סגרגציה גזעית אצל רמי לוי

אתר האינטרנט של ערוץ 7 מדווח שרמי לוי מתחיל בהפרדה גזעית-דתית בסניף שלו בגוש-עציון. זאת אחרי ששני עובדים, ערבי ויהודיה, מצאו חן אחד בעיני השני ויצאו לדייט. שניהם כבר לא עובדים במקום ("העובד הערבי פוטר" – האם אחרי שחטא בזוגיות בין-גזעית?).

מנכ"ל ארגון להב"ה ["למניעת התבוללות בארץ הקודש"], בנצי גופשטיין, אמר בתגובה כי "נדרשים צעדים נוספים בראשם לפטר לאלתר של האחראית על הקופאיות שידעה על הקשר בין השניים ואף עודדה אותו אנו מקווים שהחלטותיו של רמי לוי יישומו בשטח ואף נעמוד עם יד על הדופק.

כן, לפטר! לפטר גם את האחראית שראתה את ניצוצות האהבה נדלקים ועמדה מנגד! בקיצור, רמי לוי משתף פעולה עם הנחותים שביהודיסטים:

רמי לוי נפגש השבוע עם רבה של אלון שבות הרב גדעון פרל ועם יו"ר הקרן לאדמות ישראל, אריה קינג, בעקבות הפרסום בערוץ 7 על סכנת התבוללות בסניף בגוש עציון בשל קשר בין האורזנים הערבים והקופאיות היהודיות. במהלך הפגישה שנערכה בסניף רמי לוי בגוש עציון הודיע רמי לוי על שינויים ארגונים בסניף ביניהם העברת האורזנים לתפקיד במיקום אחר שלא בסמוך לקופאיות.

חס ושלום שבין האורזנים הטמאים לקופאיות הטהורות יהיה איזשהו קשר! ואם אפשר גם להקצות להם כניסה נפרדת, מאחור.

יוסי גורביץ, שהפנה בבלוגו לכתבה, קורא לחרם על רשת רמי לוי, ואני נענה ברצון לקריאתו זו. אני לא מתכוון לקנות בעתיד אצל לוי, ומציע לכם לשקול היטב האם לשתף פעולה עם הכניעה של לוי לגזענות היהודית הנחותה והדוחה הזאת. כמובן, הקריאה לחרם היא על בסיס פעולתו הנגועה בגזענות של לוי, וחו"ח לא על בסיס המיקום הגיאוגרפי של חנויותיו, דבר שהוא כמובן אסור על פי חוק בדמוקרטיה שלנו.

25 תגובות

  1. אם כל זה נכון, כי אז זה עצוב מאוד. אם אני זוכר טוב, בגל הקודם שהרימו שוחרי ליל הבדולח באה"ק, רמי לוי דוקא עמד כנגדם וסרב להיכנע לתכתיב שלא להעסיק עובדים ערביים בסניפיו. התפתחות מצערת מאוד. אני מקווה תומר, שלא נאלץ להירתם שוב לתרומות בעבורך אחרי קריאת החרם הזו כי בידוע הוא שרמי לוי יש לו זיקה ישירה לארץ ישראל ובפרט שהוא סופח רשמית לגוש עציון ע"י הענות לקריטריונים של להב"ה. אולי נפריש כמה שקלים כל חודש כקופה לימי סגריר עבורך. על כל פנים, הייתי שמח לשמוע הכחשה ו/או הבהרה מרמי לוי.

    אהבתי

  2. לכל המחרימים למיניהם- אני מציע לחשוב על דרכים מתוחכמות יותר. חרם על רמי לוי שווה בסופו של דבר פגיעה בעשרות עד מאות ערבים שעובדים ברשת כעובדים זוטרים, ולא ברמי לוי עצמו.

    כך גם הדבר לגבי אותם נאורים חכמים שקוראים להחרמת המפעלים בשומרון שנותנים תעסוקה ראויה ומכובדת לערביי האזור.

