אבל מי מרצה שם? בוא אספר לך על אדם שהציג עצמו בשם רמי יניב במאהל: טיפוס ניו אייג'י לטעמי, שהגיע למרכז בני ברוך לפני כמה שנים והחל לתפוס עמדות שליטה באמצעות קניית בירה לחברים שלו בימי שישי (כן, אדם צבוע לטעמי), התקדמות לנקודות ואנשי מפתח במקום על ידי החזקתו במשרד פרסום וכמובן, לא חסר לו מאני קאש וזה, תמיד משפיע. זהו אדם שהרשה לעצמו לדבר אל חברים שלי שהיו חלק מהמקום ככל העולה על רוחו, בצורות מחפירות. אנשים שהוא וחבריו מלהקת הדור האחרון הביאו לסילוקם מהמקום ופגיעה קשה בילידהם עד רמה פסיכולוגית הדומה לנזק של ניתוק מכת. רמי יניב, שהוא ושר מרצי המאהל משתייכים לבני ברוך, הוא אדם שלטעמי ויש לי טעם, הייתי מעדיף להיות מקולקל לנצח, אם להיות בעולם מתוקן זה אומר, שגם הוא שם באדמומיותו וחיוכיו הפלצניים.

          אהבתי

  3. אינני חשוד בקשר או באהדה ר"ל לתנועת קבלה לעם אבל אני מוצא את עמצי שוש ושוב תמה על חוסר הפתיחות ועל יחסי האהבה-שנאה שלך לכל גילוי של רוחניות יהודית.
    אנשי תנועת ערבות פעילים ברוטשילד לא מאתמול, ולמי שנסה לבדוק היה די פשוט (5 דקות של בירור אינטרנטי לאחר שאלה של חבר בעניין)להבין שמדובר בתלמידי הרב אשלג.

    גם אם נתעלם מהקשר לרב אשלג ותורתו הסוציאליסטית, אנשי בני ברוך ותלמידי הרב לייטמן מדברים על צדק חברתי על ערבות ועל תנועת ערבות, הרבה הרבה לפני שחבורת השינקינאים שהזכרת החליטה שזה מגניב לבנות אוהלים בשדרות רוטשילד.
    אפשר לאהוב אותם או לא, לפחד מהם או לא, אבל דווקא היום בתשעה באב קשה לי להבין את ההתלהבות שבה אתה מדיר אותם ומצייר את הצטרפותם למחאה – כתפיסת טרמפ לא לגיטימית.
    גם אם נניח לרגע שחבריה של דפני ליפ נקיים מאינטרסים וטרמפיסיות פופוליסטית והם זועקים בכנות טהורה סיסמאות על צדק חברתי וערבות.
    בעיצומה של מחאה שלתפיסתך שייכת לחילוניים משיינקין , אין דבר יותר אירוני מלהפנות דווקא מכוון זה אל תלמידי הרב לייטמן אלו את השאלה -איפה הייתם עד עכשיו?

    אהבתי

    1. התגובות של תלמידי ב"ב תמוהות בעיני. האם אמרתי שמשהו שהם עושים לא לגיטימי? האם כתבתי שהם משקרים לגבי זהותם? כתבתי שהם לא מזדהים מפורשות, ושכל תפיסת הטרמפ הזאת קצת מצחיקה, זה הכל. ומה לעשות, כשתנועה שכל הזמן – אבל ממש כל הזמן – מדברת על סולידריות מאחרת את רכבת הסולידריות הגדולה ביותר שהיתה כאן זה שנים, זה קצת מצחיק.

      אגב, לדעתי זה גם מעיד על ניתוק מסויים, לא בריא, בין הכרזות גדולות לפעולה בשטח, ניתוק שמאפיין תנועות רוחניות רבות. כמה יפה היה אילו פעילי התנועה היו נאבקים, ממש, ברחובות, למען שכר הוגן, דיור מוזל או אפילו פיצויים לקורבנות שואה. אבל לא, את זה הם השאירו לאחרים, והעדיפו רק לדבר גבוהה גבוהה על אחדות אחווה. וזה אומר דרשני.

      אהבתי

      1. סאוורו, בסדר. רק אומר שהבלוג הזה עוסק בדת ורוחניות, ולכן אני כותב מה שאני כותב. זה לא בלוג על חברה וכלכלה, זה הכל.

        אהבתי

      2. חחחח הצחקת תומר… בקבלה לעם/בני ברוך אין מטרה של לסייע לקשישים, ניצולי שואה ושאר סובלים כי הם עושים זאת ב"מחשבה". בבפנים שלהם…. אתה טועה תומר, כי אתה לא מבין שכנראה כמו שהם אומרים "העולם לא באמת קיים" אלא שהוא אשליה ולכן, זה בסדר, צריך לעבוד רק על תפיסת המציאות. כמובן שאני ציני אבל מה שכן הם צודקים. אני תומך ומעריך וחושב שמה שכתוב בקבלה, זה נכון. הבעיה היא שכנראה אנשים לא מבינים איך להתנהג בהתאם אליה. המקובלים הכי גדולים סייעו לאנשים ונלחמו על עוולות חברתיות גם בעל הסולם וגם הרב קוק. להיות ריאלי, לא נוגד את זה שהכל במחשבה מתברר. יהיה זה חוסר ריאליות לא לסייע לזקנה שנופלת ברחוב או למחאת הדיור, מתוך הטענה שהכל בראש, בבורא או בתפיסה; יש להבדיל בין תפיסה לעבודה, יש להבדיל בין התזה וההגות ובין ההתייחסות אליהם על פי חיי היומיום. אגב, ערבות, אהבה, כולנו אחים ומשפחה, אלו ססמאות המקום ואסביר לך למה בבני ברוך לא נזכרו בזמן לסייע למחאה העם בעוולות שונות: כי גם אצלהם בעצמם, הם לא מסייעים איש לרעהו, אלא ההפך ויש לא מעט מקרים של התעמרות בחברים, נידוי של מי שמוצא מן המקום, החרמת משפחות שלמות ועוד מעשים שנוגדים לגמרי את סמליהם.

        אהבתי

    2. מסכימה 🙂

      מה הפרנויה שלכם?

      תקשיבו מדי פעם לשיעור (השיעור הרציני שמתקיים ב3 לפנות בוקר) ותראו שאתם סתם פרנואידים כבולים בסטיגמות וה' יודע מה עוד)

      אין מה לעשות – כל אחד יגיע זמנו ויפתחו לו המוחין (כל אחד מאיתנו, בזמנו, יפתחו לו המוחין לשלב הבא)
      כל דבר בזמנו…

      אהבתי

  4. כבוד מר פרסיקו, הנאור הרוחני והמבין כל כך. האם אתה צופה בשיעוריו של הרב לייטמן? האם שמעת את התייחסותו למחאה, את רצונותיו בנושא? את שאלות התלמידים? האם אתה בכלל מודע לנוכחותם של קבלה לעם במאהלים בכל הארץ? נוכחות שלפחות ברוטשילד הייתה, פלוס מינוס, מהרגע הראשון? האם אתה מודע לכך שהם שלחו להקות שלהם להופיע במאהל? שבשישי האחרון כל בתי קבלה בארץ בישלו אוכל ויצאו לתת אותו במאהלים ולעשות איתם קבלת שבת? האם אתה בכלל יודע על מה אתה מדבר?!?!? תקשיב לשיעורים של רב מחצי השנה האחרונה, ובמיוחד מהחודש האחרון.
    ובאשר למאבק ש'השארנו לאחרים'. אם תושג דאגה הדדית, ערבות הדדית, בין אזרחי המדינה הזו – בעלי דירה 'ידפקו' שוכרים בשכר הדירה? תנובה ורשתות השיווק 'יכניסו' לנו בקוטג'? באומה שערבה הדדית אחד לשני, שבה כל אזרח שואף ורוצה לתרום לחברה – יהיו את כל הבעיות האלה? אולי צריך גם חקיקה. אני לא בטוח לגבי זה. כמו שאני יודע את המצב – כל חוק שמחוקקים כאן, מישהו מצליח לסובב לטובתו. למה? כי כל אזרח דואג לעצמו ומנסה לראות איך הוא, אישית לחלוטין, יכול להרוויח. אנחנו לא נאבקים על החקיקה והפיצויים כי אנחנו בכנות לא מאמינים שזה יעזור למשהו. ואנחנו מאמינים באותה כנות שמדינה שבה העם, האזרחים, האנשים דואגים אחד לשני תיבחר ממשלה שדואגת לאזרחים. שבמדינה כזאת, גם איפה שאין חוק שכופה עלינו, אנחנו נעשה הכל כדי להיות הוגנים וטובים אחד לשני. אתה לא חייב להסכים עם הפתרון שלנו, ועם הדעה שלנו על פתרונות אחרים – אבל לטעון שלא נאבקנו? אתה קורא את הספרים שלנו? צופה בשידורים שלנו? אנחנו נאבקים כל הזמן, דוחפים כל הזמן בכיוון שבאמת נראה לנו שיפתור את הבעיה. ועכשיו, אנחנו לא קוראים למאבק ומחאה, אלא לשיח הדדי, לערבות, לאהבת הזולת. ממה ששמעתי מכותרות העיתונים (סגל, נדמה לי), ממה ששמעתי מסטף ורטהיימר, אנחנו לא היחידים שחושבים שזה הפתרון, ואולי אפילו כל הפתרון.
    פרסיקו, האמת – אתה אדם כל כך מבריק, כל כך מעמיק. אתה באמת רואה את הדברים ככה? אתה באמת בטוח שאנחנו טרמפיסטים? אולי, בבקשה, בתחינה, תבדוק שוב?
    (הפסקה האחרונה היא כנה לחלוטין. אתה באמת אדם מבריק. בבקשה, תבדוק שוב)

    אהבתי

    1. שמע, אדון אנונימי, בוא נרגע רק לרגע.

      לא השתמשתי במילה "טרמפיסטים" ואני לא חושב שבזה מדובר. אנא, אתה מבקש שאקרא את הרב בזהירות, קרא אתה אותי בזהירות. אני מודע לעזרה ומגישה התנועה למאהלים וזה באמת מאוד יפה. אני בהחלט שמח שב"ב הצטרפו למאבק החשוב הזה. אני גם מבין שלדעתכם טיפול נקודתי בשכר או חוק כזה או אחר הוא לא התשובה. אבל כאן יש לנו ויכוח, שכן אתה צריך להבין שכל תנועה רוחנית חושבת שהתשובה שהיא מקדמת תפתור את כל הבעיות בבת אחת, ולכן לא צריך לעבוד אל כל אחת בנפרד. כך למשל, תנועה המדיטציה הטרנסצנדנטלית חושבת שאם חלק מספק מהאוכלוסייה (אחוז אחד) יעסוק במדיטציה שהיא מלמדת, מיד תורגש השפעה כללית חיובית בכל הארץ או העולם, ויתחיל עידן של שלום ושלווה. אבל אני, בתור מתבונן מהצד, שלא ממש קונה את זה, יכול לבקר אותם על כך שהם תקועים בפופיק של עצמם ושהצפייה שלהם לכך שאותו אחוז מהאוכלוסייה יעשה מדיטציה לעולם לא תתגשם, ושבינתיים אנשים סובלים ללא פתרון. והאנלוגיה מובנת.

      עכשיו, אני דווקא מסכים שפתרון אמיתי חייב לכלול שינוי רציני בתודעה של האדם הפרטי, של כולנו, שללא זה לא יהיה פתרון ממשי. אני גם חושב כך, כמוך, למרות שאולי אני לא מסכים איתך או עם מודטי ה-TM לגבי הדרך שבה השינוי התודעתי הזה אמור להתרחש. אבל זה לא מונע ממני להבחין בעוולות מקומיות ולנסות לתקן אותן כבר עכשיו. מבין, אני חושב שהמחלוקת בינינו היא האם עד שיהיה פתרון מוחלט יש טעם לטפל בעניינים חלקיים. אני חושב שכן. אתה, אולי, חושב שלא. ומה שכתבתי בתגובה האחרונה הוא שהעניין הזה הוא סימפטומטי לתנועות רוחניות רבות, שכ"כ מתרכזות בחזון המשיחי, עד שהן שוכחות את הפרטים בדרך, ואת האנשים הקטנים בדרך, שלא יכולים לחכות למשיח, כי אין להם איפה לגור ממש עכשיו.

      אהבתי

      1. אתה צודק לחלוטין בעניין להירגע. אם נשמעתי זועם (ואולי באמת הייתי) אני מתנצל. אני גם רוצה להבהיר שדעתך מכובדת וראויה בעיני, אם כי מוטעית. אם לא הייתי רואה ערך וחשיבות בדעותיך, ורוכש כבוד לך ולבלוג שלך לא הייתי טורח כלל. הטירחה היא דווקא מתוך הכבוד.
        אנחנו תופסים את המצב כמשבר עולמי, לא פרטי לישראל. אנחנו לא מדברים פה על משיח, אלא על בעיה קיומית ברמה עולמית. כמשל, יש לנו חולה שגוסס ממחלה סופנית. אז נכון שאפשר, ואולי חשוב, לטפל לו בחום, ובפריחה ובשאר הסימפטומים. אבל האם לא צריך להפנות את עיקר המשאבים לאיתור הסיבה לכל הסימפטומים ולטפל בה?
        לא הצענו איזשהו פתרון מיסטי או אנרגטי. לא קראנו לאנשים 'בואו ללמוד קבלה והכל יסתדר'. אלא, קראנו לערבות הדדית בין האנשים. קראנו להם להתבונן מסביב ולנסות לחשוב על האחרים שאיתם. לא אמרנו להם להתפלל או למדוט. אלא אמרנו שערבות הדדית היא הפתרון – דאגה לזולת ותרומה חברה, ותו לא. לא תלינו את הפתרון באשלג, בכלל לא דיברנו על אשלג. רק דאגה לזולת. אני חושב שזה מאוד שונה מלהגיד 'תעשו מדיטציה'.
        ברוך השם (ואני לא צוחק) שיש ארגונים ואנשים שנאבקים למען הבעיות המקומיות. ובאמת יש, וישר כוחם. אבל איפה הארגון, או האנשים, שדואגים לפתרון הגדול? האם אמרנו שלא צריך לעשות את זה? להפסיק משהו? האם אמרנו למישהו שהצעקה שלו לא לגיטימית? אנחנו פשוט עוסקים בנושא אחד מסוים, שאני לא רואה רבים שעוסקים בו, לפחות לא ברמה היום-יומית. החשיבות של העשייה בדרך אינה פחותה. אבל צריך לדאוג גם לטווח הארוך. כל אחד שייקח את הנישה שהוא מרגיש שהוא יכול לתרום בה.
        מי שרואה שיכול לתרום כאן ועכשיו – כל הכבוד לו. אנחנו רואים את מקומינו בלדאוג לתמונה הגדולה. זה הכל.
        אגב, אם לא דרך חינוך ולא דרך קריאה לערבות (וכלפי אנשים שלא מעוניינים ללמוד קבלה אנחנו לא קוראים ללימוד קבלה, אלא לערבות, דאגה לזולת וערכים נכונים ורק לאלה) אז איך אתה חושב שיבוא השינוי התודעתי? אני, אישית, משוכנע שממדיטציה לא (אם כי בטח לא יזיק אם כולם יהיו קצת רגועים יותר). איך אתה רואה שינוי כזה מגיע? ובה האמצעים שאתה רוצה להשתמש שונים מהאמצעים שאנחנו רואים (שוב, חינוך, ערכים, וחברה שבה אדם מקבל את הנחוץ לקיומו ובשאר הזמן פועל למען האחר).
        אשמח לשמוע הצעות

        אהבתי

        1. בסדר גמור, נראה לי שאנחנו מסכימים. נכון: צריך לדאוג גם לתווך הארוך ולפתרון השורשי יותר. כל מה שניסיתי לעשות כאן הוא להצביע על המצב המעניין, שהקריאה הגדולה כרגע לסולידריות וצדק חברתי יצאה לדרך בלי ב"ב, לפחות מתחילתה. יש כאן משהו אירוני, זה הכל. אבל אני שמח להסכים איתך שאם לא יהיה שינוי עמוק אצל כולנו גם הקריאה הזאת, חלילה, מועדת להתמסמס.

          ואיך אני רואה שינוי כזה מגיע? לצערי, באמת לצערי, אין לי פתרון קסם. גם אני רוצה שאנשים יהיו ערבים זה לזה – אבל איך נשכנע אותם בזה? איך נגרום לשינוי התודעתי שיאפשר את זה באופן עמוק? כרגע יש לזה שומעים ואני באמת מתפלל ששינוי כלשהו, אפילו קטן, יצליח להתהוות, אבל אני באמת לא יודע מה יהיה. אז נכון: חינוך קודם כל הוא חשוב מאוד. ואישית אני חושב שמדיטצייה, ויפאסנה בעיקר, היא כלי חשוב ביותר לשינוי תודעתי. אבל אני לא חושב שאף אחד מאלה הוא איזשהו פתרון כולל ומושלם. לכן אני מנסה להתקדם לאט לאט, עושה מה שאני חושב שנכון כל רגע, וגם בבלוג הזה מנסה לדחוף דברים לכיוון הנכון לדעתי. מעבר לזה, אלוהים גדול.

          אהבתי

          1. אתה יודע מה, תומר? אני אציע לך הצעה. רק תחשוב על זה. תתהה על זה. תשאל את עצמך איך יוצרים שינוי, איך מביאים ערבות. תשאל חברים שלך מה הם חושבים. לא צריך שתמציאו פתרון קסם – אין פתרונות קסם, חוץ מבאגדות. לשמחתנו הרבה, בחיים האמיתיים צריך להתבגר, להתפתח, ללמוד ולקחת אחריות כדי לפתור בעיה – ככה נהיים אנשים מבוגרים, אחראים. ואם מדינה שלמה רק תחשוב על זה, רק תנסה לשאול את עצמה – נו, באמת איך יוצרים ערבות? נו, באמת, איך גורמים לזה שאנשים ידאגו אחד לשני? איך אני גורם לזה שאני אדאג לאחרים? זה כבר יהיה שינוי תודעתי עצום. ואחריו? את הגשר הזה נחצה כשנגיע אליו.
            תודה רבה על ההקשבה ועל הפתיחות.

