מדינת ישראל, ממומנת על ידי אוונגליסטים אנטישמים, נגד בדואים

הקרן הקיימת לישראל מבקשת לנטוע מיליון עצים בנגב. הכסף לעצים נתרם על ידי ארגון אוונגליסטי קיצוני המשתמש בדומיין GOD.TV. האדמה לעצים צריכה קודם להיות מטוהרת מהכפר הבדואי אל-ארקיב. וכל הפרוייקט נועד, על פי התורמים, לקדם את בואו של בנו של האל, אחד ג'יזס כרייסט.

על כל זה כותב באריכות מקס בלומנטל בבלוגו המצויין. הוא מביא שם גם עדויות לכך שנציג האוונגליסטים, Rory Alec, אדם שאי אפשר לא להשתמש בתואר הזוי כדי לתאר אותו, מאמין שמועצה סודית של ישועים קתולים, בונים חופשיים, אילומינטי ו(כמובן) יהודים שולטת בעולם (ולמשל אחראית לטרור התאומים – לא בן לאדן, תמימים שכמוכם!) . כלומר מדובר באנטישמים מטורללים. ולאלו המדינה נותנת יד, על חשבון תושביה ואזרחיה הבדואים:

ראו בסרט את נציג האוונגליסטים, Rory Alec, נותן לראש המועצה המקומית בני שמעון סיגל מורן צ'ק. מעניין אם היא יודעת אל מי היא מתחנחנת שם.

12 תגובות

  1. עם כל הכבוד, קרוביי גרים בנגב והם מספרים לי על 'הבדואים המסכנים' שבזים לחוק, לתושבים היהודיים (בייחוד לתושבות) ולכל מה שאתה מכיר בתור אזרחות טובה כלפי בני הקהילה היהודית (כלומר, לא לגנוב, לא להשחית את רכושם של האחרים, לא להשתלט על אדמות ללא תכנון תשתיתי, לא לסכן את בטחונם של אחרים בכבישים, לבוא בכוונות טובות והרשימה ארוכה.)
    מה שהולך בנגב הוא מערב פרוע, ואנשים שגרים שם מתריעים עליו כבר שנים.

    אז אין לי מושג אם היה באמת צורך להרוס את הבתים, אם הבתים אכן נבנו לפי חוק ותכנון, אם היו הורסים גם בתים של יהודים באותה המידה (שאלה רטורית…), אם הוצעה חלופה לגיטימית לבדואים או אם בכלל יש טעם לשתול עצים בנגב.
    שווה לשאול עוד אנשים לגבי הצד השני של התמונה, כי ברור לך שיש צד שכזה. אולי שמו הוא "יהודים אגרסיביים, רעים וקצרי-ראות", ואולי דוקא קוראים לו שלטון החוק והוא זה שאמור להגן עלי ועליך מכאוס, ממש כפי שהוא מספק לבדואים רפואה, כבישים, קצבאות למינהן, חינוך, בתי משפט ועוד. מי יודע.

    והערה לשונית קטנה: לשיטתך, מדובר בטיפוס הזוי. נו, הזוי הוא שם תואר ג'נרי מועיל ושימושי במזווה של שמות התואר המיועדים לאנשים נלהבים שאתה לא מקבל את אמונתם. אפשר, אגב, להשתמש בו גם כדי לתאר רבים וטובים בקהילה האקדמית, הרוחנית, האינטלקטואלית וכל קהילה אחרת שרק תבחר. לא ככה?

    שיהיה רק טוב, לכולנו.

    אהבתי

    1. יעל,
      תודה על התתגובה.
      אני לא מצדד בבניה לא חוקית, אם כיי כאן, כמו בכל מקום, צריך לראות את התמונה המלאה, כלומר האם נתנו לבדואים האלה רשיון כשהם ביקשו, האם יש להם פתרונות דיור מטעם המדינה, ועוד. בכ"א, הרשימה הזאת כלל לא היתה על זה, אלא על שיתוף הפעולה המוזר עם אותו נוצרי אנטישמי והזוי. כן, הזוי, ולא, אי אפשר להדביק את התואר הזוי לכל אחת. פרופ' שלמה זנד, למשל, שחושב שהעם היהודי הוא המצאה, אינו הזוי לדעתי, גם אם אני לא מקבל בשום אופן את עמדותיו. למה? בין השאר כי הוא מנמק את עצמו. אותו נוצריי הזויי מאמין בתמימות של ילד. בתור אדם מבוגר זה עושה ממנו הזוי.