    אהבתי

  3. ועל זה נאמר: "הו, תמימות קדושה!"
    1) מה הקשר לגזענות?! וכי לא ידוע שעפ"י חוקי היהדות אסור ליהודי לשאת גויה וההיפך, ללא קשר לגזעו של אותו גוי?
    2) מהכתבה נשמע כאילו ה"גזענות" שוב עמדה בין שני אוהבים צעירים, ממש רומיאו ויוליה… אלא שמי שמכיר את טיב היחס לו זוכות נשים יהודיות שכאלו, מבין שרמי לוי ראוי לפרס מארגוני הנשים על שהציל עוד נערה מחיי השפלה ודיכוי, כמיטב המסורת האיסלאמית.
    3) וכמובן שהצדקנות המחליאה כלפי "גזענות-בשקל" שכזו היא פשוט פארסה, לאור השתיקה הרועמת של הכותב ודומיו כלפי האלימות הערבית-איסלאמית כלפי נשים וכלפי ילדים – הרבה יותר קל לצקצק בלשון בהתחסדות כלפי מקרים מעין אלו מאשר להביט למציאות בעיניים – למשל מה שנעשה לאפריקאים המוברחים ע"י הבדווים וסובלים מהתעללויות מחרידות ועינויים מכוונים במטרה לסחוט מהם כסף – והמחאה מופנית כלפי ישראל ש -אוי-אוי-אוי – מגרשת אותם עם סכומי כסף נאים למולדתם.

    והדברים יפים גם לשאר ההתבטאויות ה"שמאלניות-בשקל" בבלוג הזה (שלשמחתי הן נדירות ולא מעכירות את הרוח החיובית של הבלוג), שנובעות מעיוורון מוחלט וחוסר הכרת המציאות בצד השני (כגון האשלייה של אפשרות לשלטון פלסטיני, בהתעלמות מוחלטת מהסכסוכים הפנימיים המדממים שם ועוד).

    אהבתי

    1. ניכרים דברי אמת. העבודה של הקופאיות קשה, ולעתים פועלים ערבים מנצלים את זה ומחזרים אחריהן. גם לו היו האורזנים גברים יהודים, ממידת הצניעות שלא יעבדו בסמוך לקופאיות.

      אהבתי

  4. חברים, אשליות הגדלות והשליטה שלכם מפחידות כשם שהן מביכות. יהושע, אתה יכול אולי גם להמליץ על איזו שדכנית טובה לקופאיות? הרי לא נשאיר אותן בלא כלום – לא גברים ערבים לא גברים יהודים – בסוף ימצאו קירחות מכאן ומכאן ויתחתנו עם עצמן, ר"ל. ואברם אני שמח וגאה על האחריות הענקית שאתה מטיל על שכמו של העם היהודי שגם אם כל רצונו של ענוותן זה היה לשבת שאנן תחת גפנו ותחת תאנתו בארצו, הרי מצא שם כמה ילידים מסוכסכים ואין לו אלא לשמור על שלומם.

    אהבתי

  5. לא כדאי להחרים את רמי לוי, ובמיוחד לא את סניפיו ביהודה ושומרון. החנויות האלו הן מהמקומות הנדירים בהם יהודים וערבים מתרגלים חיים משותפים, ומגלים שההבדלים ביניהם זניחים כל עוד כולם מתמקדים בפולחן הקפיטליסטי. כולם קונים בזול או עובדים בזול, ובתור לקופה מסתכלים על ציור קיר ענק של חומות העיר העתיקה, בבחינת "כי ביתי בית מסחר יקרא לכל העמים".
    וגם אם יש מקום לציניות, בכל זאת זה מראה יפה.

    אהבתי

  6. מצד אחד ,מייאש, אפילו המלחמה בהתבוללות היא כבר לא מכנה משותף.
    מצד שני ,זה מנפץ סופית את גישת ה"אנחנו היה האמיתית והאורתודוקסיה זו המצאה של המאתיים שנה האחרונות".