            אהבתי

            1. קודם כל ידידי, ערבות, פירושה התערבותו של צד נוסף, גורם שלישי בעניין כולו, שיהיה ערב. בני האדם, אינם יכולים להיות סתם כך ערבים זה לזה, ללא ההבנה והתשובה מה תתן להם אחדות וערבות זו. כלומר, הערבות, היא בגדר עבודה ומאמץ עבור בני האדם, שכן הם אגואיסטים ורוצים רק לעצמם. ערבות ברמה שאתה מדבר עליה, צריכה להיות כזו שכל אחד מבין, שה"אני" שלו, תלוי באחרים, בכל הרמות, מהכלכלית ועד הנפשית. זאת אומרת, שהסיבה שבני אדם יתמכו בערבות, היא מפני שהם מבינים בעצמם, שזה טוב להם עצמם וזו כמובן, עדיין אינה ערבות שבה מתערב האל. האל יתערב רק כאשר היא תהיה מכוונת לכך שהם (העם) מנסים להיות ערבים זה לזה, מתוך רצון לבנות כלי משותף שאליו יוכל האור להכנס. זו הערבות שעליה אומר בעל הסולם במאמריו ומספר שרבי אלעזר אמר שלמצב זה, יגיע העולם כולו: מגמה של ערבות (במאמץ… בתור בסופר, בקניה מסלקום או בכביש), עם הסבר נכון של הפן הקבלי, המתאר כיצד יכול האדם לכוון את מאמציו להשגה רוחנית עליונה, יביא את השינוי. בקיצור, המטרה היא לא דיור או קוטג אלא השגת אושר ומשמעות בחיים, כחוק עליון. והשגה זו תגיע מתוך החברה שתתעורר מחומריותה המשעממת ותשאף לנאורות רוחנית. http://www.mashma.co.il מוזמנים לעיין במאמרי בעל הסולם ולהבין בעצמכם שלא כל מה שארגון גדול אומר לכם בשם הקבלה, זה נכון. קראו והפנימו את חכמת בעל הסולם וחפשו את האמת ששייכת לכם ולא לאיזה מוסד כזה או אחר.

              אהבתי

      2. מסכימה עם המגנים על ב"ב – תומר עליך לצפות בשיעורים על מנת שתדע על מה אתה מדבר.
        אתה כותב על דברים אחרי שלמדת אותם בדרך כלל, לא?

        אז צא ולמד….

        פשוט

        בלי להתגונן

        🙂

        אהבתי

    2. 1- שאלות רבות של התלמידים, חלקן של מנהלי ובכירי המקום נשאלות בתמימות לכאורה כדי להתאים את הלך השיעור להלך המחאה וכך יוצא שכאילו, באמת הם שואלים על המחאה ושהיא מעניינת אותם. ממש לא, זו הצגה בטלויזיה

      2 – נוכחותם של "בתי קבלה" לכשעצמם מדאיגה שכן, לטעם אנשים רבים שמכירים את המקום, אלו הן בעצם שלוחותיו של מפעל ההפצה/מיסיון של המקום שבו מקבלים משכורות מאות עובדים ובראשם כמה בכירים (מנהל המפעל, דובר המפעל) שלפי עדויות, אנשים אלו התעלו נפשית באנשים שלהם מהמקום עצמו. אנשים שמפעילים חבורות של מתחנפים ושולטים במקום ביד רמה על ידי גוף פנימי שהם הקימו ונקרא "דירקטוריון רוחני". מעין שולחן עגול ומושחת שבו אנשים שאין להם מושג מדבר וחצי דבר, חורצים גורלות ביהירות, והתנשאות גם כלפי העם והחוק הישראלי.
      שלוחות אלו של בתי קבלה, הן כמו שמתאר הרב בעצמו: מקום/אדם, שכולו ברצון לקבל ומנצל אחרים, סופו שישלח גרורותיו קדימה והכל בהתאם: באדם, זה גרורות סרטניות לאברים השונים. וכשמדובר על מרכז שהיה פעם תקווה רוחנית אך הפך לקולקל, הגרורות הן קדימה אל העם.

      3 – פה אעצור ואכתוב לפני כן כך: לא לייטמן ולא בני ברוך המציאו פה משהו, אלא זה שייך לקבלה, לעם עצמו ולאנשים, בלי תקנונים שיש לכם, בלי כללים ואנשים מגלומניים שיש לכם או תלות בארגונכם. אתם שואפים לעשות לקבלה מה שהדתיים עשו לאלוהים, לנכס אותה. חכמת האמת ופתרונותיה אינם שייכים לכם ואתם מעוותים אותה והנה הסבר על עניין הערבות: בעל הסולם אומר שלפני שתגיע שעת התיקון והניסיון לערבות, יש ליצור כלכלה בריאה וטובה ולפני כן, תהיה זו טעות לקרוא לאנשים לתיקון הרוחני. כל מה שארגון קבלה לעם עושה וזה ידוע מתוך כך שהייתי בפנים וברחתי: המקום בודק כיצד לגייס אנשים על ידי ניצול חוכמת הקבלה ולשם כך, תופס טרמפ על המחאה ועל כל דבר בעצם ויש ממש אנשים שיודעים כיצד לנתב ולנווט את השיווק שם בהתאם למה שקורה וניתן לנצל לשם פעולותיהם היהירות. ועתה, בעונג רב, אסיים את כתיבתי בנושא הלהקות שאתם שולחים. אם התכוונתם ללהקת הדור האחרון, שחברים בה בין השאר נגנים כדני ויצפלד ורועי מירון (שכנראה הביאו בדרך לא קטנה להריסת מרכז קבלה לעם), אז נא לא לשכוח שלהקה זו נתבעת על הפרת זכויות יוצרים, בכל סעיף וסעיף. להקה שהוקמה במקום על ידי אדם שלא היה אהוד על מנהל המפעל אשר החליט להרחיקו מן המקום ומאחורי גבו להפוך את הלהקה ללהקת המפעל של המקום. להקה זו, בגלגולה הנוכחי ולאחר אלבום הפרויקט הראשון והיפה שלה, המיטה אותן קלון על המקום, אבל שם בטפשותם של האנשים החברים במקום, מוחאים לה כפיים ותומכים בהם, כלומר עוברים על החוקים של עצמם. הם מדברים על ואהבת לרעך בבני ברוך ועל חוקים שאומרים שמי שפוגע בחברה, בחברים, יצטרך לשלם על כך. בפועל זה אחרת. אלו שבאמת פוגעים, מקבלים כבוד ותשואות ואלו שפגעו בהם, ההפך. ויש לזה סיבות אבל לא נכנס לתוכם. כשמחפשים בגוגל עמותת בני ברוך, יש מסמך מעניין מאתר המאגר המשפטי בישראל (תקדין) בנוגע לנושא.

      אהבתי

      1. דורינה,
        שוב – כפי שכתבתי קודם – זכותו של כל אחד לדעתו. צר לי על הכאב שאנשים חשים כלפי תנועה שאני בכנות מאמין שהיא חיובית. אני חבר באחד הבתים ה'חיצוניים' ולא יודע דבר וחצי דבר על הפגיעות שאת מציינת. אם אכן נעשו עוולות כפי שאת מתארת (ואני מודה שמאוד קשה לי להאמין, אבל אני לא שם כפי שכבר אמרתי) אז אני בטוח שבית המשפט יכריע בנושא, ולא דיונים והכפשות בבלוגים.
        במפעל, צר לי, אין מאות עובדים – עובדה זו כן ידועה לי. מועסקים שם כ-40 איש במשכורת, ותו לא. לא ידוע לי שלקחנו בעלות על חכמת הקבלה. כן ידוע לי שכל מסמך ומסמך שנמצא ברשות הרב לייטמן צולם והועבר הלאה לכל המעוניינים בכך – גוטליב, אור הגנוז וכדומה. דבר לא נשמר בלעדית אצלו – וגם זו עובדה. במאהלים אנו מפיצים אך ורק את רעיון הערבות, ולא את חכמת הקבלה. כפי שציינתי קודם, הרב אסר בכל תוקף על הפצת הקבלה במאהל, אלא אם מישהו ממש דורש זאת בצורה מדויקת. אנו מדברים רק על ערבות ותו לא. כמו-כן אנחנו מציעים כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה הכלכלית (הצעה בלבד, לא חייבים להקשיב) כי את צודקת – בעה"ס קובע שחובה שתהיה לאדם הכרחיות לפני שהוא יכול להתחיל לקיים ערבות.
        אם אנחנו טועים או לא בהבנתנו את בעל הסולם -איני יכול לומר, ובעה"ס עצמו אינו כאן כדי להכריע בנושא. כמו שהרב בעצמו אומר – הדלת פתוחה, ושכל אחד ילמד איפה שהוא רוצה. לגבי הדור האחרון – אני, אישית, יותר אוהב את האלבום השני מאשר את הראשון, מה לעשות? עניין של טעם אני מניח. העובדה שאדם מגיש תביעה אינה עניין יוצא דופן – הרבה אנשים מגישים הרבה תביעות נגד הרבה גופים, חלקן מוצדקות, חלקן לא – ולזה נועד ביה"מש שהוסמך לכך. לא אני ולא את, ולא אף בלוגר איננו מוסמכים להכריע.
        לא ביקשנו מאיש לאמץ שום תקנון. את התקנון של פ"ת איני מכיר, והתקנון של הקבוצה שלי הוא מאוד פתוח ומתירני (והאמת, שגם לא יותר מדי מקיימים אותו). אני גם אציין שכותב הבלוג הזה בעצמו כותב שב"ב דווקא מאבדת מהסימנים הכתתיים שלה בשנים האחרונות. אם תקראי את עבודות המחקר והמאמרים של שי בן טל בנושא את תראי שגם הוא חושב בצורה כזאת – שאם היו סימנים כתתיים, הם דווקא הולכים ופוחתים.
        תראו – אני לא מסנגר על ב"ב. לתפיסתי אין בכלל על מה לסנגר. אני גם לא טוען שכל חבר וחבר הוא קדוש. אני רק מבקש דבר אחד – דייקו בעובדות, תשאירו את התביעות לבתי המשפט. אם חוויתם חוויה אישית שלילית – אין ספק שזכותכם לחלוק אותה עם מי שתרצו ואיפה שתרצו, אבל אנא אל תעוותו עובדות. תנועת הערבות ואתר הערבות אינם מטיפים לשום דבר- לא קבלה, לא בתי קבלה, לא תקנונים ולא נעליים. איש לא נדרש לדבר. מי שרוצה לשמוע על רעיון – מוזמן. אנא – היכנסו לאתר ותראו בעצמכם. אם יש בו פסול או איזה ניסיון לכפייה, אני אשמח לשמוע.
        שיהיו לכם חיים טובים ושתהיו מאושרים בכל דרך בה תבחרו.

        אהבתי

        1. ועוד שאלה אחת אם אפשר, לגבי משהו שלא ברור לי.
          נטען שב"ב יעשו הכל כדי לגייס אנשים. אוקיי. למה? לאיזה מטרה? הרי המשכורות במפעל הן ממש נמוכות, עוד עובדה ידועה. כל מי שרוצה מוזמן לבוא לראות את המרכז ואת תנאי העבודה. אני חושב שתומר פרסיקו בעצמו יעיד שפאר גדול אין שם, לא במקום ולא במשכורות. אז למה? מי מרוויח? מה יוצא מזה שמגייסים? מלבד אמונה כנה שעוזרים לאנשים, מה עוד יוצא לנו מזה?
          ושוב, לא שמנו שום קריאה להצטרף לשום ארגון תחת הכותרת של תנועת הערבות. אז איפה יצרנו בנו תלות? שמי שרוצה יאמץ את הרעיון ויעשה מה בא לו.
          אם המחאה היא רק הצגה ולא איכפת לנו – אז למה אנחנו יום יום במאהלים, מארגנים שם אוכל ותורמים כמיטב יכולתנו? בלי חולצות, בלי קבלה, בלי כלום. אפילו עלון של תנועת הערבות אנחנו נותנים רק למי שמבקש, ולא שמנו אותם עם העלונים של כל התנועות האחרות שמחולקים שם.
          אני לא מבין משהו – מהתיאור כאן עולה שכולנו ממש אנשים מפלצתיים, רעים ואנוכיים. שלא איכפת לנו מאף אחד ומשום דבר מלבד … מלבד מה בעצם? ממה כן איכפת לנו? זה לא ברור.
          אני חושב שזה לא הגיוני – איך ארגון שמורכב מכל כך הרבה רוע, אכזריות, שיטנה בכלל מתקיים? הרי היינו כבר הורגים אחד את השני מזמן, לא? אז אולי יש בנו איזה שמץ של טוב? אולי קצת איכפתיות?
          אני מבקש, בואו נעזוב את כל הוויכוחים האלה ונתרכז במשהו שכולם יכולים להסכים עליו? ואהבת לרעך כמוך? אתם תמשיכו לחשוב עלינו מה שבא לכם, אנחנו נישאר הרוע בהתגלמותו, טוב? אבל ננסה ליישם את עיקרון 'כל ישראל ערבים' – בבקשה? ננסה להעביר לעם שגם ככה מאוד מפולג כרגע חיבור ואיחוד במקום לעודד עוד ועוד שנאה? לא בשביל ב"ב, קבלה לעם או תנועת הערבות – אלה הם השטן, הס"א, סמאל ומה לא. אלא בשביל האנשים שבמאהלים. כי הם באמת זקוקים לזה.

          אהבתי

          1. "אלא בשביל האנשים שבמאהלים כי הם באמת זקוקים לזה" כך סיימת את המסר המתנשא והיהיר וכנראה שאתה לא מבין: איש אינו רוצה לשמוע על רעיונותיכם שאינם שייכים לכם אלא לקבלה שאותה אתם מכפישים ומעוותים בכדי להשיג את מבוקשכם. האנשים במאהלים זה העם. אם אתה מרגיש ש "הם", זה לא אתה, זה מובן למה: אתה אלטרואיסט, אתה עושה את כל זה בכלל בשביל אחרים (אני מ דבר בציניות כמובן). אתם צריכים לקחת שם כדורים דחוף כי 90 אחוז מכם חושבים שהם משיחיים שעושים הכל למען העולם ואף מוכנים חזרה לספוג את עלבונותיו. בנאדם שתוק כבר ולך תעשה בדק בית במקומותיכם העפשים!!! אנשי המפעל שלכם מקבלים שם מעבר למשכורות, המון כבוד שעליו הם מבססים את חייהם. התכנון הכללי בעתיד הוא לקבל יותר כבוד מהעם ולכן, כפי שלמדת אצל הרב שלך, כבוד, עולה על כסף. האמן לי שיש שם כמה עשרות שמחכים רק לדבר אחד: לא לגאולת העם, לא למסר של הקבלה שיעבור ולא לערבות, אלא להיות שרים בממשלה, לבוא ולהגיד לעם איך לחשוב ואיך לבנות את מנגוגנני השטינקריות שיש במרכז פתח תקווה ובכל מוסדותיכם. אתם מסוכנים לעם עם שטיפות המוח שלכם, משטרת המחשבה שאתם מפעילים במקומותיכם, וועדות הקליטה ובתי הדין והתשלומים והלחצים והסכסוכים הפנימיים העצומים שיש לכם בינכם ובין עצמכם.. לא כדאי לשמוע מכם לרעיונותיה היפים של הקבלה תשאירו אותה לאחרים, פספסתם את הרכבת ואל תמשיכו להרוס אותה רק כדי להשיג למנהל מפעלכם עוד כבוד וכסף. ואגב, אין דבר כזה באמת בקבלה לעם "בית קבלה חיצוני" שאינו תלוי במרכז שבפ"ת… אתה אולי פשוט לא יודע שהכללים נועדו כך שתרגיש כביכול חופשי וללא תלות במרכז פ"ת ומנהליו והאמת כל הכבוד להם שיצרו מנגנון כזה, של שליטה בלי שירגישו הנשלטים בשליטה.

            אהבתי

        2. אתם פאסה. פעם בני ברוך עוד היה שווה משהו אבל עם הזמן הכסף והכוח, כמו כל דבר, גם זה הלך לאבדון וכבר באירועים האחרונים של המקום נגבו מאות שקלים לכניסה לכל יום שבו לבסוף אתה אוכל עוף מסריח ורואה הצגות של ניו אייג' מחרידות שעליהם שלמת המון. ברשותך אענה במקום דורינה: תגיד לי, מה אכפת לנו מה אמר הרב שלכם (לא להפיץ קבלה במאהל). איכסההההה הפכתם לחבורת דתיים בתחפושת אחרת כל משפט שני הרב אמר הרב אמר ואתם משחקים אותה מדברים על חופש בחירה כל היום וכל משפט שני הרב אמר. לא רוצים לשמוע מכם על רעיונות טובים שאתם עצמכם לא מיישמים. אתם קבלה לעם ואתם בני ברוך ואתם כנראה הכת הגדולה בישראל שכלל לא אבדה מסממניה הכתתים אלא לומדת להסתיר אותם טוב יותר. ההסתרה כמובן נעשית על ידי אותם מנהלי מפעל שמעוניינים להמשיך ולהחזיק במשכורותיהם ובמקומם במפעל שמנצל עשרות אם לא מאות אחרים שמתנדבים במקומותיכם. אדוני, לא רוצים לשמוע רעיונות טובים מאנשים או מקומות רעים. כל איזה אחד ששמע 5 פעמים את לייטמן ובקר 7 פעמים בכת קבלה לעם הקרובה לביתו מרגיש שהוא סנגור של המקום ובא ללמד את כולם איך להתנהג מה לחשוב והכל תמיד במשפטים "אתה לא חייב להקשיב.. אנו לא קבלה.. אתם צודקים אבל…" יאלה נגמר השקר. אם אתה מסכים עם מה שכתבת ש "בני ברוך אבדו מסממניהם הכתתים" אז זה אומר שחשבת שהם כת? אתם אלו שמעוותים עובדות, לך שמע את להכת (בכוונה עם כ) המפעל שלכם שאתה כמובן תומך בהם על אף שהן פושעים ואת העובדות אתה לא תגיד לי מי יחליט כי אני אומר לך מי ומה הם. תמשיך לשכנע את עצמך שאתה עושה זאת בש ביל אחרים ולא בשבילך ושאתה תנועת ערבות ולא תנועת קבלה לעם בהנהגת שרי החינוך ובתי הדין שלכם.