      אהבתי

  2. טוב,
    פעם שלישית ודי-
    חשבתי על התגובה הראשונה שלי ורציתי להדגיש שאני לא מצדדת בשום פנים ואופן בגרימת סבל מיותר או בנקמנות כלפי הבדואים, פורעי חוק ומזיקים ככל שיהיו.
    הריסת בתיהם לצורך שתילת עצים, ולא משנה מי מימן ויזם את כל העסק, היתה פשוט מעשה רע ומטופש, כיוון שיכלו איכשהו להגיע להסדר אחר, כפי שהיו עושים אם היו אלה מתנחלים יהודיים.
    אולי אם הדבר היה נעשה בחוכמה, הוא היה מגלגל עכשיו כדור שלג של תקוה וצמיחה במקום יאוש, כאב ושנאה של עוד דור. מי יודע.
    מקוה לטוב.

    אהבתי

  3. יעל-
    למה זה רע ומטופש לנטוע עצים? או להרוס בניה לא חוקית?
    תפתחי איזה תצ"א, אני בטוחה שאפשר למצוא משהו ברזולוציה ראויה מהשנים האחרונות, אפילו גוגל, ותנסי להבין איזה אחוז מהשטחים הפתוחים באזור ב"ש והנגב מכוסים בפזורה?
    יש פתרונות קבע, יש 7 ישובים שממומנים ע"י הממשלה, הם מקבלים אדמה ותשתיות, הרבה יותר ממה, שאני, נניח מקבלת. אני לא בטוחה שאם מתנחלים יהודים היו מחליטים לקחת לעצמם את כל הגליל נניח, בבניה לא חוקית ולא מתואמת, לא היה קורה כלום. יותר מזה, פקחים בדרום הורסים לאנשים פרטיים מרפסות לא חוקיות בבתים פרטיים במושבים או מחסנים קטנים שנבנו בגינה ללא היתר, אז לצאת מהנחה שהעבודה שהם יהודים אז הם מעל לחוק היא ממש לא נכונה או מוצדקת.

    שנאה וכאב של יותר מדור, צריך לפתור בהקצאת משאבים לחינוך הרבה עבודה חברתית וקבלה של הבדואים כשווים יחד עם אכיפת חוק. לא לתת לפורעי חוק לגיטימציה כי הם "מקופחים".

    אהבתי

  4. לתומר- תודה על התגובה.
    עמדתך בנוגע ל'הזוי' רק תומכת בהשערה שלי, שמדובר בכינוי גנאי שמודבק למישהו שמונע מהנמקה אמונית-["אותו נוצרי הזוי מאמין בתמימות של ילד"] הנמקה ששום הגיון מדעי לא יכול לקבל כאמת מוכחת.
    האיש אכן מציג חזות מחופפת, כמו גם אידאולוגיה שוללנית ומתעתעת וקהל מאמינים שקל לבוז לו. שלושה מרכיבים אלה מקלים מאד על השיפוט, אבל עליך להחיל שיפוט זה על כל איש דת המייצר מציאות פיזית חדשה ממניעים ערכיים ואמוניים.
    ולהזכירך, כולנו כאן כתוצאה מפועלם של טיפוסים הזויים שכאלה במהלך הדורות, שהשתמשו במשאבים שגויסו בשם מניעים שאולי לא היו מתקבלים כנאורים בימינו.

    לשרון-
    רע ומטופש לעשות דברים בגישה כוחנית שתביא לנזקים עתידיים ולשרשרת אינסופית של נקמות. ניתן להשיג תוצאות בנות קיימא אם פועלים בשכל ומתוך הבנה של התוצאות הנפשיות שמהלך כוחני יגרור. אם נותנים לצד השני להרוויח רווח ממשי ואישי מהשינוי שאותו אנו רוצים, לא נזדקק לשימוש בכח כיוון שהצד השני ירתום עצמו להגשמת המטרה המיטיבה שלנו. ופה גם ראוי לשאול- האם מדובר במטרה מיטיבה? כאן הענין, לא באקולוגיה. האם שתילת העצים מונעת ממניעים פוליטיים או כלכליים או אישיים או אקולוגיים או מה? זה הקטע. הקצאת המשאבים לחינוך, בראיה ברת קיימא, מדברת על חינוכם של פוליטיקאים לחשיבה שביכולתה למצוא יותר מפתרון אחד לבעיה נתונה. ולא- לא רק שמאלנות. ממש לא. בניהול נכון ניתן להציג את המטרות (אם בחנו אותן והן עברו את מבחן המיטיבות הכללית הבסיסית שציינתי לעיל) כך שהמעורבים בעניין יבינו שלא מדובר ב'בעיה' וב'קונפליקט', אלא בשינוי כואב שמטרתו להיטיב עמם בראש ובראשונה.
    בקשר לפושענותם של הבדואים, הרי שהתייחסתי אליה בתגובתי הראשונה. ובאשר לשאלה האם מתקיים הרס של מבנים בלתי חוקיים אצל יהודים- אז התשובה היא לא. פשוט לא. אם תבני מבנה שכזה יתחיל רומן בינך לבין הרשויות שמטרתו להכשיר את השרץ או להביא לכך שאת תפני ותהרסי אותו. אין הליכים מהירים ואלימים כלפי יהודים, ואת זה אומרת לך אחת שבנתה מבנים שכאלה.