    אהבתי

      1. אמיתי הוא מה שישנו. לגבי הסיבות ליאוש שלך: המכנה המשותף, לא היה משותף מעולם, בניגוד למה שלימדו אתכם בטעות, על פי תורת הראי"ה, להטוטן הדיאלקטיקה המשיבה בנים אל גבולם (גבולו); דווקא אותם בנים עליהם דיבר ראו בהרחבת הגבול הזה אסון. מעניין, מצד אחד אתם מבועתים מה"אלמנט" הערבי. מצד שני אתם גורפים אותו אל חיק חמים שבו הוא פורה ורבה יופי טופי. תרפו מהחיבוק ואולי לא תמצאו את עצמכם בלב ליבה של אוכלוסייה ערבית מפחידה כ"כ. מה שישחרר אתכם גם מהצורך להקיף את עצמכם בתועפות של צבא מצד אחד ומצד שני, מהצורך להיות שוטרים של זולתכם, מטעם עצמכם. תחשוב כמה לחץ וטרדה היו נחסכים מכם. כמה זמן פנוי היה נמצא פתאום. אולי הייתם יושבים לקרוא אפילו ספר שלא מלמד מתי מותר ומתי אסור לשחוט תינוק לא נימול.

        אהבתי

    1. ללאומי מודאג
      אני גם נגד ההתבוללות השאלה היא לא אם עושים משהו נגד ההתבוללות השאלה היא מה הדרך והדרך שבה חבורת הבריונים של להב"ה עושים את זה היא לא הדרך המטרה ללחום נגד ההתבוללות כשלעצמה היא מטרה מבורכת ההתבוללות היא אסון וכול אדם שרואה את עצמו חלק מהאומה היהודית בין אם חילוני אתאיסט קונסרבטיבי או רפורמי מבין זאות
      להגיד שמי שמוחה נגד להב"ה הוא אוטו מטית בעד הכשרת ההתבוללות זה כמו להגיד שכול מי שמוחה נגד שלום עכשו הוא נגד השלום

      אהבתי

  7. אסף , כשמדובר בחילונים, לא היה לי ספק שאתה צודק.
    הראיה היא שישראלים יורדים, מתבוללים תוך דור או שנים.
    מה שמייאש הוא שגם הניאו-רוחניות-דתית שקיימת היום (שכותב בלוג זה נמנה עם שורותיה), לא רואה גם בשימור העם היהודי (המוכר לנו היום) בייסליין שהיא מוכנה להתיישר עליו.
    ואם תשאל – מה אני בכלל רוצה מהם, הם רואים אחרת את ה"עם היהודי", ומה בכלל אכפת לי? ימשיכו הם בשלהם ואורתודוקסיה בשלה.
    אז זהו שהיתה לי אמונה שההלכה תוכל להשתנות.שאיסורי שבת יתמקדו בל"ט מלאכות שהיו משמשות *היום* לבניין המשכן.שהשמיטה תקבל משמעות אמיתית וכן הלאה.אני בהחלט רואה אוטופיה שבה ציבור דתי גדול מסוגל להפתח לשינוי כזה.
    אבל כשבועטים ככה בבסיס, שומר נפשו ירחק מכם , וכמה שיותר רחוק.

    אהבתי

    1. דל"מ, אני חושב שראוי לשאול על מה שומרים ולמה. אני לא רואה טעם בשמירה על היהדות כמטרה בפני עצמה. המטרה היחידה שהיא תכלית לעצמה היא מבחינתי עבודת ה' (ואת זה כידוע לך אני חושב שאפשר לעשות גם לא במסגרת היהדות). לכן אם הדרך היחידה לשמור על היהדות היא על ידי סגרגציה גזעית, זה אומר, ראשית, שהיהדות היא חלשה מכדי לשרוד והא כישלון כמורשת וכתרבות; ושנית, שממילא לא ראוי שמסגרת גזענית ומכוערת כזו תשרוד.

      וכן, העניין הגזעני מפריד בין האורתודוקסיה לבין רוב העם היהודי היום. ואם אתה רוצה להתרחק, תתרחק. אתה זה שתמצא את עצמך לבד (כלומר, עם הרב ליאור מצד אחד והרב גינזבורג מצד שני)..

      אהבתי

      1. 1. היהדות מתלבשת על עם,ב300 שנה האחרונות.כשלא יהיה עם לא תהיה יהדות.
        2. חז"ל גזרו על פיתם שמנם ויינם.אתה יכול לומר שזה דרך מכוערת לשרוד, כנראה שזה היה אפקטיבי. (יתכן שהיום היו גוזרים נגד סיפוח השטחים…).
        3. העניין הגזעני ממש לא מפריע לרב העם היהודי.אולי לך ולעוד כמה אשכנזים.רב היהודים מאויימים מהקטע ההלכתי המחייב.כמו שאמרו חזלינ"ו "…אלא כדי להתיר להם גילוי עריות בפרהסיא".