          אהבתי

  5. שלום לכולם, במקרה הגעתי אליכם וקראתי בענין רב. תודה לכם. רק רציתי להגיד שמה שחשוב זה הכוונות ואם הן טובות אז מה איכפת לנו אם זה ב"ב או א"א או שמעון וחבירו. אני הרגשתי שהם היו אדיבים, שמחים עם אנרגיות טובות. לי זה היה נעים.תודה שקראתם.

    אהבתי

    1. לא הגעת במקרה. סביר להניח שצוות התגובות של המקום שלח מייל המורה לחברי הצוות להגיב בשיטות שונות. לדוגמא: "במקרה הגעתי" כפי שכתבת (מה פתאום וחס ושלום שקבלת הנחיה מפורשת לכך במסגרת התנדבותך במאה וועדות וצוותים). בטח שהכוונות טובות, מי יכול להגיד על זה רע. זה למשל, מתוחכם וטוב. נסה לכתוב זאת מתוך דאגה לעם ולא לקבלה לעם. וכן משנה לנו אם זה ב"ב או א"א כי אני רוצה לדעת מי הוא זה שאומר לי כיצד לחשוב, לנהוג ולאיזה רעיונות כדאי לי לכוון את עצמי. האם אדם זה, ארגון זה, הוא אמיתי או אחד בפה ואחד בלב? זה מאוד משנה. כן, הם היו אדיבים שם במאהל, מה רצית? שיהיו חארות? רק חבל שהמרצים לא מספרים לקהל התמים שזה עתה, הוא מקשיב להראצה שמטרתה גיוס חברים לבתי קבלה לעם. שמח שהיה לך נעים, רק נסה להפנים את הרעיונות בלי להיות תחת בוס המפעל, דובר המפעל, וועדת חברה, בית דין, וועדת משמעת, תקנון, דריקטוריון רוחני, שטינקרים וועדות קליטה. נסה להפיץ את המסר לאחיך היושבים בעם ולא עם אלו שמורמים מעם.

      אהבתי

      1. יש כאן הבדלה מעניינת. מי שמגיע לכאן וכותב דברים טובים נשלח על-ידי צוות וקיבל הוראות. מי שכותב דברים רעים הוא אדם ישר והגון שפועל מצו מצפונו. הבנתי נכון את ההגיון? צר לי, זו סתם דמגוגיה. הרי לא ניתן בשום אופן להפריך טיעון כזה – כל ניסיון רק ייוחס לעוד הוראות. חבל שלא חשבתי על זה לפנייך וטענתי שכל מי שכותב נגד ב"ב מקבל כסף מאיזה תנועה אחרת. אני, ברשעותי, רק כתבתי שהדעות שלך ושל אחרים פה הן לגיטימיות לחלוטין.
        וגם לגבי הטיעון השני – כל דבר טוב שנעשה על ידי ב"ב הוא הצגה ומניפולציה ואין בו טיפת אמת. כל דבר רע – הוא הוא האמת. גם טיעון זה הוא דמגוגי ולא ניתן להפרכה. הרי אם עכשיו הייתי תורם לך כליה, זה רק כי אני מנסה לעשות משהו נבזי. אבל אם את טוענת שאני מקבל כסף כדי להגיב (לא) או מגיב מהוראות (גם לא) זה פשוט האמת המוחלטת.
        שוב – די להתווכח על ב"ב. תתרכזו ברעיון. אנחנו לא אומרים לאף אחד איך לחשוב, רק מציעים השקפה. כל תנועה אחרת שם שעושה את זה- האם גם אותה בדקת מכל כיוון וכיוון, או שהבדיקה רלוונטית רק אלינו?
        אני חוזר- אין שום ניסיונות גיוס במאהלים. תבדקי באתר של תנועת הערבות, תקשיבי בעצמך למה אנחנו אומרים. פשוט אין, וחבל לטעון שיש – את פשוט תצאי מגוכחת כי זה לא נכון (כמובן, זה לא נכון רק בגלל שהסתרנו את זה נורא טוב – חה חהחהחהחהחהח! בקרובו נפעיל את תוכנית הגיוס האפלה על הציבור התמים!!!) תראי את השיעורים של הרב ותשמעי מה הוא אומר – לא לגייס, לא קבלה, לא קבוצה – הוא ממש אוסר על זה! (בזדון ורוע כמובן, כי הרי יש לו מזימה).
        שוב – בבקשה תעזבו את ב"ב ותתמקדו במסר הערבות, ותפיצו אותו איך שבא לכם. את ב"ב תמשיכו להאשים בכל רע בפעם אחרת, כשאין משבר. וכתבתי למטה על ערוץ נהדר להכפיש בו – תשתמשי, אני ממליץ בחום.
        (כותב תגובה זו אינו אותו אדם שכתב את התגובה הקודמת, אלא אותו אנונימי שכתב את רוב התגובות כאן. אני לומד בב"ב. אין לי מושג לגבי האנונימי שלו ענית)

        אהבתי

        1. צוות התגובות שלכם, שבו הייתי חבר בעצמי ונגעלתי מהתפקיד ולכן עזבתי, מקבל דיווחים על כתבות שעליהן יש להגיב, אם הן על קבלה או לא. הצוות מגיב בצורות שונות ומשונות וזאת תוך כדי תדריכים מדוייקים כיצד להגיב, איך לא להגיב ועוד. וכן, כל מי שמגיב פה טוב לבני ברוך, הוא מטעם המקום, מה לעשות? למנהל המפעל ודוברו כבר יש מספיק עבדים שיעשו עבורם זאת. איש אינו כותב טוב על מקום שאינו מכיר ולכן שום אדם לא יכתוב "וואו אני לא מיר אותם אבל הם נהדרים". אתה דמגוג נוסף שלבו ונפשו שבויים במקום וכמו כלב מגן נאמן גם אם אדונו רשע, אתה מגן או במילים אחרות: אתה חבר כת. אלו שיוצאים כנגד המקום כמו שאמרת, הם כן צודקים ולא מקבלים הוראה מצוות תגובות או מאיזה מגלומן הזוי שמקבל משכורות מפעל. אלו שכותבים כנגד המקום (ויש עוד המון שרוצים לכתוב אבל מפחדים) רבים מהם נפגעו מהמקום, חבריהם ובני משפחותיהם נפגעו מהמקום. קבלה לעם בני ברוך זה מקום שבו מפעילים חרם ונידוי על אנשים, על ילדים קטנים. זה מקום של חנפנים, חבורות שונות של מחנפים ושל משטרת מחשבות מהסוג המפחיד ביותר שמצליח להסוות את ענייניו בדרכים רבות. אנו מכירים את חכמת ההפצה של הרב שלך שעלק אומר "אל תפיצו קבלה בשום אופן רק ערבות"… יש לו המון שיטות למשוך תעם. למשל, הרב הוא זה שהחליט יחד עם עוד כמה מנהלים בזמנו לפל את מסך הטלויזיה כך שיראה כאילו יש המון תלמידים מהמון מקומות (מה שבהמשך משך באמת). הרב שלך לפני כמה שנים הסביר שאם שואלים אז יש בבני ברוך "מיליון תלמידים" וזאת למה? כי כשאנשים ישמעו על מיליון תלמידים הם ירצו גם כי אם יש מיליון זה אומר דרשני. לא מעניין אותנו לשמוע על הרב שלכם, על העוול שאתם גורמים למושג הערבות ולקבלה הטהורה. תנועת ערבות היא שלוחה/ גרורה של בני ברוך והמטרה שלה (אולי פעיליה לא יודעים) היא שאנשים יגיעו לש מוע תרב ומשם הדרך להיות מתנדב במפעלו המושחת, קצרה

          אהבתי

  6. הי תומר,

    אני גם מאשלג (חוג אחר),

    הערה 1 – גם אם כלפי חוץ נראה שההתקוממות היא על צרכים גשמיים מידיים, אם נכנס פנימה נבין שפנימיות המאבק היא על אידאלים ערכים ומוסר.

    הערה 2 – בקבלה יש חוק: "מקום העשיה ומקום הקבלה אינם באים כאחד". דהיינו, אנו מאמינים שהלימוד האינטנסיבי של הקבלה, שהגרוי שאנו נותנים לעם בזה שאנחנו לומדים את החומר של בעל הסולם (הרב אשלג בלשונכם אך מעדיף האדמו"ר המקובל רבי יהודה הלוי לייב אשלג מחבר פרוש הסולם על הזוהר הקדוש), יניב תוצאה במקום אחר. לכן, אין סתירה שהיום העם מתקומם, לכאורה ללא קשר למקובלים. לפי אמונתנו, רק בהתגברות הלימוד של הקבלה, תתגבר האהבה בעולם.

    ואסיים בציטוט מדהים מהרב קוק, שכאילו נכתב אתמול, והוא כה רלבנטי כאן היום עכשיו וברוטשילד:

    "חיים וסואנים הם לשעתם החיים החברתיים, אבל מה חדל מה קטן ודל הוא חייהם, מה גדולה היא הרקניות הנשארת בלב אחרי כל ההתרגשות הרבה של המלחמות והמהומות, כשאין בהן תכלית נצחית כ"א חיים עוברים של קבוצות יחידים. גם הערך של התעורריות חברתיות כוללות, ביחוד כשבאות בשאון ובהתמעלות המלהבת את הלב ומקדרת את הדעה, לא יגדל הרבה מזה. אם אין תכלית עצמית נצחית אידיאלית, שתוכל להעלות את הכל לכלל הצורות היותר חשובות שיש כח בהגיון ורגש עליון לתן להם, אז כל התנועות אינן חשובות כלום ואינן יכולות להחזיק מעמד לאורך ימים" מתוך אורות התחיה.

    אהבתי

  7. תומר יקירי
    גם אני מתלמידי ב"ב (כמו שאתה מכנה) והאמת בכל הפעמים שקראתי אותך (בNRG) קיבלתי תחושה שאתה חם עלינו.
    ולא משנה מה נעשה, האג'נדה שלך היא נגדנו.
    אני לא אכנס ל'למה' ו'איך', ואני גם מכבד את כשרונך, כמו שכתב פה אחד מחבריי,
    אבל אני מבקש ממך לנסות להסתכל על הדברים קצת יותר מגבוה ולעומק. אולי זה יעזור לסלול דרך חדשה של הקשבה והדברות גם בינינו.

    ולענייננו. תנועת "קבלה לעם" מאז שנוסדה מדברת על חיבור וערבות הדדית, כמו כל תורת ישראל. מאז ומתמיד עשינו כל מאמץ לקדם את הנושא, בכל דרך, ולו בשביל שאדם אחד יוכל לקלוט את המסר, להפנים, ללכת איתו הלאה.
    כמו שאתה יודע העם שלנו קצת קשה עורף ועד שאין בעיה ברמה הלאומית, מעט מאוד מקשיבים למסרים של ערבות הדדית, חיבור, איחוד או אהבת הזולת. זה נשמע לאנשים מסר נחמד שלא תופס מים.
    לאחרונה, במסגרת מחאת האוהלים, נוצרה סוף סוף הזדמנות מדהימה, בה העם שלנו קשוב יותר לערכים של הדדיות וערבות. זו הזדמנות שטעות לפספס אותה, לא למען עצמנו, אלא למען העם כולו. תנועת הערבות רק באה לתת לזה יתר תוקף, כוח, מקום לשוחח ולדבר על זה. מי שרוצה יכול להתעמק יותר אל חוכמת הקבלה. לא חייב. מספיק שיהיה מודע לעניין שכולנו קשורים ותלויים זה בזה. ואי אפשר שאחד יחיה על חשבון השני, או שקבוצה אחת תנסה ליתר קבוצה אחרת. כולנו באותה סירה ואם אחד קודח חור- כולם טובעים. זה המסר וזה מה שחשוב לנו להעביר. בלי תנועת הערבות או איתה, בלי קבלה או עם. זה לא משנה. כי רק ככה העם הזה ואנושות בכלל תוכל להתקיים.

    באהבה

    אהבתי

    1. באהבה רבה, גם מצידי. אני לא חם עליכם ולא כלום. אני מנתח תופעות דתיות, ואתם תופעה דתית. ודבר אחרון: אתם זקוקים בדחיפות לניתוח להשתלת הומור. גם ככה אתם פרנואידים לחוצים (אגב, מאפיין קלאסי של קבוצות דתיות קטנות), אז לפחות שתהיו יכולים לצחוק על זה.

      אהבתי

      1. לגבי הדתיות, אני יכול להעיד על עצמי שכל קשר ביני לבין דת הוא מקרי בהחלט.
        לגבי הקבוצה – אם היא קטנה או לא, אז היא ממש לא קטנה.
        והומור- דווקא יש, אבל לא תמיד מתאים. אתה מוזמן לשמוע כמה בדיחות,
        אנחנו במאהל ברוטשילד ובכל הארץ.

        אהבתי

    2. האמת, גם אני מרגיש ככה. שתומר קצת נגד הארגון ולא משנה מה. ואני חושב שאני גם יודע למה זה: הבורא, דאג לכך שלכל רע בעולם, תהה קונטרה טובה, בבוא העת והצורך. כלומר, תומר, שכו כל דבר בעולם פועל מתוך פקודות של הבורא (אין עוד מלבדו), עושה בעם פעולה ש האל החליט עליה: לתת קונטרה לבני ברוך.

      ולענייננו: כל העולם מדבר על ערכים ו דברים טובים ולא רק בני ברוך, קבלה לעם ותורת ישראל. גם בודהיזם ואסלאם. נכון שמאז ומעולם הארגון שלכם מנסה לקדם את המסרים ולא ממש מצליח אבל לא מבין למה: הפצה, לא באה מתוך נתינת ספר או פתיחת מאהל, אלא מתוך כך שתתנו דוגמא לתיקון בעצמכם שילווה בהפצה שאו אז, היא תצליח. כנראה שמשהו לא מובן לכם בדבר פשוט זה. צודק בקשר לכך שעמנו קשה עורף, למזלנו. אם העם היה טפש ורך עורף, אז כבר כולם היו אצלכם ואצל רבים אחרים שלא כדאי להיות אצלם לדעתי. כתבת שהזדמנות המחאה שאתם מנצלים, היא "לא למענכם אלא בשביל העם". חבל… זו יהירות. הרי כמו שאתם יודעים מכתבי המקובלים, שאלו שעוסקים ברוחניות, קובעים את מהלכי העולם. אולי המצב הגרוע וכל הרצונות לקבל שקמו והתאחדו ללוע גדולה הם תוצר של אי עבודה רוחנית, או עבודה רוחנית מוטעית? אתה טוען שזה לא למען עצמכם? כלומר, אתה או אתם שם אלטרואיסטים ולא חבורת ליצים? לא נראה לי. נראה לי שזה למען עצמכם כי יש שם במרכזיכם מריבה גדולה וויכוחים ומאבקי שליטה על מי הביא כמה, מי שלוט על יותר אנשים, מי מנהל איזה בית קבלה לעם ומלכן קרוב יותר לראש המפעל… בטח שלמען עצמכם. תנועת הערבות, באה רק להסתיר את מה שהארגון מבקש כנראה להסתיר או שפשוט, זו תנועה שבאה לספר על הדברים מכיוון אחר אך תוך כדי להסתיר, את יוזמי העניין.