    שיהיה לנו רק טוב.

    אהבתי

    1. יעל,
      אני בטוח שכאשר את עצמך חולה בדלקת ריאות, את הולכת לרופא מערבי מודרני ולא למי שיבטיח לך שהוא ירפא אותך על סמך אמונתו (למשל, ברפואת הרמב"ם). כלומר: קרה משהו במאות השנים האחרונות. כלומר: את בעצמך לא מאמינה להסברים הזויים כאשר משהו משמעותי עומד על הכף. כלומר: עם כל הכבוד לאמונות שעליהם נוסדה התרבות שלנו, את בעצמך חושבת שזמנן עבר.

      אהבתי

  5. יעל-
    אתחיל דווקא מהסוף, אני לא יודעת איפה את בנית מבנים לא חוקיים, אבל אני יודעת שבדרום הורסים גם הורסים ואני מכירה מקרוב גם את ההתנהלות של הוועדות המחוזיות.

    בתגובה שלי לא התייחסתי לעצם המאמר, לשתילת העצים. אני לא יודעת מספיק כדי להעריך את התועלת האקולוגית של נטיעת יער בסביבה ארידית/סמי ארידית, אני כן יודעת שהפזורה הבדואית פוגעת בצורה משמעותית בסביבה. מבחינתי, במידה ויש טעם כזה או אחר בנטיעת היער, מקור הכסף הוא חסר משמעות.

    לגבי שאר הדברים, לצערי, אני לא חושבת שאת ריאלית. הדברים צריכים להתרחש איכשהו במקביל. גרתי מרבית חיי בדרום ואף למדתי את הנושא. יש פה פערים מאוד גדולים בצורת חשיבה ובתפיסת העולם. בשלב הזה, זה לא בר הדברות.

    אהבתי

  6. חברים יקרים,
    תודה על תגובותיכם.
    כן, הסוגיות שבדיון (ומדובר, לפי תגובותיכם, בכמה דיונים) מורכבות יותר ממה שיכולה לכסות עמדה זו או אחרת לבדה, ולכן יש אמת וטעם רב גם בפרשנות שלכם לארוע המתואר. (כתבתי "לעובדות" אבל מחקתי, כיוון שלא תמיד מדובר באמת בעובדות, בכולן ורק בהן…;))

    איך שלא יהיה, ניסיתי לסגת מהקו הכעוס והמתחמק מאחריות שבו התחלתי את תגובותיי, ולבחון את הבעיה באופן פחות מונע רגשית ויותר מנסה למצוא פתרון שיכיל את כל פניה של הבעיה. אולי בשלב אחר, כפי ששרון רמזה, תמצא דרך להדברות, אם אנשים נבונים מספיק משני הצדדים יעסקו בה.
    לגבי השאלה האם אלך לרופא מערבי או אסתמך על רפואה מסורתית- ממשפחת הרפואות האנרגטיות, נקרא לזה- מה בדיוק זה אמור להוכיח? כל שיטה משתמשת בגוף ידע אחר ועוסקת בפתרון הבעיות מזוית שונה לחלוטין- ולפעמים מה שנראה ככשלון בטיפול בדיסציפלינה אחת יתפס כהצלחה בשניה. אין לי כח להביא דוגמאות אבל אם תבקש, אספקן.
    אני פשוט מסתייגת משימוש בכינויי גנאי, על אף צבעוניותם ורגש העליונות הצודקנית שאדם חש בעת שהוא משתמש בהם, כיוון שהם מעידים על ההטיה האישית שלך, ובסופו של דבר הם מחלישים את הטיעון שלך, הן בבנייתו הן באמינותו.
    טוב, אני צריכה ללכת, אז כל טוב לכם.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s