        אהבתי

  8. מי שלא משועבד לקישקושי הפוליטקלי קורקט ,צריך לתמוך ברמי לוי ולחזק את ידיו ואת זה אני אומר כמי שאין לו התנגדות לנישואי כשלעצמם.
    רמי לוי יודע בדיוק כמוני , שמערכות היחסים האלו נבנות על יסודות לא הולמים ולא הוגנים , כאשר ערבים לא יהססו לחזר אחרי יהודיות גם כשהם נשואים עם ילדים , תוך כדי הסתרת מצבם המשפחתי מהמחוזרות.
    ההתנהגות הערבית הזאת היא סטנדרטית ומקובלת והיא צריכה לעמוד לנגד עיניו של בעל העסק הדואג לרווחת עובדיו ועובדותיו ובכלל זה התנהגותם המוסרית , שמשליכה גם על החברה שהוא עומד בראשה.
    חוץ מזה , ניסיון של עשרות שנים רבות בתוצרי החיזורים האלו בין ערבים ליהודיות , מוכיחים שהיחסים האלו שתחילתם בהונאה , סופם כמעט תמיד באומללות , באשר המוזרת התמימה מוצאת את עצמה חיה חיי עבדות עלובים בכפר פרימטיבי ונידח או מסופחת להרמון פוליגמי בו היא משמשת כשפחה לערביות עוינות ואכזריות.
    גם צריך לציין כי לאחרונה יש ליחסים מהסוג הזה משמעות פוליטית דתית , כפי שניתן לראות במאמר הזה:
    http://cafe.themarker.com/topic/1830774/
    כך שלמעשה ברור שרמי לוי מבצע פה מעשה אמיץ , מושכל ומוסרי , כשהוא מונע התנהלויות כאלו. נכון לנבחני השמאל ישנם תגובות פבלוביות מולדות ואילו הדמגוגים מגלגלים עיניים ומדברים על "ימים אפלים" , אבל התשובה ההולמת תהיה שימים אפלים הם אלו בהם ביריונים ומנוולים מתעללים באופן חופשי באזרחים ובאזרחיות תמימים.

    אהבתי

  9. נושא סבוך… יש כאן עירוב של כמה גורמים וכדאי להפריד ביניהם.

    דבר ראשון, התנגדות לנישואי תערובת. כפי שכותב דתי לאומי מודאג מדובר בענין בסיסי שנובע מהקשר שיש ביהדות בין הדת ללאום. כל זמן שלא הולכים לפרשנויות פרועות צריך להודות שיהודי שיש לו ענין בהמשך קיומו של העם ודתו אמור להיות מוטרד מהאפשרות של נישואי תערובת.

    הדבר השני, שאינו קשור כלל לראשון, הוא היחס שמקבלות נשים יהודיות שנישאות לערבים. אומרים (ואין לי כלים לשפוט את זה) שחלקן או רובן מקבלות בסופו של דבר יחס רע, אם בגלל שהן יהודיות או סתם בתור נשים. בין אם זה נכון ובין אם לאו, חשוב להבין שאין לזה קשר לנושא הראשון, ומי שמתנגד לנישואי תערובת צריך להתנגד גם אם הערבי יכבד את בת ישראל כגופו ויתן לה תנאים נפלאים. לעומת זאת גם מי שתומך בנישואי תערובת וחסיד ההתבוללות לא יתן עצה לבחורה תמימה להנשא למישהו שיש סיכוי טוב שיתעלל בה.

    [כמובן שיש גם גורם שלישי וחשוב מאד והוא הסיכון הבטחוני. זה לא עלה כאן אבל בשיחות שאנשים מנהלים הגורם הזה תמיד מופיע, ואולי היה חלק מההחלטה שלקח רמי לוי, אינני יודע. לצורך הענין נניח שבא השלום ואין בעיה כזו]

    אלא שכל מה שנאמר עד כה לא ממש קשור לענין האמיתי.