      מסכים עם דבריך: כולנו בסירה אחת, אחראים אחד לשני וצריכים להפנים שאם לא נשיג את הכוח הכללי (אלהים, בורא, טבע מה שבא לך), באמצעות חברה אנושית שתהיה אור לגויים, אז נקבל מרורים. הטבע התבוני יענישנו אם לא נשיג את האיזון שאליו הוא שואף ממילא, כחוק עוטף. עכשיו, לך ועשה בדק בית ופשפש בליבך, ברר ובדוק: איפה אנשי המקום שכבר לא שם? אנשים שפגעו בהם, שהתעמרו בהם ויש לא מעט כאלו, היכן הם? לך ובדוק האם יש לך בחירה חופשית ואתה יכול להיות בעל דעת עצמאית או יש לך בוס המנהל את המפעל? האם אתה יכול להפיץ ללא הצנזורה והאישור של דובר המפעל? אני יודע שלא תבדוק, אלא תגש ישר ותענה. תחשוב שעה איך לכתוב נכון כדי לסתור את אמרותי. בהצלחה. בעל הסולם אומר ש"ריחוק הדעות מקרב בין הבריות" הוא טוען שויכוח, מקרב למטרה ולעומת זאת כל מקור החורבנות בעולם הוא מ"קירוב הדעות". נכון ששמה למדו אותך אחרת? נכון שזה מפתיע במעט? שכך הוא כותב במאמר החירות? זה לא מוזר, פשוט לא הקשבת בשיעורים אלא הקשבת למשהו אחר. לא הקשבת לרב, הקשבת למשהו אחר. שבת שלום

      אהבתי

      1. שכחת לשאול אם אני עובד בכלל במפעל – אני לא. שכחת לשאול אם התגובות שלי כאן אושרו על-ידי מישהו (צנזור, מנהל) – הן לא. החוקר שי בן טל חיפש וראיין אנשים שעזבו את ב"ב וסיפר לי שלאף אחד (ממי שהוא איתר, כמובן) אין ממש מילה רעה על המקום וכולם עזבו ממגוון סיבות שלהם כמו שמירת מצוות או אובדן עניין. אני מזמין אתכם ליצור איתו קשר ולדווח לו אחרת – אני בטוח שהוא ישמח להכניס את המידע לדוקטורט שהוא עושה על ב"ב. לגבי מה שמעתי או קראתי – זה כבר באמת עניין פרטי לחלוטין שלא אגיב עליו. אני, אישית, כותב כאן מיוזמתי ואומר בכל מקום שזכותו של אדם לדעתו שלו, אז מזה אתה יכול אולי להסיק מה אני חושב בנושא (וזה כמובן לא מעיד כלום על מה לימדו בשיעור, נכון? אני יכול להיות יוצא הדופן היחיד שחמק משטיפת המוח, וככה ניתן לתרץ את התלמיד האחד והיחיד שחושב בזכות עצמו, ועדיין כל השאר יישארו רובוטים).
        אני חוזר ואומר – איני מסנגר על ב"ב, ואיני מוסמך או מעוניין לייצג אותם (הרי לא עברתי צזנזורה). אני רק רוצה להבהיר שתנועת הערבות לא נועדה לגיוס של כלום, אלא להפצת רעיון הערבות – שנראה לי שכולם כאן חושבים שהוא רעיון נכון. אז למה לאבד אותו בוויכוח על כשרותה של ב"ב? בסדר, ב"ב היא האופל. תפיצו אתם את רעיון הערבות בדרך שנראית לכם – מישהו אמר לכם לא? במקום שנבזבז זמן בוויכוחים בואו נתמקד בלעזור לעם שלנו שנמצא במשבר. האם לא ייתכן שאהבת אחים תעזור כאן?
        בקשו מתומר (בעל הבלוג) את הפרטים של שי בן טל (הם מכרים) ותבקשו ממנו להכניס לעבודת המחקר את כל האמת האיומה והנוראה על הארגון המרושע – זכותכם! יישר כוח!!
        רק, בבקשה, עיזרו לעם שלנו.
        (אגב, אנחנו מימנו את כל מה שקשור לתנועת הערבות מהכסף של עצמנו בלי לדרוש שום תמורה. זו עובדה – אין רווח חומרי, אין ניצול של אף אדם. האם אמרתי שאנחנו לא חושבים שהבורא יגמול לנו? טענתי שאנחנו אלטרואיסטים? אני, אישית, חת'כת אגואיסט מסריח שאין כדוגמתו. אבל לא דרשנו תמורה מהאנשים בשום צורה. אם חשבנו שעבור זה מגיע לנו גילוי הבורא, כלומר רצינו לקבל ממנו – זה עניין של הפנימיות של כל אחד ואחד מהחברים)

        אהבתי

        1. בוא נחסוך את עבודת השידוכים: אדון חוקר בן טל שלום.. האם אתה מכיר את המקרה של הבחור החמוד שהיה בבני ברוך הרבה שנים וזרקו אותו לאחר שגילו שהוא סכיזופרן קל? הטענה של הארגון הייתה אנו אמנם "לעם", אבל לא רוצים קשר עם כל העם. אתה מכיר את משה שרון שתרם המון למקום אבל כמו תמיד, ברגע שדובר המפעל מר אביהו סופר מרגיש איום על השליטה שלו במקום, נוצרים ויכוחים שסופם הרחקת החבר… כולם יודעים מי הוא משה שרון, על תרומתו למקום ועל אביהו שלא יכל לסבול זאת וסכסך אותו עם הרב וגרם לעזיבתו לבסוף. בוא נחשוב בוא נחשוב… אה… אתה מכיר איזה אחד שזרקו אותו מהמקום בגלל שגילו שהוא שותה בירות בערב עם חברים ללא אישור? הוא הוחזר אחרי שנתיים. לעומת זאת יש עוד איזה אחד שם מהמקום, שגם שתה בירות בלי רשות מהמקום אבל הוא הועף לשבוע כי הוא היה מקורב לרב. אגב, אולי אפרסם בקרוב גם מיילים שיש ברשותי של אנשים רבים שחלקם עדיין אפילו במקום, כיצד הם מכפישים על המקום ושונאים הכל שם אבל הילדים של הם קשורים להמון ילדי םאחרים ולכן הם לא עוזבים. מי שלא נמצא שם לא יודע כמה רכילות יש במקום, כמה גועל וסגנון של התייחסות דוחה אחד לשני. וכשזה לא מתייחסים אחד לשני באופן דוחה, זה זה ההפך, חנפני וצבוע. כל הזמן משפטי חנופה כמו "אני אמשיך את דברי החבר"… או "אני רוצה להרים לחיים על כך שחבר שלי היום הוריד מים בשירותים ולא השאיר קקי צף לאחרים". עלק אתה לא מסנגר..ץ אתה סנגור מעולה שכבר יודע להתחכם ולספר "עזבו אתכם מבנ יברוך רק הקשיבו לרעיון הערבות"… שטויות במיץ, הרי זה כמו לומר "עזבו אתכם מסטלין רק תראו איזה רעיון יפה הוא הקומונה והקומוניזם".
          חוץ מזה, אל תספר לי שהדברים שקרו שם במקום ובגינם המקום נתבע הם "עניינים פרטיים". כשנוח להם זה פרטי, וכשנוח לכם זה שייך לעם וזו הערבות. או ערבות או לא… אתה מבין מה זה אומר? קרא קצת בעל הסולם ודע את דעתו לגבי הנוהג במערכת ערבות אמיתית ובמסגרתה היחס לחוק ולמשפט. ברור שאני תומך בערבות, אבל שהרעיון יצא מהפה הנכון ולא מפה של בעלי אינטרסים וזה כן חשוב מי הוא העומד מאחורי הרעיון, לפעמים אף יותר מהרעיונות עצמם שכן, בכדי למסור רעיון, עליך לישמו בעצמך ולשמש דוגמא. בענתים מרוב שאתם "לא מסנגרים" על בני ברוך אתם רק מסנגרים עליה. במקום לעשות את מה שצריך, להעיף ממקומותיהם את המושחתים ולעשות סדר אתם נוהגים כמו כל גוף גדול ומניפולטיבי. אגב, קשה למצוא אנשים שמוכנים לדבר שררה בעד המקום ובוא ואספר לך גם למה: ככל שאדם לא יסכים עם התעמרות הארגון כלפיו, כך הארגון יתעלל בו יותר: יותר חרם, יותר נידוי, יותר פגיעה בילדים קטנים ומשפחה כדי להפעיל לחץ… לא כדאי לאדם שעזב את המקום לנסות ללכת נגדם ולדרוש את הצדק והדין. אדם כזה הרב אומר עליו בשיעורים שהוא הסטרא אחרא ושהוא יתגלגל מיליון פעם בגלל שהוא יצא כנגד המקום. קטעו את הויכוח והשם הרע שאתם מוסיפים למקום, עלו מעל דעתכם ותפסיקו לחשוב שכל מה שאתם שופכים פה, אינו בגדר הרצון לקבל. זה אמ אמא של הרצון לקבל שלא מסוגל לספוג האשמות גם כשהוא אשם. רצון לקבל שלא מסוגל לשמוע את האמת, כי הוא כולו שקר. גשו, תעשו מה שצריך שם בפנים ותראו לציבור שאצלכם מי שמושחת מורד מעמדתו ולא כמו בכנסת, שמושחת נדבק לכסאו כנגד דעת הציבור כולו.

          אהבתי

          1. וואו, שמע בתור אחד שלמד באחד מבתי קבלה לעם שבארץ אני חושב שגם אם יש התנהגות כזו במרכז ואני משער שהאמת היא איפשהו באמצע בין מה שאתה כותב לבין הגישה שאומרת שהכל נופת צופים, אני יודע שהמסר עצמו, בתמימותו ,של ערבות ואהבת הזולת עבר לבתי קבלה לעם החיצוניים, אלו שקמו בשנה שנתיים האחרונות, שם ישנה אווירה של משפחתיות ואמון והדדיות אמיתית די מדהימה בין אנשים שעד לפני שנה בכלל לא הכירו אחד את השני , וכמובן שלא חסרים וויכוחים ומחלוקות אבל יש עיקרון אחד ומוביל של ערבות ואהבה מעל הפערים שתמיד מאפשר להתעלות מעל הבעיות האלה ולהמשיך קדימה. הסיבה העיקרית לכך לדעתי היא שמדובר בחומר אנושי גם בעל נטיה אלטרואיסטית וגם מאוד מגוון מבחינת גילאים מעמדות חתכי אוכלוסייה שיוצר דינמיקה קבוצתית טובה
            לגבי המלחמה במושחתים, יש משהו בדבריך שמזכיר גם את דבריו של בעל הסולם שכתב בסוף מאמרו על הביקורת למרקסיזם, והוא כותב כך:
            "אכן אם שיטתי זו החדשה של "סוציאליזם מעשי" שהצעתי – תתקבל על התנועה, הינו נפטרים בפעם אחת ולתמיד, גם מן הטריז המעמדי שנתקע תוך הגב של האומה: כי כאמור למעלה, טכסיס החדש: מסתייע בהרבה מהדת, והוא אינו מכוון כלפי החוטאים המנצלים אלא כלפי החטאים שלהם בלבד – רק כלפי האגאיזם המגונה שבהם; שבעצם הרי אותה מלחמה תתנהג בחלקה גם כלפי פנים התנועה עצמה"

            אהבתי

    3. תגובות יפות ואני לא מבני ברוך אבל אני כן בעדם! 🙂
      ראיתי כמה שיעורי בוקר (מוקדם משהו) שלהם וזה פשוט מריח נקי
      ברור שבדרך מתגלים דברים כי ככה אנחנו כולנו מקולקלים מי שרוצה לשחק אותה שלא יכול לצאת ממנו איזה קילקול מדי פעם שישכח מזה.

      בכל אופן אני מאמינה להם שכוונותיהם טהורות

      חזק וברוך בני ברוך 🙂

      אהבתי

  8. תומר, אתה טיפה לא הוגן. בפוסט אחד אתה לועג לרבנים ה"אימפוטנטים" כהגדרתך שלא מצטרפים למחאה, ובפוסט הבא אתה לועג לקבלה לעם שכן הצטרפו למחאה, אבל לא מספיק מהר לטעמך.
    יש תחושה שכל מה שמישהו דתי יעשה לא יהיה טוב, ואתה כבר תמצא למה.
    ולעצם העניין – כמעט כל דתי שדיברתי איתו או רב שקראתי את דעתו על המחאה אמר בערך אותו הדבר – אני לא מוכן להפגין שמגיע לי, אני מוכן להפגין שמגיע לאחרים. אז הרב שרלו אמר את זה מבחוץ, והרב לייטמן אמר את זה – מסתבר – מבפנים.
    אני אישית הייתי נגד ההפגנות עד שראיתי את השלטים של החבר'ה האלה בYNET, ועכשיו אני בעד, כי ערבות הדדית נשמע לי סבבה.

    אהבתי

  9. תומר,
    אני פונה אליך בתור אדם אשר נראה כשואף לאובייקטיביות וחקירה כנה, בכמה וכמה מובנים.
    האם, לדעתך, באמת ייתכן שכל אדם ואדם שאומר בבלוג שלך משהו טוב על ב"ב הוא חלק מצוות תגובות, זאת בהתחשב בעובדה שיש אלפי (ויש אומרים עשרות-אלפי) תלמידים של ב"ב בארץ, שלא כולם בכלל חברים באיזושהי קבוצה? האם זה לא זלזול וסוג של סתימת פיות לטעון את הטענה הזאת כלפי כל מגיב ומגיב? התגובה בתחילת הבלוג היא דוגמא להתגלמות הזלזול, בעיני.
    כמו-כן, אתה חוקר ארגונים ותורות רוחניות שונות. האם באמת ניתן לצפות מתנועה כזאת להיות מושלמת בכל מובן ומובן? האם ניתן לצפות שלעולם אף אחד לא ייפגע? שכל חבר וחבר יהיה צדיק? האם אין בעובדה שאדם שואף לתיקון איזושהי עדות שהוא לא מושלם? האם ארגון שמפיץ בצורה רחבה כל-כך לא ימשוך מתישהו גם אנשים לא חיוביים? האם בשל כך יש לפסול אותו בצורה כה קטגורית?
    ולבסוף, האם זה מוגזם לחשוב שעשוי להיות שינוי? ראיתי כמה התבטאויות כאן שב"ב 'התקלקלו'. האם לא ייתכן שהם גם ייתקנו וישתפרו? או שהם אבודים לעולמי עולמים וזהו?
    התחושה שלי היא שאין כאן שיח אמיתי. האם תוכל לתת את דעתך על השאלות שהעליתי?
    תודה רבה.

    אהבתי

    1. שלום לשואל,
      ראשית, היה מאוד נחמד אם תזדהה. אתה שואל שאלות רציניות – למה באנונימיות? למה אתה לא מוכן להזדהות? זה כבר פוגם לדעתי ברושם שאתה יוצר.

      לגבי שאלותיך – האם ארגון יכול להיות מושלם? ודאי שלא. האם בכל ארגון ובכל תנועה ואפילו בכל אידיאולוגיה יש משהו לא חיובי? ודאי שכן. השאלה היא תמיד המידה. יכול להיות שמי שמתנגד לתנועת ב"ב כאן חושב שמבחינת המידה יש בה כמות מוגזמת של אנשים רעים, או אולי גם יותר רע מטוב. עוד שאלה היא האם הרוע או האנשים הרעים משולבים בארגון עצמו, כלומר בהיררכיה הפנימית של הארגון. האם הם המנהיגים? האם הם המחליטים? או האם חלק מהתקנות של הארגון, כלומר מהכללים הפנימיים, הם הגורמים את הרוע?

      אני בהחלט לא חושב שב"ב הם "רעים" או שמדובר בתנועה "רעה". אבל אני כן חושב שזו תנועה שיש בה סממנים כיתתיים, ושצריך להיזהר כשמתעסקים איתה. ללא ספק יש אנשים שיכולים לקבל ממנה דברים חיוביים, אבל יש אנשים שהיא תזיק להם. עוד צריך להבין שב"ב בטוחים שלהם האמת הבלעדית, וזה סימן רע מאוד. הם בטוחים שהם מייצגים את "הקבלה", כלומר רק הם יודעים מהי הקבלה באמת, וזו יומרה שלא רק שאין לה שום כיסוי (כלומר, זו פשוט שטות מוחלטת), אלא שהיא מפתחת גאווה ויוהרה.

      אני גם חושב שמבנה סמכותני, היררכי ובלתי דמוקרטי (כמו ב"ב כיום, וכמו החזון של הרב לייטמן לעולם כולו בעתיד) מזמין ניצול לרעה של כוח ואפילו מזמין מצב שבו אנשים כוחניים, גאוותנים ואגואיסטים יעלו לראשו. וזה לא מצב בריא כמובן.

      אבל בגדול אני אומר שוב שאני לא חושב שב"ב הם כולם רעים (ממש לא) או שמדובר בתנועה שלילית. וברור שאפשרות של תיקון יש תמיד, וברור שכל ארגון צריך תמיד להיות מודע לקלקוליו ולתקן, ואני מקווה שדווקא ב"ב, שיש להם באמת פוטנציאל להיות כוח חיובי ובונה ויצירתי, ילמדו לתקן את מה שפגום במבנה ובתורה שלהם.

      אהבתי

      1. אני מעדיף להשאר אנונימי מסיבות שמורות עמי. אם זה יוצר רושם שלילי (לא ברור לי למה – אחרי הכל 'דורינה' זה יותר מזהה, או 'פנס'?), אז זה מה יש.
        כמו שאמרתי, לא באתי לסנגר על ב"ב. אני לוקח את הערותיך (כמו גם את התקווה המשותפת ליצירה) ללב. אמנם, כפי שציינתי, איני יושב בפ"ת, אך אני חבר בהנהלת אחת הקבוצות (אחת הסיבות שאני לא רוצה להזדהות).
        לא ענית לשאלה הראשונה שלי – האם הטענה כי כל מי שמרגיש איזשהו סנטימנט חיובי כלפי ב"ב (גם כשהוא טוען שהוא לא חלק מאיתנו) הוא בהכרח מישהו שאמנו אותו לעשות כך היא טענה הוגנת, או סתימת פיות נטו? האם ההנחה כי אין ולו אדם אחד בעל חשיבה עצמאית בכל הארגון היא בכלל הגיונית?
        האנשים כאן לא מכירים אותי, נכון? בזמן שאני מכיר בחשיבות דעותיהם, מציע להם לפרסם את רגשותיהם בצורה שיישמעו (ההפניה לידידי בן טל, שאם יקרא הוא מיד ידע מי כתב את זה, כך שהלכה האנונימיות) ומנסה (כמיטב יכולתי) לכבד את דעותיהם השליליות (שכמובן שאיני מסכים עם רובן המכריע), הם נותנים לי יחס מעליב, משפיל ומתנשא. האם זה נראה לך נכון? אם יש להם רצון כה גדול להוכיח שהתנהגויות אלה מאפיינות את אנשי ב"ב, למה הם מתנהגים ככה בעצמם? למה מי שכותב על ריבוי דעות כחשוב לא מאפשר את הדעה שלי ושל אחרים?
        והבהרה, אותה אני מפנה אליך ואל כל קורא שאכן מתייחס למה שכותבים, ולא מגיב נטו מתוך הכעס שלו (שייתכן והוא מוצדק, לא לי לקבוע). אנשי ב"ב אינם אלטרואיסטים, ואינם טוענים לרגע להיות כאלה. אנחנו שואפים לתיקון – שואפים! איננו יותר טובים מאף אחד, וודאי שאיננו נפרדים מהעם או מורמים ממנו. כן – יש בנו תחושת שליחות, זה נכון. כך גם בעובדים סוציאלייים רבים, סטודנטים של הנוע"ל ומן הסתם גם במנהיגי המאבק הנוכחי. אנו בפירוש חלק מעם ישראל וחלק מהמאבק שלו. מה לעשות שבכתיבה ודיבור אתה חייב לדבר על דברים אחד כנגד השני? ברור שכשמדובר על פעילות שלנו אני חייב לדבר עלינו ועל העם בנפרד – ככה בנויה שפה. האם לרגע טענתי שאנו נפרדים ממנו? ההיפך הוא הנכון – אנו רואים זאת כגאווה גדולה להשתייך לעם הזה ולאומה הזו.
        ממתין לתשובה שלך על השאלה הנוספת.
        בתקווה לעתיד ורוד יותר לכולנו, וליתר הקשבה בין אנשים

        אהבתי

        1. "האם הטענה כי כל מי שמרגיש איזשהו סנטימנט חיובי כלפי ב"ב (גם כשהוא טוען שהוא לא חלק מאיתנו) הוא בהכרח מישהו שאמנו אותו לעשות כך היא טענה הוגנת, או סתימת פיות נטו?"

