המשיח משינקין

המכונה ליתר דיוק "המשיח מנחלת בנימין"

לפני שבוע רגלי הביאו אותי במקרה לצומת שינקין-אלנבי-נחלת-בנימין. למי שלא יודע, יש שם משיח. הוא יושב על הרצפה כל היום וסופג את שאלותיהם, וקללותיהם, של העוברים והשבים. ישבתי איתו כרבע שעה.

המשיח עושה רושם של אדם לא נעים. הוא מלא בעצמו, קצר-רוח, אסרטיבי על גבול התוקפנות, ובטוח בעצמו בצורה שרק המשיח אמור להיות. בגדול, הוא מאיים בשואה קרבה אם לא נחזור כולנו בתשובה. הוא לא מעוניין בקיום מצוות, אלא בחמלה כללית כלפי הזולת. ניסיתי להבין כיצד עלינו לפתח את החמלה הזו. לא הצלחתי. שנינו הסכמנו שהאדם במצבו הנוכחי אינו מלא חמלה. איך, אם כן, יתמלא בה?
המשיח רק חזר ואמר שכל מעשה יש למלא בחמלה.
אבל איך?
כל מעשה שעושים יש לעשות בחמלה מלאה.
אבל איך?
יש לעשות הכל בחמלה.

בקיצור, פרקטיקה רוחנית מסודרת אין כאן, וגם התיאולוגיה פשוטה מאוד. מה שכן, חייבים להעריך את הנכונות שלו לשבת כל יום, כל היום באמצע הרחוב. הוא אומר שחווה התגלות בעקבות הכשת נחש (או משהו כזה). אחלה, אבל סיפור טוב ועקשנות פנאטית לא מספיקים כדי להביא גאולה שלמה. המשיח הזה צריך נביא שיסדר לו את הראש. יש בקהל נתן-העזתי שמוכן ליחצ"ן את השבתי-צבי הזה?

הנה סרטון מצויין עליו שזכה בפרס העריכה בתחרות דוקו-צ'אלנג' השנה.

המשיח משינקין - תמונה שצילמתי בסלולרי

11 תגובות

  1. הי תומר. אני רואה אותו ואת חבורתו כמעט כל יום. אכן תופעה מרתקת. לא הייתי חושבת לעצור ולשמוע אותו, כל הכבוד לך שעשית זאת. הנה תירגלת חמלה… תגיד, מכיר את הארגון הזה? http://www.aham.com מה דעתך עליו? מסתבר שיש לי שם קרובת משפחה אמריקאית!

    אהבתי

    1. אביגיל שלום,
      אני לא מכיר את הארגון. את האיש נדמה לי שראיתי לפני כמה שנים בטירוונאמלאי, ובכ"א שמעתי עליו דברים לא משמעותיים. בקיצור, אין לי מושג. על פי האתר נראה שהם פשוט ניאו-אדוויטים שהולכים על פי דרכו של רמאנה מהארישי. את המהארישי אני מעריך מאוד, וניאו-אדוויטה קצת פחות, אבל בגדול זה לא נראה משהו שיכול להזיק *מבחינה עקרונית*. עכשיו שגם הגורו שלהם מת, זה בכלל נראה הארמלס. אבל אני כאמור לא יודע ממש.

      אהבתי

  2. אני מוכן – השאלה כמה הוא מציע – איזה אחוז מן הרווחים. וכמו כן, כמה הוא מוכן לתת בתור מקדמה
    🙂

    אהבתי

  3. אה כן – וצריך גם שהוא ימות – עדיף בצורה כמה שיותר דראמאטית: גם כי משיח מת זה יותר סקסי וגם שלא יישב לי על הראש

    אהבתי

    1. תודה, אבל למה לא להביא את הכתוב?

      הנה:

      אני אחת הקורבנות שלו….והוא עדיין מסתובב חופשי ויושב באותו מקום …בכיכר מגן דוד מול שוק הכרמל…ופוגע בעוברים ושבים…ואף יותר גרוע מזה הוא פוגע באלה שנמצאים איתו בכת כמו שהוא פגע בי.
      זה הסיפור שלי אם תרצו לקרוא…

      זה האדם שהרס לי כמה שנים טובות מהחיים.
      בגללו עזבתי לימודים, דירה, חברים ומשפחה.
      הוא התעלל בי נפשית וגרם לי להיות זומבי חסר הבעה ורגשות.
      הוא אמר שהוא טהור ולא מקיים יחסי מין יותר כי אין לו צורך…אז הנה חדשות בשבילכם, זה מעולם לא היה נכון כי גם כשאמר זאת אנחנו קיימנו יחסי.
      במהלך ארבעת החודשים שהייתי איתו הוא גרם לי לזיהום באזורים האינטימיים בגלל שלא נהג להתקלח וכשהייתה אישה נוספת בתמונה וגרנו תחת אותה קורת גג הוא היה מקיים איתה יחסי מין ואחר כך עובר אלי מבלי להתנקות.
      בגללו לקחו אותנו באזיקים לבית משוגעים לאיבחון.
      החיים איתו היו סבל כי הוא היה אגרסיבי מאחורי הקלעים. הוא תמיד אמר לי לשתוק ולקרוא תנ"ך כי אני לא רואיה לדבר, כי כשאני מדברת יוצאים לי שטויות מהפה.
      הוא נטל ממני את זכויותיי בתור בן אדם, אסור היה לי לחייך, לדבר, להקשיב למוזיקה, לבקר את הוריי ועוד.
      רק לעשות מה שהוא אומר לי כי הוא יודע, "הרי הוא המשיח".
      אני נמחקתי לחלוטין, הפכתי לעבד שלו.
      ואם זה לא מספיק…כדי להוציא אותי משם הורי חטפו אותי ולקחו אותי לבית חולים פסיכיאטרי, שם הייתי במחלקה סגורה עם אנשים באמת משוגעים, נתנו לי תרופות שבגללן קמתי באמצע הלילה כי לא יכולתי לנשום. הייתי שם סגורה חודש של גיהנום.
      אז זה המשיח שלכם, שאמא שלו אפילו לא יהודייה.
      האדם הזה מניפולטור הכי גדול שאי פעם תפגשו. תיזהרו ממנו, כי הוא יודע בדיוק מה להגיד לכם כדי שתרגישו אליו חיבה ואהדה,כדי שתרגישו טוב עם עצמכם או כדי לפגוע בכם.
      בבית החולים הפסיכיאטרי איבחנו אותו בתור אחד שיש לו סכיזופרניה, מחלת נפש שגורמת להזיות, מחשבות פרנואידיות, מצבי רוח, מחשבות גדלות ועוד.
      ואם סיפר לכם שנחש הכיש אותו זה גם שקר כי באזור שבו הוא היה לא קיימים נחשים.
      הוא היה על סמים וסבל מהזיות, אני הייתי איתו.
      שנה עברה מאז היותי שם ואני עדיין לא חזרתי לעצמי, הוא פגע בי קשה שאין אפילו מילים כדי לתאר, אז תארו לעצמכם מה החברים שיושבים איתו עוברים והם אפילו לא מודעים לזה…כמו שאני לא הייתי.

      אהבתי

להשאיר תגובה