    ראשית, נניח לצורך הענין שמוסכם עלינו שנישואי תערובת זה נורא ושיהודיה בכפר ערבי היא במעמד של שפחה חרופה. יש למערכת החינוך שלנו הרבה שנים להטמיע את המסרים האלו. למה להפריד? אי אפשר לסמוך על בני אדם? זו הנקודה החשובה הראשונה: אלו שמנהלים את המאבק הזה באים מעמדה של בוז לבריות שלא מאפשרת להם לכבד את זכותו של אדם להחליט על דרכו בחיים. לטעמי עמדת הבוז הזו באה מתוך יהירות והרגשה שכל האמת אתי (וכל האחרים מטומטמים), וזו נובעת ממקומות לא חיוביים בנפש האדם.

    שנית, למיטב הבנתי חלק מהגורמים הפועלים בתחום (לא כולם) מעוניינים בעצם בהפרדה מוחלטת בין יהודים לגויים, לא רק ערבים אלא גם סינים ורוסים וארגנטינאים, לא רק שלא יעבדו ביחד ושלא יתחתנו אלא גם שלא יהיה בינינו ובינם שום מגע תרבותי, זאת מתוך תפיסה שיש בה שילוב של פחד מגויים בכלל עם אמונה בצורך להשיג איזו חברה יהודית "טהורה". אין כאן המקום להאריך במקורותיהן ההיסטוריים של התפיסות הרומנטיות האלו, אבל גם כאן לדעתי היסודות הנפשיים שמהם נובעים הדברים הם לא טובים.

    אהבתי

    1. למעיר
      1. מערכת החינוך מוגבלת לשלטון החוק.תוכנית לימודים "להתחתן עם יהודים זה טוב, להתחתן עם ערבים זה רע" לא תעבור בג"ץ.
      2. הנורמה המודרנית ש"האהבה מעל הכל" , כל כך מושרשת היום בתודעה, שבלתי אפשרי לחנך אחרת.
      3. גם אם על הנייר היית מוצא תוכנית משכנעת, שלהתחתן עם גוים זה פויה, כשקורים דברים, ובחורה נמשכת אחרי בחור (ולהיפך…), להגיון יש מקום קטן מאוד.

      אהבתי

      1. באופן אישי אני חושב שזה לא המצב, אבל שוב: אם הדרך היחידה לשמור על מסורת מסויימת היא הפרדה גזעית, כנראה שזו לא מסורת בריאה, ויותר מכך, זו לא מסורת ששווה לשמור עליה.

        אהבתי

        1. ועוד משהו, אתה טוב בהלקאה עצמית, לא ראיתי אותך אפילו רומז משהו על התרבות של אותם מחזרים, או על מה יקרה לך אם אתה וערביה תתאהבו.

          אהבתי

  10. מודאג:

    אז אם היית יהודי דתי בארצות הברית היית מונע מבנך או בתך ללמוד באוניברסיטה? ואולי בכלל היית אוסר עליהם לשחק בגן המשחקים שליד ביתך?

    יש גבול, וחייבים להבין שיש מחירים שצריך לשלם.

    אהבתי

    1. המעיר לארץ, אני אמנם בצד שלך מבחינת עמדתי בעניין אבל אודה על האמת, דודי ירד מן הארץ לפני כמעט שלושה עשורים. בינתיים הספיק לחזור בתשובה ולגדל משפחה לתפארת עם ישראל. ביקרתי אצלו בגיל שלוש עשרה. יצא לי לשמוע שיחה בינו לחברים שאצלם התארחנו שהביעה את החשש הגדול מאפשרות שילדיהם ישחקו עם הילדים "שלהם". יש ג'ואיש קומיוניטי סנטר ויש בתי ספר מיוחדים ליהודים וכל זה בסן אנטוניו טקסס – אלו אינם ילדים חרדים, לפחות לא בחזות. יותר מזכירים דתיים לאומיים. יש גם קולג' יהודי. כל אלו מבטיחים את התב(ו?)ססות הדור הבא במאגר הגנים היהודי. שזה אולי חשוב כשלעצמו אבל הגזענות שלפעמים אני שומע בדברי הדוד שלי היקר לי (ואני באמת אוהב אותו) היא דבר מאוד לא נעים. לצערי, חלק גדול מאוד מהעם משלם בחדווה את מחיר ה"שימור" העצמי. גם אם זה כרוך בהגבלת זכויות הפרט ובאימוץ תאוריות גזעניות פחות או יותר.