          סתימת פיות זה בטח לא, כי אף אחד לא אוסר על האוהדים של ב"ב לכתוב ככל העולה על רוחם. האם זה נכון שכל מי שחיובי כלפי ב"ב הוא מצוות התגובות שלהם? אין לי מושג. אני מתאר לעצמי שלא, אתה, למשל, נשמע לי לא מצוות התגובות.

          לגבי התנהגויות המגיבים – מה אתה רוצה ממני? יש להם כנראה בטן מלאה על ב"ב, והם רוצים לפרוק אותה. אני לא ביקשתי מהם לפרוק אותה כאן, אבל אין לי התנגדות שיעשו זאת. הדברים שלהם די מעניינים, למעשה.

          לבד מזה, אני משתתף בתקוותך לעתיד ורוד יותר.

          אהבתי

  10. הייתי ברוטשילד ביום חמישי בערב.
    יש שם הרבה ארגונים עם אג'נדה שמנסים להרחיב את השורות, שמנסים לקבל תמיכה ציבורית, ואולי גם 'להיות קרובים לצלחת של השינוי'.

    שני ארגונים (לפחות) ראיתי שמסתתרים, שפועלים תחת מסווה –
    האחת הסנטולוגיה – תחת המסווה של "העמותה לשגשוג ובטחון במזרח התיכון", או שם דומה.
    והשניה, היא ערבות – של בני ברוך.

    הסנטולוגים, כת מסתירים כוונותיהם כבר שנים, ודרכיהם הנלוזות (לטעמי ולכאורה- וזה אני אומר ברצינות שמא אסתבך איתם משפטית) להביא אנשים נוספים אל הארגון ידועות זה מכבר.
    בעבורי, הסוואה, תכמון, רצון להשתלט – הם אבי אבות הלא מודעות ו'הלא להיות במקום רוחני'.

    אז אם בני ברוך מתחילים לפעול באותה הדרך, מה זה אומר עליהם ?
    (לשקר ולהכחיש למען 'המטרה הנעלה' – זו דרך מסוכנת, שנותנת דיסוננס קוגניטיבי להרבה נוראות שנעשו בעולם על ידי תנועות וכתות שרצו בקידום הטוב. אל נא תבחרו בדרך הזו….).

    וזה שבשביל בני ברוך המחאה הזו היא נפלאה כי היא בכיוון הרוחני של הרב אשלג, זה יופי. אבל האם הרב אשלג הסתיר פעם את זהותו במסווה? נהפוך הוא.

    ועוד דבר לגלעד שדמון – רבי עקיבא היה ופעל אחרי חורבן בית המקדש, לא בזמן שבית המקדש היה קיים (זה בעקבות דברים ששמעתי אותו אומר שם, באוהל של תנועת ערבות, היא תנועת בני ברוך)…

    אהבתי

    1. קודם כל תודה על התיקון לגבי רבי עקיבא. אני אהיה הראשון להודות שאנחנו לא חזקים במחשבת ישראל והיסטוריה.
      לכל מי ששואל אנחנו בפירוש אומרים מי אנחנו, מה גם שלוקח בדיוק חמש דקות לברר (חפש שם של מרצה בגוגל, או תבדוק למי שייך אתר הערבות – תינוק יכול לגלות). להלן ציטוט מאתר תנועת הערבות:
      "תנועת הערבות היא תנועה חברתית, א-פוליטית… היא הוקמה על ידי ארגון "קבלה לעם" העולמי…" .
      ולבסוף – אני לא יודע מה ארגונים אחרים עושים או לא. תנועת הערבות אינה מנסה לצרף אנשים, לא אליה ולא לב"ב. בטח ובטח שלא ביקשנו תרומה מאף אחד. אנחנו מעבירים רעיון ומידע, ותו לא. אתה מוזמן, כפי שכבר כתבתי למעלה, לשמוע מה אמר המורה שלנו בשיעור מתאריך 12.8, חלק ב' בסביבות הדקה ה-90.
      אולי ההחלטה לפעול בצורה כזאת הייתה טעות, מי יודע? אבל בוודאות אין מאחוריה שום רצון לגייס אף אחד או להמיר מישהו. בכל מקרה, אני אדאג להעביר את התרשמותך הלאה.

      אהבתי

      1. הם לא חזקים במחשבת ישראל והיסטוריה… הם חזקים ברוחניות! בכוונות ומחשבות! הם (!), חזקים בפנימיות. אבל אל דאגה, הוא יעביר את התרשמותך הלאה כי זה "חשוב לו" מאוד… אגב, הם באמת לא מנסים לצרף אנשים ואפילו יתנגדו אם מישהו ירצה לבוא בעקבות מאהל הערבות ללמוד בבני ברוך. הם יגידו לו "לא, אל תבוא ללמוד קבלה לך לתנועת הערבות…". די לרדת על קבלה לעם, כולם שם נופת צופים בעלי מטרות אלטרוסאיטיות ובכלל, את הכל הם עושים בשביל העם. ממש ככה! תארו לעצמכם, כזה עם נודניק.. שדמון וארגונו רוצים לספר לו על ערבות ושלום ואהבה וחדווה וכל הזמן העם רוטן ואומר שאותם אלו שמספרים לו על הרעיונות האלו, הם פויה. אין מה להגיד, הם גיבורי על, כמה הם סופגים ועוד ממשיכים. תודה רבה לכם ממש עבודת קודש… (למי שלא הבין, זה בציניות). וגם, על לא דבר על התיקון בעניין רבי עקיבא, למרות שלא אני כתבתי אותו, אבל אי אפשר לדעת, כמה דברים עוד נאמרים מפי מרציהם שאין להם אחיזה בקרקע מלבד הריסת הקבלה ועשיית מניפוציה על יופיה הפנימי, לשם קידוש מטרתם האגואיסטי. אופס, סליחה התבלבלתי, האלטרואיסטית.

        😉

        אהבתי

        1. חברים התמונה ברורה. להלן איסוף של הטיעונים המרכזיים העולים מתוך הדיונים:
          א. ב"ב מנסים לגייס אתכם לארגון שלהם ולכן הם אגואיסטים ומסוכנים
          ב. ב"ב בשום אופן לא מנסים לגייס אתכם – ולכן הם אגואיסטים ומסוכנים
          ג. לב"ב לא אכפת מאף אחד
          ד. אם ב"ב, או מישהו מטעמם, טוענים שאכפת להם זהו שקר גס. יש לכך הוכחה – מישהו אמר את זה.
          ה. אם מישהו מב"ב אינו מודה באמת על ארגונו – הוא שקרן. אם הוא מודה באיזושהי טעות – הוא מניפולטור.
          ו. את ב"ב מעניינות רק המטרות שלהם. מטרות אלה אינן ברורות או ידועות לנו, אך הן וודאי מרושעות.
          ז. ב"ב מפיצים במאהלים גירסה מעוותת ואיומה של קבלה. העובדה שהם אינם מפיצים קבלה במאהלים היא היא ההוכחה לכך.
          ח. לב"ב אין עניין מלבד להפיץ את תורתם המרושעת. אם הם אינם מפיצים אותה זה כיוןן שהם מתנשאים.
          ט. ב"ב אינם מתעניינים בעם או במחאה שלו. אם ב"ב כן מתעניינים – שוב, זו הוכחה כמה הם מתנשאים
          י. אנו פוטרים את כל המתנגדים לב"ב מהצורך להשמע הגיוניים או להציג איזושהי ראיה לטענותיהם. כמו-כן, טיעוניו של מתנגד אחד יכולים לסתור לחלוטין את טיעוניו של מתנגד אחר ועדיין שניהם צודקים. חברים – אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם.
          יא. כל ראיה לטובת ב"ב היא שקר, בדיה או מניפולציה מתוכחמת במיוחד. אם אי אפשר להראות את המניפולציה או את הרשע – זוהי הוכחה עד כמה המניפולציה מתוכחמת.
          יב. כל מי שמציג ראיה, עדות או דעה שמשתמעת בצורה כלשהי כאוהדת את ב"ב הוא בהכרח אדם שנשלח לעשות כך מטעמם. אם הוא טוען להיפך – זוהי ההוכחה שהוא אכן כזה. שימו לב – אין בישראל כולה ולו אדם אחד בעל דעה חיובית כנה על ב"ב.
          יג. אם, ח"ו, יימצא אדם בעל דעה חיובית על ב"ב אזי הוא עבר שטיפת מוח, הינו בור או טיפש, או פשוט קורבן תמים. אנו חוזרים ומבהירים – קיומו של אדם אשר אוהד את ב"ב ואינו עונה על הנ"ל הוא פשוט לא בגדר האפשר; הדבר נוגד את חוקי הטבע ו/או את ההשגחה העליונה.
          יד. כל אדם אשר מדבר סרה על ב"ב הוא אדם מוסרי, מצפוני וייתכן ואף נשלח לעשות כך על-ידי הבורא. לעולם לא ייתכן שאדם המתנגד לב"ב טועה. לעולם לא ייתכן שאדם המתנגד לב"ב יישלח במכוון על-ידי ארגון כלשהו. רק ב"ב פועלים מתוך אינטרסים אגואיסטיים, המתנגדים להם מונעים מתוך רצון להציל את כולם מאימת ב"ב.

          אהבתי

          1. והנה העובדות:

            1- לא על הפלייר שהם מחלקים שם ולא בחוברת כתוב שתנועת הערבות שייכת לבני ברוך קלה לעם.
            2 – בשיחה עם אחד מאנשי המאהל הוא אומר לי כן, רוצים להסתיר שזה בני ברוך כי תנועת הערבות ובני ברוך קקדילה לעם זה כמו בני דוד והתנועה היא לא בני ברוך ממש, אלא תנועת הערבות (הבחור תמים)
            3 – המרצים במאהל הם מתוך בני ברוך, אותם מנהלים שמואשמים בשחיתויות כבדות
            4 – אלו ששומרים בלילה על המאהל הם בני ברוך גם כן, חברי הקבוצה הפנימית שיש לה תקנון עם חוקים הזוים, תשלומי מעשר למפעל, תשלום על תחזוקת הבניין, משמרות של תורנות ערב, הדחת כלים, תורנות מטבח…. נו… כמו בקומונות
            5 – כל עוד תנועת הערבות תשייך לבני ברוך, היא בני ברוך ומה לעשות, ככה זה כשטובלים בבריכת חרא, הוא נדבק, אז על מה הטענות? אתם קבלה לעם, בני ברוך, "רוחניים" במובן הרע של המילה שמשקרים ועושים הונאה לעם ולא מספרים באמת מה קורה שם בשורותיכם….
            6 – אותם כותבים מניפולטיבים לטובת בני ברוך קבלה לעם ועוד שמות לא מצליחים להגיד לעצמם "ווייי אולי באמת יש בדרי האנשים פה משהו? אולי בשביל להעביר מסר של ערבות צריך להיות קצת יותר מאשר בלוגר של בני ברוך.." אבל לא, ראו את חוסר ההבנה שלהם כמה העם קלט את השקר שלהם כמו זה שכותב מעלי…
            7 – עתה, למי שלא יודע, בבנ יברוך /קבלה לעם /תנועת הערבות /ערוץ 66 /מתחברים לטובת או איזה שם שהם יבחרו מתוך עשרות שמותיהם ותחפושותיהם,יש ישיבות מיוחדות בימי שישי שבת ובהם חושבים יחד איך לעבוד על העם ולמכור לו את הארגון בלי שהוא ירגיש… יש ממש ישיבות שאנשים מציעים דברים כמו למשל "בואו נקים תנועה חדשה בשם ערבות וזה יבוא טוב לאנשים לא נספר להם שזה ב"ב וקבלה לעם אלא רק ערבות"… למשל

            אהבתי

            1. אנשים !!!!!!!!!!!
              אתם פשוט – אבל פשוט מנותקים מה שקורא. חשבתם פעם להזיז את האצבעות ולחפס בגוגל למשל ??? (בדיוק איך שנפלתי על דיון הזה)
              עוד כשפעם ראשונה ראיתי את השלטים של הערבות בהפגנה בתל-אביב – לא שאלתי אף אחד. לא כתבתי מה אני חושב – פשוט נכנסתי לאתר התנוע (שהיה כתוב על השלטים !) ושם ב "מי אנחנו" כתוב ממש במשפט הראשון :

              "תנועת הערבות היא תנועה חברתית, א-פוליטית, ששמה לה למטרה להעלות את חשיבות ערך הערבות ההדדית בקרב עם ישראל ובאנושות כולה. היא הוקמה על ידי ארגון ****"קבלה לעם" **** העולמי, כדי להביא להכרה בקיומו של משבר עולמי המקיף את כל תחומי החיים, ולהציע דרכים מדעיות לפתרונו."
              http://www.arvut.org/about_us

              אז כתוב בפרוש לפחות מהיום של ההפגנה שזה קבלה לעם ויש לינק לאתר הקבלה!
              כמו כן הרב שלהם כתב בבלוג הפומבי שלו שהם מקימים את התנוע.

              אז איך זה שיש פה כל כך הרבה אנשים (או שזה אותו אדם?) שמשחקים אותה כאילו מישהו מסתיר משהוא ? אתם אוהבים סרטים על מזימות ? אולי קודם תכנסו לאתר שלהם ותרוא מה הם אומרים ? אז אולי הביקורת שלכם תהיה יותר עניינית ?

              כי לי אישית זה נראה כל כך ברור…. שאדם שעושה את עצמו "לא ידעתי" ומאשים כאילו הסתירו ממנו בכוונה – זה אדם שיש בו שנאה והוא פועל בבירור ובכוונה לעשיית שם רע.

              לגבי אלה ש"חיוביים" פה – נגיד והם באמת "שתולים". למה זה רע ? הרי לא סוד שהרבה חברות פרטיות עושה לך את אותו הדבר בביקורות על מוצרים ושרותים שאתה צורך? למה אירגון לא יכל לעשות הסברה ? למה צריך לשתוק ולא לענות לאלה ששופכם זבל עליו ? אולי כי אתה זה שרוצה לשתיק אותם ? למה ? אם אתה צודק אז תנהל דו שיח פומבי אם אותו ה "שתול" (שחלק מהאנשים פה כותבים במפורש שהם משתיכים לאירגון – או שגם זה לא ראיתה ?) אז תנהל איתם דו שיח ותבסס את העמדה שלך. מה הבעיה ? וזה לא רק אתה אלא כל מי שיודע שאני מתכוון אליו.

              בקיצור… נכנסתי לקרוא וראיתי שכולם מבולבלים פה. אני בעצמי נזהר מכל מיני כתות ו "תנועות" למינהם אבל חינכו אותי להיות בוגר ועצמאי ולבדוק בעצמי במה מדובר. אז כן לא ברור לי כל כך מה הקשר של קבלה וערבות ותנועה חברתית והפגנות וכו' אבל אותי זה דווקה מסקרן ואני קראתי את החומר שיש להם באתר. קראתי את הדעה של הרב שלהם על המשבר בבלוג שלו וקצת באתר הקבלה שלהם. עדיין לא ברור לגמרי אבל אכן יש קשר בין הדברים. אז אני מעדיף לא להתפלפל אלה לקרוא בעצמי מה שיש לאנשים האלא להגיד. לא הכפת לי מה הם עושים שם בפנים…. הכפת לי מה הם רוצים לעשות לי ? בינתיים לא ראיתי שום דבר רע. אז אני הולך לעקוב אחרי הפעילות שלהם ***בעצמי*** ואולי גם לדבר אם כמה מהם בהזדמנות. הכל כלכך חרא במדינה הזאת שעד כמה עוד זה יכל להיות גרוע מהכנסת שלנו ? 🙂

              אהבתי

    2. נכון, גם אני שמעתי את שדמון אומר זאת שם ופעם גם התחלנו קורס אצלו אבל זה היה ממש בלתי נסבל, ניו אייג'י וצבוע אז החליפו לנו מנחה שדיבר על קבלה כמו שצריך ובלי שנחוש כאילו מישהו מנסה למכור לנו משהו תוך כדי הטענה שהוא לא… חוץ מזה באמת שאני לא מבין, למה אנשי תנועת הערבות מסכימים שאותם מרצים ומנהלים יעשו את העבודה שם ברוטשילד, אם הם טוענים שתנועת ערבות היא אינה תלוית בני ברוך? למיטב הבנתי אלו אותם מנהלים ומרצים שעל פי מה שמספרים כאן וגם שמעתי מאחרים שהם לא משהו שכדאי להיות בקרבתם

      אהבתי

      1. "שעל פי מה שמספרים כאן וגם שמעתי מאחרים שהם לא משהו שכדאי להיות בקרבתם"

        אולי במקום לשמוע מה מספרים תלך בעצמך ותדבר איתם ברוטשילד למשל, ותראה אם הם נושכים אותך ?

        הרי אם אתה "שומע" ומאמין אז בדיוק אכשיו אתה מקבל שטיפת מוח מכת מסוכנת ! ואתה מאמין !!! ולא רק שאתה מאמין אתה גם מפיץ את הדברים ! אולי אתה מסיונר ???
        בקיצור, חלס אם האמונות והשמועות, לכו דברו אם האנשים, תקרוא כמה ספרים, תראו סדרה של שיעורים ואז יהיה לכם סיכוי לכתוב ביקורת יותר עניינית ואנטליגנטית ולא סתם רכילות זולה שכל כך רחוקה מהמציאות שזה מביא חיוך.

        אהבתי

    1. כן הם אותנטיים. גם אסד. יאללה חאלס אנשי בני ברוך, צוות התגובות שלהם וכל נאמני השחיתות, לכו תעשו חשבון נפש עמוק לפני שאתם מעזים לשלוח שוב למאהל אנשים ומרצים שהציגו עצמם בשמות רמי יניב וגלעד שדמון, שמדברים על ערבות ועל "ואהבת לרעך" ובפועל, חזיר יבלות, יותר נאמן ובעל ערבות מאשר האנשים האלו שבתוך מרכזיהם פוגעים בכולם ועושים הכל כדי לשלוט על אנשי המקום ובהמשך הם מקווים, על העם.

      אהבתי

      1. שלום לכולם,

        אני לומד עם התנועה כבר זמן מה אבל באופן פרטי, כלומר באינטרנט, ואין לי עניין לסנגר על אף אחד בייחוד כשאיני מכיר את המנגנון מבפנים. אמנם הופתעתי מאוד מכל העניינים שלכאורה מתנהלים במקום אבל העניין הוא שקיבלתי מהם את עיקרי הדברים של בעל הסולם ומכאן והלאה זוהי אחריותי לשמש כצינור פתוח וזורם של אהבה והשפעה לזולת במידת ההשגה שלי! ולא שלהם.. אין לי מושג באמת מה קורה שם במפעל הזה ואם הדברים הם אכן כמו שנאמרו אז אני מקווה שהאנשים השפויים שבטוח נמצאים שם עדיין ירימו את הכפפה וידאגו לשנות את השיטה, כי "אין כפייה ברוחניות" אם אני אצטט את הרב לייטמן ובטח שלא היררכיה או דירקטוריון רוחני, דבר הזוי כשלעצמו. אבל אני יושב וקורא, בעניין, אני חייב לציין, את התגובות כאן על בני ברוך ואני חייב לציין שרובכם המכריע מפספסים את העיקר. כמו חבורת ילדים שלא מצליחים להתעלות למטרה העיקרית או אולי לא ממש רוצים. כל התגובות בבלוג הזה הם אשכרה עגל הזהב של המאה ה-21. (אנשים שיחפשו כל דרך אפשרית לברוח מהאמת ועיקרה). בחייאת, אתם נשמעים כמו אנשים משכילים ומלומדים (ואולי כאן הבעיה), אז תפסיקו לחפש את מי לתלות, ותפסיקו לחשוב על איזה תגובה מתוחכמת אני יכול לדפוק עכשיו ותתחילו לאהוב!!!!!!!!! לדאוג!!!!!!! לחשוב על מישהו אחר בצורה כנה ואמיתית!!! לכוון את המחשבה שלכם החוצה!! כי זאת המטרה ולא ההכפשה והטפיחה העצמית על הכתף, זאת לא המטרה. תתעוררו חברים! גם שנאה וירטואלית זו שנאה והיא לא תיקח לשום מקום חיובי בטוח.
        בתקווה לאהבה והשפעה באמת והקשבה כנה לאחר

        אהבתי

  11. בהפגנה הגדולה החבר'ה האלו יצאו למבצע צבאי לכבוש את אור הזרקורים במחאה. במקרה הגעתי לבמה לפני כל נחיל האנשים. בדרכי נתקלתי בקבוצה גדולה, מנוהלת על ידי מפקד עם מגהפון, צועדת לבמה הרבה לפני שהמארגנים התחילו את הצעדה ממרמורק. הם נשאו שלטים גדולים ונוצצים, והתפרסו ליד הבמה, מסתירים לקהל שהגיע אחריהםבהפגנה הגדולה החבר'ה האלו יצאו למבצע צבאי לכבוש את אור הזרקורים במחאה. במקרה הגעתי לבמה לפני כל נחיל האנשים. בדרכי נתקלתי בקבוצה גדולה, מנוהלת על ידי מפקד עם מגהפון, צועדת לבמה הרבה לפני שהמארגנים התחילו את הצעדה ממרמורק. הם נשאו שלטים גדולים ונוצצים, והתפרסו ליד הבמה, מסתירים לקהל שהגיע אחריהם.

    התחלתי להתעניין מי הם. הם סירבו להגיד. רק מאוחר יותר, סיפר לי אחד מהזוטרים שהם מ"קבלה לעם"

    כל העת המשיכו לזרום עוד ועוד מהם ולדחוף את דרכם אל הבמה. ביקשתי מהמפקד להנמיך את השלטים שהסתירו לגמרי את הבמה והתנוססו מול המצלמות כאילו הם חזות המחאה, כדי שכל האלפים שמאחור יוכלו לראות. הוא ענה לי "מה, באת לראות קונצרט?" בקשות דומות של אנשים אחרים נענו בשימת קצוץ דומה.

    בלתי ניתן היה לראות את הבמה אפילו ממרחק חמישים מטרים בגללם. המצלמות התקשו לצלם את הקהל כי השלטים שלהם נדחפו מולן. בשלב כלשהו התחלתי בקריאות קצובות להורדת השלטים. להפתעתי הקהל הצטרף בהמוניו. והם, המשיכו לשים זין. ביקשו מהבמה שינמיכו את השלטים, וגם על זה הם צפצפו.
    ערבות ואהבה אאוט, כסף ושליטה אין.

    מאוחר יותר נעשה צפוף מאוד ברחוב קפלן. אנשים לא הצליחו לזוז. חוץ מקבוצה של כמה עשרות מאנשיהם שאחזו יד ביד בשרשרת ועשו את דרכם דרך ההמון ותוך דריסתו לתגבר את אנשיהם ליד הבמה. הכל מאורגן ומתוקתק.

    כששאלתי כמה מהם מה מהות התנועה שלהם קיבלתי דקלומי סיסמאות דלוחות וחסרות משמעות. כשחפרתי יותר עמוק קיבלתי תשובות "לא צריך להיות נגד הטייקונים", ו"הקרן החדשה מאחורי כל זה".

    בהפגנה במודיעין בשבוע שעבר הסתובבו שוב עשרות מהם בעיניים מזוגגות וחיוכים מזוייפים, מחלקים את חומר התעמולה שלהם. הפעם הם למדו. הם לא הסתירו יותר את הסוד שנתגלה – שהם חברי כת בני ברוך, ואמרו גם שהם לא בחזית המחאה כי הם לא מזדהים עם כל המסרים.

    האלימות שהם גילו בהפגנה הגדולה, המניפולציות וההסתרה והארגון הצבאי המדוקדק צריכים להרים הרבה דגלים אדומים.

    אני ממליץ לכולם להכנס לדף הפייסבוק שלהם כאן, ואף להגיב: http://www.facebook.com/arvutorg

    אהבתי

    1. כחבר בב"ב אני מסכים לחלוטין – אם מישהו נפגע מהצורה בה פעלנו בהפגנה הגדולה הוא אכן צריך להגיב על כך בדף שלנו. רצינו להוציא מסר, ובהחלט ייתכן שעשינו זאת בצורה לא נכונה. אני, כאדם פרטי שהפגין יחד עם תנועת הערבות, מתנצל אם אתה או מישהו אחר נפגע. אולי תשמח לדעת שבבני-ברוך התקבלה החלטה שלא להפגין שוב בצורה כזאת בדיוק כדי להימנע מכל הדברים שתיארת. אין לנו שום רצון להיאבק באף אחד. (אגב, אני לא יודע למה אמרו לך שאנחנו לא מפגינים בגלל אי-הזדהות עם מסרים. זו טעות. אני יושב בהנהלה של אחת הקבוצות שלנו ויכול לומר בצורה מפורשת שהסיבה היחידה שאיננו מפגינים היא כדי לא לפגוע באיש ולא להעיב על המסר של אחרים, שמאבקם לגיטימי לגמרי). כמו-כן אני רוצה לומר שגם בהפגנה הגדולה הורינו לאנשים שאם מישהו שואל הם בפירוש אומרים שהם באים מקבלה לעם ולא מסתירים את זה. אני מתנצל בשם אלה שלא ענו לפי הנחייה זו, ואברר מדוע כך היה. ברור שזה יוצר רושם שלילי; ככל הנראה אנו, המנהלים, לא הנחינו את האנשים בצורה ברורה מספיק.
      לגבי האמירה שלך "ערבות ואהבה אאוט, כסף ושליטה אין" – האם תוכל להסביר לי את כוונתך במשפט הזה?
      המצחיק לגבי הקרן החדשה הוא שלפחות עשרה אנשים שאלו אותי, אישית, אם הקרן החדשה מממנת אותנו.
      אנחנו בני-אדם ואנחנו טועים. אני רק מבקש לא לבלבל בין הטעויות שלנו לבין המסר שאנחנו מנסים להעביר (שלא המצאנו אותו, כמובן). ערבות היא הדבר החשוב, ולא תנועת הערבות.
      תודה וסליחה.

      אהבתי

      1. אנונימי, תודה שהגבת וסליחה על טעויות ההגהה בהודעתי שנבעו מהשעה המאוחרת.

        אני שמח שלמדתם שחציתם את הגבול בגלל התגובה שעוררתם. אני בטוח שלא יסורי מצפון או מוסר כליות הטריד אתכם, אלא הנזק היח"צני.

        מדבריך מצטייר, כצפוי, ארגון הייררכי, עם משמעת והוראות ברורות לצבא החיילים (שכידוע גם משלמים עשירית לפחות מהכנסותיהם, כמצויין באתר שלכם, לחשבונות הבנק שבשליטת לייטמן וחבורתו). אין לי ספק שזה ארגון מסוכן. ראשית לחסידיו השוטים והמתרבים, ושנית, כמו שראינו בנסיון הלא מוצלח הנוכחי, בשאיפה לחלחל לתוך הציביוריות הישראלית ולהשיג עוד ועוד שליטה (וכסף) בדרכים נכלוליות ותוך שימוש ציני בצמא לרוחניות, מוזייפת, שטחית, צינית ומניפולטיבית ככל שתהיה, בעולם הניו אייג'י של היום.

        אהבתי

        1. ראובן,
          נראה לי שטעיתי. בטיעונך הקודם העלית דברים ענייניים לחלוטין שהשתדלתי להתייחס אליהם.
          האם אפשר לקבוע כיצד אתה קובע שרק הנזק היחצ"ני מטריד אותנו? האם אתה יושב בישיבות ההנהלה שלנו? האם אתה מאזין לשיעורים שלנו? אתה מצביע על דברים שאני מסכים איתך שהם לגיטימיים ומבטיח לך כי אפעל בנושא – למה אתה מניח אוטומטית מהם המניעים שלנו?
          היות ולא נעשה שום ניסיון לגייס אנשים, לאסוף תרומות או כל דבר דומה לזה (אני מתייחס כרגע רק להפגנה ולפעילות במאהלים)- איפה הניסיון להשיג כסף? אם לא הפצנו את תורת הקבלה – איפה הניצול של צמא לרוחניות? אם הבהרתי שאנשינו היו אמורים לזהות את עצמם כפעילים בקבלה לעם (וטעות שלא עשו כך) – איפה הנכלוליות?
          איפה, אגב, אתה רואה ארגון הייררכי של חיילים? בכך שאמרתי שהעברנו הוראה אחת לאנשינו? בזה שיש לנו הנהלת קבוצה? אתה אולי רואה הייררכיה – אבל היא לא עולה מדבריי, אלא מהנחה מראש שלך. אין כאן הכוונה להאשים או לא להסכים – אם כך אתה רואה את הדברים, אין לי וויכוח עמך. אני פשוט לא מסכים שהסקת כך מדבריי.
          אין לי בכלל ויכוח עם הדעות שלך – אני פשוט לא מבין על מה הן מבוססות, ודאי שלא בהקשר לפעילותה של תנועת הערבות אשר אינה עושה דבר מהדברים שציינת.
          לגבי התרומות שאתה מציין, אני מהסס להגיב שכן יש לי תחושה שכל מה שאומר ישמש נגדי, ללא קשר לדברים שאגיד בפועל. אם תרצה לפתוח את הנושא, ולהקשיב באמת, אשמח להסביר גם נושא זה.
          אני גם רוצה להבהיר את תחושתי האישית, כאדם. ראיתי את הדברים שכתבת, הבנתי שהם כנים והגבתי כדי להסביר ולהתנצל. עכשיו, אישית לחלוטין, אני מרגיש טיפש ומרומה, שכן דבריך הפכו בעיניי להשתלחות פרועה, חסרת רסן ובסיס. אפשר להבין את הזלזול המוחלט שאתה מפגין כלפיי? האם זה היחס שאני נתתי לך? (אני חסיד שוטה? נוכל ציני ומרושע? האם נפגשנו? האם אתה בכלל יודע מי ומה אני? האם באמת התייחסת לדברים שכתבתי – אחרי הכל, אני עושה זאת מרצוני, על חשבון זמני האישי.)
          האם לא עדיף שיח כנה? הקשבה הדדית? האם לא כך אני אלמד ממך ואתה ממני?
          לבסוף אני רק חוזר על מה שכבר אמרתי – עזוב את תנועת הערבות. תבדוק רק את המסר – ערבות הדדית, משפחה ישראלית אחת גדולה, אחדות העם.
          שיהיה לך המשך יום טוב,
          האנונימי

          אהבתי

  12. האם יתכן שה"המשמתמש האנונימי", דורינה ואחרים שתוקפים בכל כוחם את כל מה שקשור לדעתם לבני ברוך, הוא בחור בשם רונן דבח (שפתח עד היום עשרות פרופילים בשמות בדויים בפייסבוק), לאחר שהורחק מהארגון עקב מעשים והתנהגות בעייתיים, וכיום הארגון מתנהל מולו בבית משפט?

    יכול להיות?

    אהבתי

    1. יופי! סוף סוף הגיע הזמן לחשוף את אלו שמתקיפים את המקום, שידעו, שכל מי שמזיק לקבלה לעם בני ברוך הרב אומר שסופם גהינום כמו כל בהמות עם ישראל שלא מבינות שאנחנו נותנים להם את הדבר הכי טוב בעולם וזו התודה שלהם.

      אהבתי

    2. אי אפשר לדעת מי זה כותב, יש המון אנשים שהיו במקום ואכלו חרא, הסתכסכו עם הנהלת המקום, עם מנהל המפעל או הדובר ששולט שם בכל…. זה גם יכול להיות ההוא, הבחור החמוד ההוא שנזרק מהמקום ותלו תמונות שלו בכל מקום והכפישו אותו, או ההיא שהטרידו אותה והייתה שמועה שהיא קבלה איום לא להתלונן על ההטרדה כי זה עלול לחשוף מה שקורה שם במקום, באמת אי אפשר לדעת. למשל שמעתי שיש שם איזה צלם אחד שעובד במקום ובגלל שהוא לא מקודם ולא רוצים שהוא יעשה קליפים אז הוא מנסה לסכסך בין אנשים בזמן שהוא עדיין עובד שם – באמת רקבון אם חושבים על זה. יאלה שיהיה טוב, נעקוב אחרי המשפט שאמרת, למרות שלפי מה שהבנתי, בני ברוך קבלה לעם הם אלו שנתבעים לא ככה?