      אהבתי

      1. אני מניח שאנחנו לא מסכימים על הסיפא שבדברי, אבל לגבי השמירה על יהדות הנכדים – ובכן, אני לא צופה אסון גדול מהבחינה הזו אצלם. יש שם קהילה אורתודוקסית מגובשת מאוד – עד כדי דביקות. יש שם תפיסות גזעניות ברורות, עם מעט מאוד הצטדקות. אין לי ספק שגישה כזו בונה קהילה מלוכדת ומובדלת מאוד. מהבחינה הזו הם יכולים להרשות לעצמם את הפריוויליגיה לעלות לארץ אך ורק לכשהם ירגישו מספיק עצמאיים כלכלית לעשות זאת. בינתיים הם מספיק עסוקים בפעילויות קהילתיות עניפות ובחיזוק הברית הבלתי קדושה עם נוצרים אוונגליסטים ונציגי הפוליטיקה הישראלית שבאים לקישוש מליון פה מליון שם להתנחלויות. ואגב זה – נתקלתי לא מזמן בפשקוויל מודבק בקריית משה שבירושלים, היוצא חוצץ כנגד הנוצרים ימ"ש – איזו מקהלה ש"הרשו" לה לבוא לק"ק ירושלים. היה משעשע. אנשים צריכים להיסגר על עצמם. או שגויים זה חרא או שזה כסף ולכסף, כידוע, אין ריח, להוציא את אד דפוס השטרות העולה מן הארץ.

        אהבתי

  11. נרצה או לא נרצה, אלו בדיוק הפיוזים ששמרו על היהדות כנבדלת למרות קטנותה וחולשתה.
    התחושה של "עכשיו שברתם את הכלים" כשמדובר בקשרים מעורבים, היא ששמרה על היהודים, לא משנה באיזו רמה של אמונה הם החזיקו. לכן תומר, כשאתה אומר שהיהדות היא חלשה וגם גזענית, נראה לי שאתה אומר את הבעיה ואת הפתרון – כשאתה חלש, אתה חייב מנגנוני הגנה חזקים.
    היהדות הדתית תהיה פה כנראה עוד הרבה זמן, בדיוק בגלל היכולת שלה לחלחל לבסיס הזהות האישית, ולגרום גם לאנשים כמו רמי לוי – שלא מקפידים על קלה כבחמורה – להרגיש שדבר כזה לא יכול לקרות.

    נ.ב. כעת נשאר רק להבין איזה גנים נושאים בדיוק היהודים האשכנזים והמזרחיים אם כולם נלחמו לאורך השנים מלחמת חורמה בנישואי תערובת. השמועה אומרת שמדובר בשנים של פוגרומים ומעשי אונס, או לחילופין – מי שהיה נראה דומה לסביבתו שרד ואף הצליח להגיע להביא ילדים רבים יותר.

    אהבתי

    1. השאלה היא האם אתה הפטרון של זולתך ואיפה שמים את הגבול. רמז לחסרי הסבלנות: אם אתה פטרון של זולתך, הגבול נוטה להעצר בך. כלומר אתה בולע את הזולת עד שהוא בצלמך ובדמותך. מגניב אחלה ויופי טופי. מי שחושב שהוא יכול לעמוד בפיתוי הזה שירים יד. ואל תקשקשו לי על הפלורליזם של היהדות. היהדות נהדרת ומזוויעה כאחד – אבל הטבע האנושי גם לו יש איזו אמירה. והפאשיזם והגזענות שמדברים מפי היהדות כפיתומים לתפארת, בזמן האחרון (בו נזדווגה היהדות למדינה בברית בלתי קדושה) רק מוכיחים כיוונים אפשריים בחיתוליהם. כן, זמן אחרון זה 63 שנה.

      אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s