      אהבתי

  13. כולנו יחד , באותה סירה זה אני ואתה בטוב וברע הגיב:

    שלום , רק שתדעו אני נערה(בת 16) , שלומדת כ7 שנים את תורת הקבלה, הייתי בכנסים רבים , שיעורים , ולא בגלל שהכריחו אותי ללמוד אתזה , תנסו להבין את הפואנטה של הקבלה , עם נמשיך לשנוא אחד את השני יהיה הרס גדול בעם , האם זה לא נכון? אז הנה הצלחתם החתמתם בכתמים את תלית התכלת שלכם בכך שעוררתם שנאת חינם במכתב הזה , אנשי בני ברוך הם האנשים הכי חמים שתכירו , הם יתנו מכל יכולתם לתת לכם להרגיש שאנחנו משפחה אחת , שהתפלגה לעמים רבים , אתם יודעים מה ?
    כל מי שרואה את התגובה הזאת ואולי לא מאמין לתחושה שלי , כל יום שלישי מתקיים שיעור בפ"ת בשעה שבע וחצי הוא מתחיל אז רצוי להגיע לפני תלכו תראו כמה שיעורים בחינם… אולי אפילו תקנו ספר , אני ממליצה למתחילים את "קבלה לעם" או "קבלה היום"
    תתחילו לסלול דרך , תאמינו לי היו לי רגעים רעים וטובים אף שאני רק בת 16 …..
    "בוא נתפוס גל של אהבה , מהלב שלי ללב שלך", ♥

    אהבתי

    1. מתוקה, הייתי בעבר מגיע להרצאות האלו וגם בימי שישי עד שהתחלתי להבין שאלו שנהיים חברים שלי במקום הם "חברים", במרכאות. מסתבר, שאלו שהתחברו איתי נקראים בפי המקום אנשים מוועדה מיוחדת שנועדה לקלוט אנשים חדשים מבלי לספר להם שמי שקולט אותם, זו אותה וועדה מיוחדת "וועדת קליטה". אנשים שמתקרבים לחדשים שמגיעים למקום ובשיטות מיוחדות מתחברים לאותם חדשים, ויודעים מתי לספר להם, כמו שסיפרו לי, שאני צריך להתחיל לשלם תחזוקה על המקום, לשלם 10 אחוז ממשכורתי לעובדי המפעל במקום, להתנדב, לשלם על אירועים, על ספרים ועל דיסקים ועוד שטויות. חבל שאתם לוקחים את הרעיון היפה הזה ומכתימים אותו. זו ההכתמה, ולא הציבור שמוקיע אתכם. לא מן הסתם נדבק בכם כתם ובמקום לעשות חשבון נפש אתם לא מפסיקים "להגן" על עצמכם תוך הכפשת האחרים – לא נראה לי שאמליץ לאיש להתקרב אליכם או להרצאותיכם, אך מצד שני אני בעד נושא הערבות, רק חבל שכמו תמיד, דברים יפים נופלים לידיים מכוערות

      אהבתי

      1. סליחה, אבל האם הגברת המתוקה הכפישה מישהו או לכלכה? האם היא הגנה על מישהו או פשוט ביטאה את תחושתה האישית כלפי ב"ב? מדוע דעתה היא התגוננות והכפשה, ואילו דעתך היא משהו אחר?
        ה'ציבור' אינו מוקיע אותנו. אנשים מסוימים מוקיעים, אחרים תומכים, יש כאלה המצטרפים או עוזבים. ומן הסתם יש לא מעט 'ציבור' שבכלל לא יודע מי אנחנו. שים לב שבהרבה תגובות כאן נאמר שכל אחד זכאי לדעתו, רק שבבקשה ידייק בעובדות. אף אחד לא התנצל על אי-הדיוק שלו בעובדות, נכון? למה? כי לא חשובות העובדות, חשוב שהצלחתי להביע את דעתי ותו לא. לדרוש דיוק בעובדות זו לא מגננה, אלא דרישה לגיטימית. אתה מתאר את תחושותיך הלא-נוחות מהמתרחש במקום – זכותך המלאה לעשות כך, אם כך אתה מרגיש. אם אכן מתרחש תהליך קליטה כמו שאתה מתאר (איני יודע אם זה כך), אני מניח שרבים עברו אותו ולא הרגישו מה שאתה מרגיש. אולי כדאי לשקול את זה גם – שהחוויה האישית החיובית של הגברת המתוקה אינה הופכת את ב"ב למקום טוב, והחוויה האישית שלך אינה הופכת אותו למקום רע.

        אהבתי

        1. כן הכפישה,לא הכפישה ,מה זה משנה "הגברת המתוקה" היא בסך הכל ילדה שבגיל תשע!!! נדחפה לכת שלכם,אז מה אתה בדיוק מצפה ממנה אחרי שבע שנים של שטיפת מוח?
          יש לב"ב את כל המאפיינים של כת…הפצה "תמימה" (כמו בהרי קרישנה).התכסות באיצטלה של הכל חופשי כשרק אחר כך כשאתה כבר לכוד בקורים ושבוי מתחילות להופיע דרישות תשלום כשהדובדבן שבקצפת זה "המעשר" (כמו בסיינטולוגיה). ואם זה לא מספיק אז קבלו את הפנינה האחרונה של לייטמן….המחאה היא קונספירציה של גורמים מחוץ לישראל שממנים אותה כדי לפגוע בעם ישראל כך לטענת אחד מתלמידיו (אחד ההזויים שבהם יש לאמר) ואז האורקל מחרה מחזיק אחריו…(ציטוט מהזכרון) "אתה צודק וזה הרבה יותר חמור,אותם אלה מח"ל שכביכול עומדים מאחורי המחאה הם רק כיסוי לגורמים האמיתיים מעולמות מקבילים שהם הם מנהלים את כל המחאה"…………
          כן,כן,שמעתם נכון….לייטמן נהייה הבודהא מאוריון…..
          אם זה לא כת אז אני צינצנת…..וזה רק על קצה קצהו של המזלג .

          אהבתי

            1. צפיתי בזה בערוץ 66 במהלך שבוע שעבר…(.נדמה לי שזה היה באחד משעורי הבוקר שהם משדרים בשידורים חוזרים אבל אני לא סגור על זה).
              קשה לי להאמין שהם יכחישו את זה….אולי אפשר למצוא את זה באתר שלהם (אם הם לא טרחו להוריד את זה).
              זה נאמר בוודאות (אם כי כפי שאמרתי הציטוט הוא מהזכרון ולא מילה במילה אבל רוח הדברים וההתיחסות לגורמים שמחוץ לעולם שלנו נאמרו חד משמעית)

              אהבתי

              1. ראשית כל, הרב לייטמן מעולם לא דיבר על עולמות מקבילים. אנא בדקי שוב. ובנוסף, וודאי שהבנת למה הוא מתכוון – האם ייתכן והוא משתמש בביטוי בצורה שונה מזו שאת רגילה לה? האם ייתכן ואת מפרשת את דבריו לא נכון?
                אם תיכנסי ליו-טיוב תוכלי למצוא סרטונים אשר מתיימרים להוכיח שהמחאה הזו ממומנת על-ידי גורמים בארה"ב. לב"ב אין שום קשר לסרטונים אלה. אולי הרב לייטמן אמר את הדברים שאת מייחסת לו – האם את יכולה להוכיח שהוא צודק או טועה? לא. אבל מה שבטוח, אחרים (ורבים) אמרו דברים אלה, ואין להם שום קשר לב"ב. חפשי מידע על ארגון הקרן החדשה ותמצאי הרבה טענות דומות.
                לבסוף, האם עלינו להבין שההגדרה לכת היא: "ארגון שבו אנשים שאני לא מכיר אבל נראים לי הזויים מדברים על דברים שאני חושב שהם מצחיקים או לא מובנים?" משום מה, אני די בטוח שזו לא ההגדרה הרשמית.
                אגב, אני מכיר ילדים שמדברים על גלעד שליט – שטיפת מוח. שיודעים המון על דינוזאורים למרות שלא ראו אחד – שטיפת מוח. ישנם ילדים שמרגע שנולדו מספרים להם על איש בלתי נראה בשמים שיעניש אותם אם הם לא יעשו דברים שהאיש הבלתי-נראה אמר לעשות – שטיפת מוח. ישנם הורים ששמים את הילדים שלהם מול ערוץ 2 המלא פרסומות – שטיפת מוח. ישנם כאלה המקריאים לילדיהם את סיפורי האחים גרים המלמדים אי-שוויון בין גברים ונשים וגם שחיות יכולות לדבר – שטיפת מוח. ישנם אנשים השולחים את ילדיהם לבתי-ספר, שם מלמדים את הילד שעליו להצטיין, לאהוב את המדינה, שהיררכיות הן דבר נחוץ ועוד ועוד – שטיפת מוח. בעצם, עכשיו שאני נזכר בלימודי הפסיכולוגיה שלי, כל ילד עבור חיברות – שטיפת מוח בה מלמדים אותו לחיות בהתאם לנורמות של החברה בה הוא נמצא. יש לפתוח בפרוייקטים על-מנת להציל את כל הילדים האומללים משטיפות המוח האלה. בראש ובראשונה נציל אותך – הורייך שטפו לך את המוח נגד קבוצות שאת לא מכירה ומנהגים אשר אינם מובנים לך.
                צינצנת אני קורא לך להצטרף אלי למאבק בשוטפי המוח, באנשים שאני לא מסכים איתם, בכל מי שלא נראה לי ובכל אדם שמקבל החלטה שנראית לו נכונה על עתיד הילדים שלו! בקיצור – צינצנת נגד האנושות כולה באשר היא!
                אבל למה להכריז מלחמה על כל האנושות? בואו פשוט נבחר גוף אחד שעונה על הקריטריונים הנ"ל וניכנס בו. זה הרבה יותר פשוט מאשר ללמוד קצת סוציולוגיה, קצת חינוך, קצת פסיכולוגיה ולתפוס איך פועלת חברה. בואו פשוט נרד על מישהו, נבטל את דעותיו, נלעג לו, נקבור אותו ומה לא.
                ולמה? כי אנחנו בדיוק כמוהו!!!!

                אהבתי

                1. בקצרה:
                  שטיפת מוח במקרה הזה היא חזרה בלתי נלאית על אמירות וסיסמאות שמטרתן לשנות מצב תודעה. מספיק שתקרא קצת בספרים חסרי התוכן של לייטמן ותראה איך הוא חוזר על אותן מנטרות שוב ושוב, שעיקרן – צריך להפיץ את תורת הקבלה בעולם.

                  ומכאן – להבדיל להדברים האחרים שאתה מזכיר, לשטיפת המוח יש מטרה מוגדרת – לגייס מאמינים.

                  הבעיה עם הכת הזאת היא לא שהיא איזו תנועה רוחנית נוספת (לא שרוב התנועות הרוחניות והדתיות בעולם אינן, כמו זו, פלטפורמות לכסף, כוח ושליטה, וגם אם אינן כאלו מלכתחילה הן מהר מאוד נתפשות על ידי אנשים שהופכים אותן לכאלו), אלא שהיא נוקטת בשיטות קיצוניות של שליטה הייררכית (לא כמו במפלגה, לא כמו בתנועה, כמו בצבא, כולל כוח ואיומים וזה. לא להיתמם בבקשה), ומטרתה המוצהרת היא לסחוט כסף מהשוטים שמצטרפים אליה. צריך רק לבקר באתר שלהם ולראות. שיטת המעשר מסגירה בדיוק את מהות העניין, ואין אנלוגיה בינה לבין דרך ההתנהלות בתנועות אחרות, לגיטימיות מוסרית.

                  אהבתי

                2. לא לא לא ידידי האנונימי…אל תנסה לגרור אותי לפח ההכללה ו/או ההגחכה אני ממש לא שם.
                  בוא נתחיל לגבי הציטוט….אמרתי שאני מצטטת מהזיכרון וזה לא מדוייק….אתה טוען (וכנראה בצדק) שהרב לא השתמש במינוח "עולמות מקבילים" מתוך כך אני מניחה (ותרשה לי בבקשה להניח) שאתה יודע בדיוק רב על מה אני מדברת ומה היו דבריו המדוייקים של הרב….אדרבא,אנא ממך האר את עיננו,פרסם את הציטוט מדוייק ואשמח לומר לך איך בדיוק אני מפרשת את דבריו…..
                  לגבי המימון מחו"ל….נכון יש רבים ושונים הטוענים כך,זה מתלבש טוב על האידואולוגיה של ב"ב אז אתם עושים בזה שימוש…בסדר,זה לא מעלה ולא מוריד.קצת שופך אור על הכיוון שלכם לא יותר מזה…רוצה לומר, אתם מזדהים מאוד עם המחאה אבל חשוב לכם/לליטמן להראות שהיא מתלבשת לתוך התיזה שלכם של הברדק שקורה בעולם כחלק מהתהליך "הגלובלי אינטגרלי" כפי שהרב חוזר שוב ושוב (שטיפת מח אמרנו???) ורק אם נתאחד ונתחבר נצליח…….וכו וכו וכו
                  ואם בנושא שטיפת מוח עסקינן….נתת דוגמאות רבות מספור…רובן דמגוגיה צרופה ותו לא….
                  לא ברור לי כ"כ עיניין הדינוזאורים וגלעד שליט.אתה אולי לא ירדת לסוף דעתי אבל שטיפת מוח זה בדרך כלל דבר חמקמק וערמומי שמתגנב אליך מאחור ותופס לך את התודעה מבלי ששמת לב…גם סיפורי האחים גרים לא ממש עונים על ההגדרה.ערוץ 2 והפרסומות דוקא כן ובזה אתם אכן דומים (אם כי לפחות בפרסומות יש סימן על המסך כך שמי שרוצה יכול להתגונן).

                  אהבתי

                  1. חיכיתי חיכיתי,ציפיתי ציפיתי (האמת לא ממש) וראה זה פלא ידידי האנונימי כנראה עסוק מידי מכדי להעלות לפה את הציטוט המדוייק של לייטמן לגבי אותם אלה מעולמות אחרים העומדים כביכול מאחורי המחאה…..ותאמינו לי הוא יודע בדיוק במה מדובר!!!

                    אהבתי

                    1. א. חבל שלא הודעת לי שאני אמור לעמוד בלוח זמנים. קראתי רק עכשיו את שתי התגובות.
                      ב. אני שמח שאת בטוחה שאני יודע על מה את מדברת. ואחרים צריכים להאמין לך. רק על סמך מה? הרי כבר אמרתי שהרב לייטמן מעולם לא דיבר על עולמות מקבילים, אז איך ייתכן שיש ציטוט כזה? ועכשיו שדרגת ל'אלה מעולמות אחרים'. כלומר עכשיו הוא גם טוען שחיים שם אנשים או משהו? גבירתי היקרה, צר לי אך זהו קשקוש מוחלט והרב מעולם לא אמר זאת.
                      ג. את כנראה לא מבינה מה זה חיברות.אני עסוק בדמגוגיה? גברתי היקרה חפשי מעט מידע על מה זה חיברות. בדקי מעט כיצד חברות שונות מבינות אחרת לחלוטין את העולם שסביבנו, כולל ברמות כמו כמה מגדרים יש לאדם (אצלינו יש שניים, אך יש תרבויות בהן יש יותר משניים). את תגלי שכל עולמך מורכב מדברים שלימדו אותך ואת מאמינה בהם. את רובם מעולם לא בדקת לעומק. זה נכון עלייך, עלי ועל כל שאר האנושות. זה פשוט עובדה. וזה לא מוכיח דבר וחצי דבר על ב"ב, אלא פשוט על השימוש חסר הזהירות במונח 'שטיפת מוח'. חפשי מה יש לתומר פרסיקו עצמו להגיד על המונח הזה.
                      ד. חפשי בבקשה ניסיונות היסטוריים לעשות 'שטיפות מוח'. תגלי שכולם נכשלו. כשאת מדברת על כתות שוטפות מוח את מדברת על משהו אחר לגמרי. את מדברת על ארגונים שמנתקים אנשים לגמרי מהמשפחה ומהחברה החיצונית ועל-ידי זה יוצרים תלות מוחלטת במורה ובהפגנות אהבה מצידו. ב"ב, עובדתית, אינם נוקטים כלל בשיטות אלה. יש פסילה מוחלטת של עשיית איזשהו שינוי בחיים החיצוניים מלבד להוסיף להם את לימוד הקבלה. לפחות בקריטריון הזה ב"ב אינם עונים על ההגדרה כת שכולם מנפנפים בה. אגב, בדקת פעם את ההגדרות? כמו שמישהו אחר כבר אמר, לוקח בדיוק שתי דקות להוכיח שהפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה עונה על ההגדרה של כת.
                      ה. תורת הקבלה רואה את העולם שלנו כעולם תוצאות בלבד. הוא מופעל, כולו, על-ידי עולמות עליונים (לא מקבילים). זוהי תפיסה שלמה והיא קיימת בתורת הקבלה בלי שום קשר לרב לייטמן או לב"ב – זה פשוט מה שהקבלה מלמדת. איני יכול להיכנס כאן להסבר מלא של מה הם עולמות עליונים אלה, אך אם תפתחי את הספר 'תלמוד עשר הספירות' (שלא ב"ב כתבו, אלא הרב אשלג) תראי שוודאי שאין המדובר במקום גשמי. אם הרב לייטמן טען שהמחאה היא תוצאה מעולמות עליונים – הוא פשוט מלמד קבלה. אני בטוח שמר פרסיקו יאשר שזו אכן הטענה של הקבלה כולה. וזה לא רק המחאה – התגובה שאני כותב מופעלת על-ידי עולם עליון וכך גם זו שאת תכתבי – כך הקבלה רואה זאת. זכותך לא להסכים, ואפילו לחשוב שזה שטויות אבל אין כאן שום הוכחה שב"ב עושים משהו לא לגיטימי או שהרב שוגה בדמיונות. הוא מורה לקבלה וזהו. לא עולמות מקבילים, לא אנשים שחיים בהם ומובילים מחאות חברתיות ולא בטיח. אז לפני שאת קופצת ומעידה על חוסר ההבנה הפרטי שלך, אולי תבדקי?

                      אהבתי

                  2. המממ… אני קורא שוב את התגובה הזו, בזמן שאני ממתין לתגובה נוספת ממך ושם לב למשהו מעניין. את טוענת שחזרה שוב ושוב על המילים 'גלובלי אינטגרלי' הינה שטיפת מוח.
                    האם לתבוע את הגברת דפני ליף, זו שחוזרת שוב ושוב על 'העם דורש צדק חברתי?' האם החברה שלנו עברה שטיפת מוח מסוכנת על-ידי אנשי המחאה? ומה לגבי סיסמאות בחירות או סלוגנים פרסומיים עליהם חוזרים שוב ושוב? גם את זה צריך לעצור? או שירים בעלי מסרים חברתיים או פוליטיים המושמעים שוב ושוב ברדיו? הרי שם אני אפילו לא מודע למסר שמועבר לי – מאוד חמקמק וערמומי, נכון?

                    אהבתי

                    1. טוב תראה,ראשון ראשון ואחרון אחרון………

                      א.כל הכבוד על העמידה הפעם בלוח הזמנים למרות שאת הציטוט משיעור הבוקר שאני משוכנעת שאתה יודע בחרת שוב לא לרשום וטעמיך (המוצדקים כנראה) עמך.

                      בוא נתחיל מזה שכעקרון אין לי בעיה אתכם ו/או עם כל כת אחרת.מצידי שתאמינו במלאכים עולים ויורדים,אורות,כלים,פרצופים,חיבור,גלגלי שיניים,אור מקיף,אור חוזר,כולנו נשמה אחת,עולם גלובלי אינטגרלי והשד יודע מה עוד….איש באמונתו יחיה.
                      אלא מה? וכאן הבעיה עם רוב הכתות,באיזה שלב בהתפתחות שלהם ברור להם שכולם צריכים להיות כמוהם ואז הם מתחילים"להפיץ" דהיינו לנסות להשפיע עלי ועל חבריי שכל האמת בידם.בשלב הזה הולכות המניפולציות ומתגברות (הקמת תנועת הערבות היא עדות אחת לכך) ולי נגמרת הסבלנות והסובלנות.כאן ידידי אני נעמדת על שתי רגלי האחוריות (לא שיש לי אחרות) ומצילה (כן כן בפירוש מצילה) חברים הקרובים אלי שהיו קרובים ליפול ברשת המניפולציות…..

                      ג.חיברות???? קבל שאפו על מכבסת המילים….גם בסין של מאו ובצפון קוריאה "חיברתו" אנשים….לחיים ב"ב

                      ד. יפה השוואתך של הפקולטה למדעי הרוח לכת.
                      1.לפקולטה אתה נכנס לזמן מוגבל לשם השגת תואר במחיר ידוע מראש.
                      2.הפקולטה לא מציעה לי להגיע לחיי נצח.
                      3.אין זה עיניינה של הפקולטה מה אני עושה כשאני לא שם (כמה זמן אני מדברת עם בעלי ביום למשל).
                      4.היו לי כמה מרצים במהלך לימודי טובים יותר וטובים פחות……מעולם,לא אני ולא מישהו שאני מכירה בכה בהרצאות והוצף "באושר עילאי" אני מציעה לך לפתוח כמה שידורים אקראיים של הנקודה שבלב או בדרך שלך ולשמוע על כמות דמעות האושר (דליים כהגדרת אחד המרואיינים) שנשפכים שם…כולם "רואים שם את האור" אצל (כפי שחלקם אומר וחוזר כמנטרה) איש רוסי קטן עם זקן לבן ומבטא לא ברור……עשה לי טובה זה פולחן אישיות מהסוג הנחות ביותר שלא לדבר על זה שחלק מן ההרצאות ניתן כשמאחוריו רקע כחול של שמיים מעוננים קלות….מישהו אמר מלאך? זו דוגמא לשטיפת מוח,המסר הסמוי לא "הצדק החברתי" הגלוי כמו שגם לא טענתי ש"לא ימין ולא שמאל הערבות….סלח לי שאני לא זוכרת את ההמשך" זו שטיפת מוח.
                      ויש עוד ועוד דוגמאות…רק שיש לי עוד דברים בחיים חוץ מלהתעסק עם ב"ב.

                      לסיום,לגבי תפיסת הקבלה…. כפי שכבר אמרתי אין לי שום טענה אליה.היא מגוחכת בעיני אבל מן הסתם חוסר היכולת שלי לראות את האמת שלכם (לא מגוחכת כי אתם הרי נשמות טובות) מצער אותכם או שאתם משוכנעים שיומי יגיע (עוד מאפיין של כת-כל האמת אצלנו וסופה להתגלות).

                      רק תישארו בדלת אמותכם ואל תיגעו לי בחיים או בחברים……ואל תגידו אף אחד לא מכריח אותך…זה נכון,אבל זה לא מספיק!!!!

                      אהבתי

                    2. ועוד דבר קטן לגבי שירים עם מסר חברתי……..

                      לא זכור לי שאהוד בנאי או עלמה זוהר (זוהר -כמה אירוני) ביקשו מקהל קוני התקליטים שלהם להתאסף בקבוצה ולשמוע את השירים שלהם בהתכללות והשתוקקות…..

                      ושוב הבעיה היא לא תמיד במסר אלא בצורה שהוא מוסווה ולכן בדיוק מישדרי בחירות מתוחמים בזמן ובמקום ופרסומות כנ"ל….לא שזה פותר את הבעיה אבל זה לבטח מקטין אותה.

                      ובאותה נימה ההייתי מציע לשים על ערוץ 66 כיתובית רצה בנוסח "שידורים מיסטיים בעלי אוריינטציה מיסיונרית…צפה ותהנה"

                      אהבתי

  14. ידידי המלומדים, ביום שתהיו בהשגה רוחנית בהתאם לדרך חוכמת הקבלה, תראו את הכל בצורה אחרת לחלוטין. ואני מבטיח לכם שתדברו אחרת לחלוטין על המקובל לייטמן, על בני ברוך ובכלל על כל המחאה הזו.

    אהבתי

    1. וביום שאתה תהיה בהשגה הרוחנית בהתאם לדרך ההגיון והתבונה, תראה את הכל בצורה אחרת. וזה אפילו לא יעלה לך כסף, להבדיל.

      אהבתי

      1. חחח גדול! אתה מבין מי הם קבלה לעם? הם העליונים שנמצאים כבר בהשגה רוחנית והם יחנכו אותנו לאט לאט איך להיות בדרגה שלהם שלא נדע מצרות

        אהבתי

    2. צינצנת היקרה,
      זה האנונימי ממקודם. ניסיתי להגיב למעלה, אך אין לינק משום מה ולכן התגובה היא פה למטה.
      ראשית, האם לא ראוי לומר משהו כמו "וואלה, הרב שלכם לא דיבר על אנשים בעולמות מקבילים. אני הבנתי לא נכון"? או אולי "אה, אז הוא לא כמו הבודהא מאוריון, פשוט לא הבנתי את כוונת המילים 'עולמות עליונים'".
      שנית, למה את עדיין מתעקשת שאני יודע על הציטוט? לגבי מימון מארה"ב התייחסתי ואמרתי שאיני יודע אם נאמר, אך שנינו מסכימים שגם אם כן אין בזה דבר. לגבי עולמות עליונים, כל שיעור ושיעור מזכיר עולמות עליונים כי זו שיטת הקבלה. אז איך אני אמור לדעת למה את מתייחסת? זה יכול היה להיות בכל רגע מכל שיעור, וזו פשוט אמירה סטנדרטית לגמרי של מקובל (שזכותך לא להסכים עימה, אבל אינה פסולה או מוזרה בהקשר שלה).
      חלק מההרצאות על רקע כחול עם עננים – נכון. וחלק על רקע חום וחלק על רקע כחול עמוק. נו? כשהוא על כחול עם עננים הוא מלאך, אז על רקע חום רצינו לעורר מחשבה שהוא מה? צמח? עץ? אימא אדמה?
      לגבי שטיפת מוח את פשוט מסרבת להבין. אין דבר כזה שטיפת מוח. לא קיים. יש חינוך וזהו. ואת קוראת לחינוך שאת לא מבינה 'שטיפת מוח' וארגונים שמחנכים בצורה שאת לא מסכימה איתה הם 'כת'. כלומר את מייחסת למה שאת לא אוהבת מטרות רשע. את מסרבת להכיר בכך שב"ב אינם עושים שום דבר שכל האנושות לא עושה כבר הרבה מלפניהם. לכן ההשוואה לחיברות – לא אמרתי שבני ברוך עושים חיברות לאדם, אז לא כיבסתי מילים. אלא אמרתי שחיברות הוא תהליך בו מקנים לאדם נורמות התנהגות ואפילו תפיסת מציאות מסוימת (לרוב בלי לשאול אותו כלל, כי הרי מדובר בילד מתפתח) כאילו היא האמת האובייקטיבית. את מבינה? אני לא בא להצדיק או להאשים את ב"ב, אני אפילו לא מגן – אני פשוט מוכיח לך שאין תהליך מרושע של גניבת הדעת, לפחות לא יותר מרושע מזה שהורייך עשו לך. וכן – האנשים שצועקים 'צדק חברתי' עושים זאת באקסטזה, תוך אווירת התכללות. מסרים, סמויים יותר או פחות, עוברים דרכנו וסביבנו כל הזמן ואנחנו בהחלט לא מסננים ומפרידים – זהו הבסיס לכל החברה האנושית. פשוט תביני שהבעיה עם ב"ב אינה השיטה, אלא שאת לא מסכימה עם התוכן ולכן מציירת את השיטה כפסולה. אני עוד זוכר את עצמי יוצא מהדיסקוטק של הקיבוץ שלי כל פעם ששמו את השיר 'תזיזי את הישבן…' בגלל המסר המזעזע שלו, שסירבתי לפזז ולרקוד לצליליו באווירת התכללות. נסי להבין למה משרד החינוך החליט לא להכניס את האגדה סינדרלה למלאי הסיפורים שהוא מלמד לילדים.
      בב"ב אין פולחן אישיות. נקודה. אני פשוט משוכנע שאם אכתוב את ההוכחות הברורות לכך, הן ישמשו נגדי במקום להילקח בחשבון.
      לבסוף, את טוענת שהנקודה שבלב היא שטיפת מוח, בגלל שהמסר לא ברור? שוב, איני מסכים שקורה כאן משהו יוצא דופן. קחי תוכניות ריאליטי – בתוכניות אלה זוכים אנשים לזמן מסך כדי לספר על בגידות, אינטריגות, וכיצד תקעו סכינים בגב אחד לשני. ומי שעשה זאת הכי טוב גם זוכה במיליון. האם לא עוברים כאן מסרים סמויים לגבי מה ערכי ומה לא? מה רצוי לאדם, מה הופך אותו למוצלח? וזה נכון על עוד תכנים רבים ושונים שרוב הציבור צורך ללא הבחנה (איני מתכוון לרגע לזלזל בציבור, זו פשוט עובדה). אז מה, כולם כתות? כולם שוטפי מוח? או שב"ב פשוט עושים את מה שכל האחרים עושים, רק עם התכנים שלהם? שוב – את לא מסכימה עם התוכן וזו זכותך המלאה, ולכן איני טוען לרגע דבר בנושא זה. אך אין כאן מניפולציה, או לפחות לא יותר מניפולציה מזו שמופעלת עלינו בכל מקום אחר.
      לגבי הפצה. פה באמת יש מה להתווכח. האם ראוי שאדם ש'מצא את האור' ינסה לשכנע את כולם? שאלה טובה. אני רק יכול לומר שגם אנשים שנרשמים לפייסבוק מעודדים לשכנע את כל מי שהם רק יכולים להצטרף לפייסבוק. שחדרי כושר מציעים מבצעי חבר מביא חבר כדי שנפיץ עבורם את בשורת ההתעמלות. שכל מיני גופים מחפשים אנשים שנראים כמוני וכמוך שיגידו שמשהו הוא טוב כדי שכולם ירגישו שגם הם רוצים את זה. כל אלה סוגים של הפצה. שוב – התוכן שונה, אבל השיטות זהות. ואני נוטה להאמין (ובהחלט ייתכן שאני טועה) שאם מחר את תחווי איזושהי חווית גילוי עצמתית שתשנה לך את החיים, גם את תרצי לספר עליה לכולם. למעשה, לפי דברייך, את מיסיונרית לא פחות מב"ב בפעולותייך נגדנו – אנחנו מפיצים להם קבלה, את גואלת אותם מהקבלה. שוב, התוכן בלבד שונה.
      ולגבי חיי נצח – בדומה לעולמות העליונים, גם חיי הנצח אינם מה שנדמה לך. שוב מדובר במונח מתחום הקבלה שאת מבינה בצורה מסוימת. כל מי שמקשיב מספיק זמן לרב (ובאמת רוצה לשמוע, לא סתם מאזין ברקע או מחפש בכוח מה רע) יודע שאין המדובר בכך שהגוף יתקיים לעד, או אפילו שהאישיות הפרטית תמשיך להתקיים. שוב – בררי את הכוונה לפני שאת רצה עם מונחים שאינם ברורים לך.
      האם אי אפשר לומר שאת פשוט לא אוהבת את ב"ב בלי לטעון שזהו ארגון אפל ונורא שבא להחריב את האנושות?

      אהבתי

      1. שלום לך ידידי האנונימי,

        כמו שכתבתי בהתחלה הציטוט אינו מדוייק ואני קצת לא מבין למה אתה נתפס לזה.הוא לא דיבר על עולמות עליונים שזה מונח שאני מכירה (עולם האצילות,הנקודים וכו….) ולא הייתי מייחסת לזה שום תופעה יוצאת דופן…הוא בהחלט דיבר על משהו אחר שממש צרם אבל מה לעשות,לא זוכרת…….
        הפעם אני אקצר כי כבר אין לי כוח ואתחיל מהסוף לשם שינוי….נכון,אני בהחלט לא אוהבת את בני ברוך אבל לא טענתי מעולם שזהו אירגון אפל ונורא ובטח לו שבא להחריב את העולם.וכמו שאמרתי לא היו לי שום טענות אליכם אם הייתם מתרכזים בעצמכם ולא מתיימרים לנסות לחבר אותי (גם אם לא אישית) אל האור הגדול…..יש הרבה אירגונים מוזרים בעיני שחיים בצורות שנראות לי טיפשיות אבל כל זמן שהן אינן מתיימרות לכפות את עצמן עלי(ובסופו של דבר למרות שהרב טוען שאין כפייה ברוחניות הרי לא תרפו עד שכולנו נהיה נשמה אחת נכון?)אין לי בעיה איתן.
        לגבי ההשוואה לאח הגדול,פייסבוק או מכון כושר ….ממש מגוחך אני בטוחה שאתה מבין את זה באינטואציה מבלי שאצטרך להשחית על זה מילים וזמן.
        ועוד דבר קטן בקשר למיסיון,אני לא עומד ברחוב ומחלק פליירים נגד בני ברוך,מעולם לא התרסתי נגדם באופן פעיל או אקטיבי (זו למעשה הפעם הראשונה שאני כותב משהו בקשר אליהם) אני מודה שהתופעה מעניינת אותי כי סה"כ רוב האנשים שם אינם טיפשים אלא פשוט סוג של אבודים שנלכדו ברשת (בעיני בעיני)…כל פעילות המיסיון שלי התבטאה בזה שהסברתי למספר חברים שלי שבאו במגע עם האירגון בהזדמניות כאלה ואחרות את השקפתי עליו….ולשמחתי זה נשא פרי.
        ועכשיו יש כדרוגל ואני הולכת לראות….אני חושבת שמיצינו את הדיון אני אשאר ברמת הבהמה החומרית שלי ואתה אני מאחל לך תפליג לעולמות עליונים ותתחבר לבורא ולחיי הנצח בגילגול הזה,הבא או הבא אחריו……

        אהבתי

  15. אנשים, באמת… כל אותן תגובות שבאות להכפיש את ב"ב זה אדם אחד בשם רונן דבח. הוא כותב כל פעם תחת שם אחר, אני מניחה שלא רק כאן בבלוג אלא בכל מקום ובכל הזדמנות שיש לו ללכלך. נו מה אפשר לעשות.
    ושחחרו קצת מהלחץ…. בסך הכל כולם רוצים שיהיה טוב
    ביי

    אהבתי

    1. את וחברייך המגוייסים בפוסט השני מבלבלים את המוח.

      המגיבים כאן אינם דבח, ואם יש לך הוכחה לטענה ההזויה הזאת שלך (טוב, אין להתפלא בהתחשב במקום ממנו נשלחת), אנא הביאי אותה.

      אהבתי

  16. משל לחברה רעבים וצמאים התועים במדבר, והנה אחד מהם מצא מקום ישוב בכל טוב ואז נזכר באחיו האומללים אמנם כבר נעתק מהם הרבה, עד שלא ידע מקום המצאם מה עשה? התחיל לצעוק בקול גדול ולתקוע בשופר, אולי ישמעו חבריו הרעבים והאומללים את קולו ויתקרבו אליו, ויבואו ג"כ לישוב ההוא המלא מכל טוב.

    כן הדבר שלפנינו: הנה תעינו במדבר הנורא יחד עם כל האנושות, ועתה מצאנו אוצר גדול המלא מכל טוב, דהיינו ספרי הקבלה שבאוצר, שמשביעים נפשינו השוקקות וממלאים אותנו דשן ונחת ושבענו והותרנו. אלא זכרון החברים שלנו, שנשארו במדבר הנורא אובדי עצות, נשאר חרוט בליבנו. אמנם המרחק רב בינינו ואין הדברים נשמעים בינותינו. לפיכך ערכנו את השופר הזה, לתקוע בקולות, אולי ישמעו אחינו ויתקרבו אלינו, ויהיו מאושרים כמותינו.

    דעו אחינו בשרינו, כי חכמת הקבלה כל עיקרה הוא הידיעות איך נשתלשל העולם ממרום גבהו השמימי עד ביאתו לשפלותינו. והמציאות הזו היתה מוכרחת, משום ש"סוף מעשה במחשבה תחילה", ומחשבתו ית' פועלת תיכף, כי אינו צריך לכלי מעשה כמותינו. ולפיכך יצאנו מתחילה באין סוף ברוך הוא (פירוש: במחשבת הבורא להטיב לנבראיו) עם כל השלימות עד לעולם הזה.

    ולפיכך קל מאד למצוא בחכמת הקבלה את כל התיקונים העתידים לבוא מתוך העולמות

    (ועכשיו תגידו לי אתם, אם הייתם מוצאים כזו תרופה, האם לא הייתם דואגים בכל דרך לפרסמה???)

    אהבתי

  17. בקיצור, אם נרענן את העניינים, בני ברוך הם כיום: מפלגת ביחד ותנועת הערבות ההדדית וקבלה לעם ושאר שמות שהם מנסים שהציבור לא יקשור ביניהם ושלא ידעו שהמדובר על לייטמן את סופר (אביהו, יד ימינו) בתחפושות שונות

    אהבתי

כתיבת תגובה